Jump to content
IGNORERAD

Försäkring för O-A longstay visum


tornar

Recommended Posts

On 2022-09-30 at 14:29, skrev apknug:

Moderna har tyvärr slutat med 60 dagar.....

 

Gjensidige har 60 dagar men de har ett knepigt vilkor att man inte får nya dagar om man åker hem en sväng. Måste vara hemma 30 dagar.

 

Samma med LF, måste vara i Sverige 30 dagar innan man kan börja ny period. Däremot går det bra att förlänga när man befinner sig utomlands.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    4

  • lovelos

    4

  • gst

    3

  • apknug

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Samma med LF, måste vara i Sverige 30 dagar innan man kan börja ny period. Däremot går det bra att förlänga när man befinner sig utomlands.

 

Borde fungera med Visa premiumn 90 dagar (1200sek år)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev chevrolet-48:

Borde fungera med Visa premiumn 90 dagar (1200sek år)

Låter intressant.

 

Är det en reseförsäkring med sjuk och olycksfallsförsäkring som gäller i 90 dagar? 

 

Hur tecknar man den? Är den begränsad till en 90 dagars period per år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
9 timmar sedan, skrev apknug:

Låter intressant.

 

Är det en reseförsäkring med sjuk och olycksfallsförsäkring som gäller i 90 dagar? 

 

Hur tecknar man den? Är den begränsad till en 90 dagars period per år?

 

Jag hoppas @chevrolet-48 ursäktar mig för att jag svarar på frågan.

Det är ett kort från Nordea och här är lite information direkt från banken Nordea.

 

https://www.nordea.se/privat/produkter/kreditkort-bankkort/kompletterande-reseforsakring.html

 

 

Kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd från Moderna Försäkringar

Om du betalar mer än hälften av din resa med ditt Nordea Premium, Nordea Gold, Nordea Credit eller Nordea Debit kort så ingår en kompletterande reseförsäkring samt avbeställningsskydd från försäkringsgivare Moderna Försäkringar.

Det här omfattar avbeställningsskyddet

Om den försäkrade, närstående person, medresenär, eller person du ska besöka råkar ut för olycksfallsskada, akut sjukdom eller dödsfall. Ersättning lämnas för avbeställningskostnader för resa och boende upp till det maxbelopp som anges i det fullständiga villkoret.

 

 

Lite mer info

 

KREDIT- OCH BETALKORTKOMPLETTERANDE RESEFÖRSÄKRINGFÖRSÄKRINGSVILLKORFÖRKÖPSINFORMATION

Nordea Premiumgäller i 90 dagar

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

 

Jag hoppas @chevrolet-48 ursäktar mig för att jag svarar på frågan.

Det är ett kort från Nordea och här är lite information direkt från banken Nordea.

 

https://www.nordea.se/privat/produkter/kreditkort-bankkort/kompletterande-reseforsakring.html

 

 

Kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd från Moderna Försäkringar

Om du betalar mer än hälften av din resa med ditt Nordea Premium, Nordea Gold, Nordea Credit eller Nordea Debit kort så ingår en kompletterande reseförsäkring samt avbeställningsskydd från försäkringsgivare Moderna Försäkringar.

Det här omfattar avbeställningsskyddet

Om den försäkrade, närstående person, medresenär, eller person du ska besöka råkar ut för olycksfallsskada, akut sjukdom eller dödsfall. Ersättning lämnas för avbeställningskostnader för resa och boende upp till det maxbelopp som anges i det fullständiga villkoret.

 

 

Lite mer info

 

KREDIT- OCH BETALKORTKOMPLETTERANDE RESEFÖRSÄKRINGFÖRSÄKRINGSVILLKORFÖRKÖPSINFORMATION

Nordea Premiumgäller i 90 dagar

 

Luke the Drifter

Det säljer in den som ett "komplement" till hemförsäkringen. Hemförsäkringen har ingen beloppsgräns.

 

Denna försäkring täcker bara upp till 1 500 000kr.

 

Har en bekant som krachade med bågen. Drygt två veckor i ICU och koma på sjukhus i Thailand och sen flögs han hem av ett medical team från sverige i ett Ambulansflyg. Där stannade notan långt över 1 500 000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Fredrik Ericsson

Jag ansökte o fick O-A visa för ett år, utställt i November veckan innan avresa. Trotts att svenska hemförsäkringen med förlängning bara gällde för de 120 dagar jag avsåg att stanna i Thailand. Vid ankomst till Bangkok vart det lite trassel och jag visades till specialdisken. Där hade de en diskussion o chefen bestämde att det var inget problem så han gav mig uppehållstillstånd för de 120 dagar som försäkringen gällde. Vet inte om jag nu skulle kunna förlänga genom att först öka på försäkringen och sedan gå till Immigration lokalt men har inte för avsikt att testa utan kommer att resa hem.

Ändrades av Fredrik Ericsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...