Jump to content
IGNORERAD

Canabis juice


hasseryd

Recommended Posts

Köpte lite på slump Canabis juice på MAKRO.

Har aldrig provat på någon annan drog än olika typer av Alkohol.

Så undran? Hur verkar det och hur snabt/hur länge verkar det? Är det lämpligt att kombinera med en öl?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev hasseryd:

Köpte lite på slump Canabis juice på MAKRO.

Har aldrig provat på någon annan drog än olika typer av Alkohol.

Så undran? Hur verkar det och hur snabt/hur länge verkar det? Är det lämpligt att kombinera med en öl?

Den här skiten verkade inte alls totalt värdelöst☹️ men blanda du och skriv här hur det blev🙂

 

20220705_070609.jpg.761e0b03eff5dddffa1ab2163791e835.jpg

20220701_103310.jpg.f9ecd7c81253b0d56683e0d021c0dd4f.jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Köpte lite på slump Canabis juice på MAKRO.

Har aldrig provat på någon annan drog än olika typer av Alkohol.

Så undran? Hur verkar det och hur snabt/hur länge verkar det? Är det lämpligt att kombinera med en öl?

Ledsen för att göra dig besviken. De matvaror eller drycker som säljs i butik innehåller inte sådana mängder av  den aktiva substansen THC som gör att man blir ”hög” Trodde du verkligen att man skulle bli det😂

Läser du inte nyheter…

”To sell and serve marijuana-based food and drink products, food vendors and operators must abide by the regulations, the main one being that the edibles must contain less than 0.2% of tetrahydrocannabinol (THC) by weight. A higher percentage in cannabis and hemp extracts remain illegal.

THC is the main component of cannabis responsible for making people feel high”

 

Ändrades av dooks
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev stefan5300:

Den här skiten verkade inte alls totalt värdelöst☹️ men blanda du och skriv här hur det blev🙂

 

20220705_070609.jpg.761e0b03eff5dddffa1ab2163791e835.jpg

20220701_103310.jpg.f9ecd7c81253b0d56683e0d021c0dd4f.jpg

 

 

Ja va trodde du? Självklart kan du inte bli hög på dessa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev dooks:

Ja va trodde du? Självklart kan du inte bli hög på dessa. 

Nä jag trodde inte de men jag ville smaka och den var liknande lukten🙂

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

CBD olja är ett trendigt kosttillskott som också har medicinska egenskaper i form av helande och läkande effekter. Oljan utvinns ur hampaväxten som många förknippar med cannabis. Dock är CBD oljan helt fri från THC som är den rusgivande cannabinoiden i fröet som växer på plantan.

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/kopa-medicin/kopa-medicin-pa-natet/cannabidiol-cbd

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Är det någon som vet om detta går att köpa lagligt på något apotek i Thailand, gärna Hua Hin?

Obs! Inte köpa hos Somchai på hörnet.

 

Jag har en del skador efter olyckor som ger mej smärtor mer eller mindre oavbrutet och detta påstås kunna hjälpa så tanken är att om möjligt testa medan vi är i Thailand.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Don Went:

Gott var det iallafall🙂

20230210_112522.jpg

 

Innehåller detta CBD eller THC?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-09-17 at 08:39, skrev dooks:

Ledsen för att göra dig besviken. De matvaror eller drycker som säljs i butik innehåller inte sådana mängder av  den aktiva substansen THC som gör att man blir ”hög” Trodde du verkligen att man skulle bli det😂

Läser du inte nyheter…

”To sell and serve marijuana-based food and drink products, food vendors and operators must abide by the regulations, the main one being that the edibles must contain less than 0.2% of tetrahydrocannabinol (THC) by weight. A higher percentage in cannabis and hemp extracts remain illegal.

THC is the main component of cannabis responsible for making people feel high”

 

OM, man inser att mängden THC är det som ger berusning så är väl "Cannabis-dricka" ett sätt att få så mycket THC som möjligt, inom lagens gränser, utan att bli proppmätt?

