Jump to content
IGNORERAD

Sim-kort


MickeN

Recommended Posts

Jag har skaffat Thai sim-kort till min telefon och undrar ska man stänga av svenska kortet eller ha igång båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte som mig fritt över hela världen så stäng av eller plocka ut det svenska. (arbetsgivaren/staten betalar)

 

Blir dyrt som satan annars om du nu inte har de pengarna

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har båda kvar i telefonen men tänk på att noga gå igenom vad de olika SIM-korten kan göra, vilket du skall ringa med osv., det finns ett helt gäng med inställningar för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MickeN:

Jag har skaffat Thai sim-kort till min telefon och undrar ska man stänga av svenska kortet eller ha igång båda?

Jag antar att du har telefon med dubbel sim. Jag brukar ha både svenskt och thai-sim igång. Det svenska bara för att kunna ta emot sms och se om det är någon som ringer. Data kör jag via thai-sim. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 timme sedan, skrev MickeN:

Jag har skaffat Thai sim-kort till min telefon och undrar ska man stänga av svenska kortet eller ha igång båda?

Vilken svensk leverantör har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Vilken svensk leverantör har du?

Tele 2, stängde av nu enkelt att slå på när det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MickeN:

Tele 2, stängde av nu enkelt att slå på när det behövs.

Kan vara smart att skilja på Sverige och Thai. Om det ringer hemifrån Sverige men man tror att det är nån brud från kvällen innan kan det lätt bli lite konstigt.....

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur länge till sim-kort kommer att finnas, har DTAC e-sim sen rätt länge, också numera Telenor e-sim, så ingen plastbit i min telefon.

När byter lur, bara lägga den gamla bredvid den nya och starta bytet till ny telefon, och allt blir som den gamla i den nya......otroligt smidigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Undrar hur länge till sim-kort kommer att finnas, har DTAC e-sim sen rätt länge, också numera Telenor e-sim, så ingen plastbit i min telefon.

När byter lur, bara lägga den gamla bredvid den nya och starta bytet till ny telefon, och allt blir som den gamla i den nya......otroligt smidigt.

Ja konstigt att inte fler lurar stödjer det. Verkar som Apple går i bräschen där, Android lurar till normala priser stödjer inte e sim tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev apknug:

Ja konstigt att inte fler lurar stödjer det. Verkar som Apple går i bräschen där, Android lurar till normala priser stödjer inte e sim tyvärr.

Gör iPhones med normala priser det?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev uptoyou:

Gör iPhones med normala priser det?

Det finns iof inte några sådana....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Ja konstigt att inte fler lurar stödjer det. Verkar som Apple går i bräschen där, Android lurar till normala priser stödjer inte e sim tyvärr.

Nja, nya och bättre android stödjer nog i regel det.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Gör iPhones med normala priser det?

 

35 minuter sedan, skrev apknug:

Det finns iof inte några sådana....

Apple, iPhone SE har väl rätt "normalt" pris, drygt 6000....

Vad nu normalt är, troligen lika djup som en grop?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, nya och bättre android stödjer nog i regel det.....

Fast inte betalar jag 6000 för att få e sim, max hälften för en ny och bra lur. Då kan jag skicka i en IC krets och spara  mellanskillnaden

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

E-sim har jag bara på min Samsung klocka eftersom jag alltid trycker in jobbets kort i min privata S22 Ultra när jag utanför Europa

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

E-sim och Tre världen funkar fint. Begränsning på 30 dagar iofs.

Jobbets gratis under min livstid

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev 65Selander:

Jobbets gratis under min livstid

Jag föredrar att lämna jobbetelefonen hemma när jag har semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

Jag föredrar att lämna jobbetelefonen hemma när jag har semester.

Jag hade en deal ett tag att om jag tog ett samtal från företaget på ledig tid så fick jag betalt en timme. Var ibland bättre betalt än när jag var i tjänst.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-08 at 04:39, skrev rolba:

Jag hade en deal ett tag att om jag tog ett samtal från företaget på ledig tid så fick jag betalt en timme. Var ibland bättre betalt än när jag var i tjänst.

Jag får ju en semesterdag tillbaka men åberopar det sällan.

Man är lojal mot alla.

 

Nu kommer jag inte ihåg vem som skrev att man lämnar jobbets hemma...

 

Jag använder jobbets kort eftersom det är gratis från hela världen. Slipper bry mig om kostnader mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...