Jump to content
IGNORERAD

Svensk död i Thailand


Raggarn

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    6

  • audirs2

    3

  • edvardpop

    2

  • Lucky

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja fy fan. Man kan inte vara nog försiktig... Men vad var hastighetsbegränsningen där mannen korsade gatan? 30 eller 80...

Såg heller inget övergångställe(inte för att det kanske spelat nån roll) där mannen vars steg var aningen vingliga gick över gatan. 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att Lucky inte är 40 bast! Tänkte bara som hastigast på han som är där nu i Thailand!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det hände i Khao lak och var inget övergångställe och Björn som han hette var lindrigt nykter och han som körde på honom kom i en helvetes fart och körde på honom 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Tur att Lucky inte är 40 bast! Tänkte bara som hastigast på han som är där nu i Thailand!

 

Nej, det var länge sedan jag var så pass ung. Och jag är kvar i Sverige, det dröjer prick fyra månader tills dess att jag åker. Men tack för omtanken.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Lucky:

 

Nej, det var länge sedan jag var så pass ung. Och jag är kvar i Sverige, det dröjer prick fyra månader tills dess att jag åker. Men tack för omtanken.

He he, nu menar jag en annan Lucky, nämligen din kopia Lucky Luke! *Eller orginalet!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jävlar hur bilen ser ut. Undrar om föraren satt och rattsurfade, var på fyllan, eller nåt sånt. För vägen ser ju ändå rak ut så föraren bör ha sett killen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hela hans ansikte och huvud var krossat så dem kunde ej identifiera honom , men han hade passet i bakfickan 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det hände i Khao lak och var inget övergångställe och Björn som han hette var lindrigt nykter och han som körde på honom kom i en helvetes fart och körde på honom 

Var det inte även en svensk tjej som blev överkörd i khao lak för några år sedan, när hon skulle gå över vägen.
 

Tragiskt att folk ska dö för att folk inte kan hålla sig till trafikreglerna

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
4 minuter sedan, skrev Nerike:

Var det inte även en svensk tjej som blev överkörd i khao lak för några år sedan, när hon skulle gå över vägen.
 

Tragiskt att folk ska dö för att folk inte kan hålla sig till trafikreglerna

Kan så hända Schweizisk dam var det för några år sedan, nån  Finne med och ett antal thai och burmeser.

Det är vansinnigt  med 4 filigt genom "khao lak"  in till/ut från Lah Own är det till och med 6 filer. 

Har ingen förhoppning om åtgärder från polis eller styrande.

Tror inte  det är påverkbart till nån förbättring.

Nu med 3 st marknader alla dagar alla dagar i veckan längs vägen.  Så lär det nog smälla flera gånger. 

 

Snuten är nog fan sämst i Thailand, brukar ju stå vid skolor och dirigera  på andra ställen. Men i khao lak är det fan sporadiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Utanför scandinavian corner small det ju oxå titt som tätt

Jamen det var väl pannben?😑

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan. Påminner mig om en gaturestaurang i Sisaket där min frus kusins dotter jobbade. En kväll kom ett jäkla fyllo och smashade hela restaurangen.

 

Hon blev bara 18 år och jobbade extra som servitris  för att bekosta sina studier på universitetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Claus:

Sen kan det ju vara så att falangen tittar åt fel håll när han ska gå över gatan..

 

Tycker det ser som att han bara tittar rätt fram efter att ha väjt för den första bilen. 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Claus:

Sen kan det ju vara så att falangen tittar åt fel håll när han ska gå över gatan..

Varför kallar du honom för falangen? Det får mig bara att tänka att du tror lite förmycket om dig själv, eller så har 

jag helt fel och du är thai 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
12 timmar sedan, skrev måne:

Utanför scandinavian corner small det ju oxå titt som tätt

Ja fy fan 

En gång körde dom ner vår skylt , det var bilen som skulle väja för en full ryssjävel men han dog på fläcken när det kom en annan bil från andra hållet och körde rätt in i sidan på honom, hans passagerare klev bara ut ur bilen helt oskadd och började sjunga Ryska folksånger, fick antagligen en chock

Link to comment
Dela på andra sajter

En hemsk händelse att beskåda och en fruktansvärd tragedi för mannen och hans familj.

Korsa en väg efter mörkrets inbrott kräver djävulusisk försiktighet. Minst.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

En hemsk händelse att beskåda och en fruktansvärd tragedi för mannen och hans familj.

Korsa en väg efter mörkrets inbrott kräver djävulusisk försiktighet. Minst.

 

 

 

 

 

I alla fall i Khao lak

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vistas i Khao Lak 2-3 veckor varje vinter och den vägen är ingen lek att korsa. Nu har de ju dessutom breddat vägen sedan jag var där senast (feb -20) så vinterns strapatser lär kräva extra uppmärksamhet. Jag är ju inte heller alltid helt nykter när jag är på stan. 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev jlh66:

Varför kallar du honom för falangen? Det får mig bara att tänka att du tror lite förmycket om dig själv, eller så har 

jag helt fel och du är thai 

Nej förlåt, jag menade inte just honom. Verkligen tråkigt det som hände. Jag menade alla falanger i allmänhet som är vana vid att titta åt vänster när de ska gå över gatan. Lätt hänt, jag har lärt mig nu men kommer ihåg hur det var de första gångerna i Thailand. Vi är falanger när vi är i Thailand, så är det bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
12 minuter sedan, skrev Claus:

Nej förlåt, jag menade inte just honom. Verkligen tråkigt det som hände. Jag menade alla falanger i allmänhet som är vana vid att titta åt vänster när de ska gå över gatan. Lätt hänt, jag har lärt mig nu men kommer ihåg hur det var de första gångerna i Thailand. Vi är falanger när vi är i Thailand, så är det bara 🙂

Ja och det kommer vi alltid att vara, vem fan vill bli Thai! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...