Jump to content
IGNORERAD

PCR-test


Farangset

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev Claus:

 

Alla Thai använder fortfarande munskydd, om man vill känna sig  välkommen så tar man seden dit man kommer och använder munskydd, tycker jag.

Jag körde med munskydd hemma i buriram senaste gången i september gjorde som alla tajjarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farangset

    5

  • Benriach

    4

  • Soengsang

    3

  • Atom

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

Jag körde med munskydd hemma i buriram senaste gången i september gjorde som alla tajjarna. 

Har ett med mig när man ska in på 7/11 etc. Meningslöst hälsomässigt, men det undviker tjafs. Men mestadels är det utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Bangkok med omnejd använder uppåt 95 % munskydd. Vi var i HuaHin för en vecka sen där var det inte vanligt med trasan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har numera aldrig mask.

 

Om jag blir ombedd att ta på mig mask (vilket inte hänt mer än ett par gånger), så väger nog behovet att vara på stället in väldigt mycket.

 

Till exempel immigration är ett av de få ställen jag skulle ta på mig mask.

Shopping center, nä. Då går jag hellre ut (vilket kanske är målet ändå :D).

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-18 at 06:49, skrev MickeN:

Här i Bangkok med omnejd använder uppåt 95 % munskydd. Vi var i HuaHin för en vecka sen där var det inte vanligt med trasan. 

 

Så är det dessvärre. Går du in på ett köpcenter så skulle jag säga att 99.9% har mask. Jag har, sedan någon månad tillbaka, slutat använda mask i vår gemensamma trädgård men klart över 90% använder den fortfarande. I dotterns internationella skola använder inga lärare eller västerländska ungar mask men nästan alla asiatiska barn.

 

På flyget till Maldiverna hade inga västerlänningar mask men 100% av alla thailändare. Ett thailändsk par i 50-årsåldern behöll masken på under hela vistelsen och jag ville bara skrika till dem att vi sitter alla och äter tillsammans, utan mask, 3 gånger om dagen och det är 10 kilometer till närmsta ö.

 

Vi har varit hemma i byn nu två dagar och även där bär nog 99% mask på marknaden. Det är helt absurt, framförallt när bara 30% bär hjälm på MCn, men jag har slutat bry mig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Atom:

 

Så är det dessvärre. Går du in på ett köpcenter så skulle jag säga att 99.9% har mask. Jag har, sedan någon månad tillbaka, slutat använda mask i vår gemensamma trädgård men klart över 90% använder den fortfarande. I dotterns internationella skola använder inga lärare eller västerländska ungar mask men nästan alla asiatiska barn.

 

På flyget till Maldiverna hade inga västerlänningar mask men 100% av alla thailändare. Ett thailändsk par i 50-årsåldern behöll masken på under hela vistelsen och jag ville bara skrika till dem att vi sitter alla och äter tillsammans, utan mask, 3 gånger om dagen och det är 10 kilometer till närmsta ö.

 

Vi har varit hemma i byn nu två dagar och även där bär nog 99% mask på marknaden. Det är helt absurt, framförallt när bara 30% bär hjälm på MCn, men jag har slutat bry mig.

Är det krav på mask inne på köpcenter? Skulle man få onda ögat och till och med tillsägelse om man gick utan? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Är det krav på mask inne på köpcenter? Skulle man få onda ögat och till och med tillsägelse om man gick utan? 

 

Det är nog 3 veckor sedan jag var på ett köpcenter men kravet på mask var borta redan då. Någon officiell tillsägelse kan jag inte tänka mig att du skulle få men ett antal onda ögon från äldre medelålders kvinnor kan du nog räkna med 😉.

 

Hela östra Asien, öster om Indien, verkar drabbats av någon form av masspsykos. Jag hade 6 möten bokade i Japan för nästa vecka men två av dem ställdes in och två flyttades från kundens kontor till vår agents kontor när karantänkravet togs bort i Japan förra veckan; så rädda är de att träffa en utlänning i ett civiliserat land som Japan, och då krävs ändå tre vaccinationssprutor och ett negativt PCR-test för att släppas in.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Pattaya på central festival i mitten på augusti, ingent tvång på mask. 

Besökte också 4st olika 7/11 inget tvång på mask. Big Friendship på Pattaya thai inget tvång. Plus en massa xxx ställen utan skydd 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag OT men vill bara visa på att här i Asien är det många länder som har en bra bit att gå innan Covid-skräcken helt har släppt. Åker till Japan imorgon och efter en timme med en inte helt funktionell app har nu till slut min status blivit blå så jag tillåts boarda imorgon.

 

1B9430AB-3C75-4CAF-A677-CA7869F65C9F.thumb.png.8596b66acdfc04f02ac681cc53f43a04.png
 

Kina är, som väntat, allra jävligast. Trots att jag är Chairman och Legal Person för vårt dotterbolag har det tagit mig en dryg månad att få godkänt att lämna in min visumansökning. Går den igenom har jag sedan 10 dagars karantän samt 4 dagars karantän vid de flesta inhemska resor. Kommer ta med mig en del sprit och sitta och gagga på MPR kan jag förmoda 😉

 

A4F5C7FC-792C-4FFB-99CF-CED3A5FF6E35.thumb.png.fe0cf93c2439551bd4643409186e25e0.png

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

Nu är jag OT men vill bara visa på att här i Asien är det många länder som har en bra bit att gå innan Covid-skräcken helt har släppt. Åker till Japan imorgon och efter en timme med en inte helt funktionell app har nu till slut min status blivit blå så jag tillåts boarda imorgon.

 

1B9430AB-3C75-4CAF-A677-CA7869F65C9F.thumb.png.8596b66acdfc04f02ac681cc53f43a04.png
 

Kina är, som väntat, allra jävligast. Trots att jag är Chairman och Legal Person för vårt dotterbolag har det tagit mig en dryg månad att få godkänt att lämna in min visumansökning. Går den igenom har jag sedan 10 dagars karantän samt 4 dagars karantän vid de flesta inhemska resor. Kommer ta med mig en del sprit och sitta och gagga på MPR kan jag förmoda 😉

 

A4F5C7FC-792C-4FFB-99CF-CED3A5FF6E35.thumb.png.fe0cf93c2439551bd4643409186e25e0.png

Inlägg med sprit gillar vi ju 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...