1 liter vatten väger 1 Kg, och gränsen på 0,2% per viktenhet gör att även om drickan är rätt svag, så är det antagligen lättare att dricka några liter cannabisblandat vatten, än att äta samma vikt av nån fast föda med 0,2% THC?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är nog rätt tråd.

Hur ska jag få plantan att bli friskare? Den får mer och mer gula blad. Förutom stod den i kruka, men nu oplanerad i marken.

20230213_081348.thumb.jpg.5be97e271231efa8212b79a7dcc76254.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tommy:

OM, man inser att mängden THC är det som ger berusning så är väl "Cannabis-dricka" ett sätt att få så mycket THC som möjligt, inom lagens gränser, utan att bli proppmätt?

1 liter vatten väger 1 Kg, och gränsen på 0,2% per viktenhet gör att även om drickan är rätt svag, så är det antagligen lättare att dricka några liter cannabisblandat vatten, än att äta samma vikt av nån fast föda med 0,2% THC?

 

MVH

 

Nja, som att försöka dricka sig full på lättöl.

Vanligt röka ligger på 20-25% THC och är väl den vanliga vägen att nå toppen lagligt :-)

Via vape sägs det koncentreras upp till runt 80%, dvs för de flesta bör man nog se upp ordentligt innan det inhaleras.

Butiker säljer också dierse ätbara produkter, t.ex. brownies, gummibjörnar etc.

 

Själv röker jag kanske en gång vart tionde år, har dock testat att göra egen olja genom att mixa egenodlat med kokosnötsolja. Krävs värme under lång tid att dra ut thc ur växten så en ugn på ca 100C i två timmar så är saken biff.

Kanske bäst att säga att inget olagligt görs i detta huset, svärmor har läkarintyg och då är det lagligt att tillverka och "egenmedicinera" för eget bruk. Plantorna dessutom registrerade hos myndigheterna.

 

/ SatanG

 

 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-12 at 13:17, skrev UglyFarang:

Är det någon som vet om detta går att köpa lagligt på något apotek i Thailand, gärna Hua Hin?

Obs! Inte köpa hos Somchai på hörnet.

 

Jag har en del skador efter olyckor som ger mej smärtor mer eller mindre oavbrutet och detta påstås kunna hjälpa så tanken är att om möjligt testa medan vi är i Thailand.

 

Som jag förstått det så mer eller mindre omöjligt för utlänningar att gå via sjukhus/Apotek.

Det har däremot poppat upp butiker, överallt, som lagligt säljer till alla utom barn och gravida. Dock bara rökat som är lagligt, inte olja eller ätbara produkter. Går även att köpa via butiker på appen Line för den som vill ha det levererat hem.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-12 at 13:17, skrev UglyFarang:

Är det någon som vet om detta går att köpa lagligt på något apotek i Thailand, gärna Hua Hin?

Obs! Inte köpa hos Somchai på hörnet.

 

Jag har en del skador efter olyckor som ger mej smärtor mer eller mindre oavbrutet och detta påstås kunna hjälpa så tanken är att om möjligt testa medan vi är i Thailand.

Det finns faktist en butik i Hua Hin som lär sälja THC olja, inte billigt dock. Jag kan ta reda på var den ligger om du vill? Annars så köp nåt g buds i en av alla butiker, klipp det i små bitar lägg i folie och rosta i ugn eller airfryer i 115 gr i 60 min, sen funkar det att äta. Max 0.2g, börja med mindre...

Äta cannabis utan att först rosta (decarb) funkar inte, thc måste aktiveras med värme så några blad i en soppa ger noll effekt. 

Klart billigare än olja och du lär märka om det hjälper mot dina smärtor. 

Tar ca 2 timmar innan du märker nåt efter du ätit det. 

 

Men inte att rekommendera att äta thc mot smärta varje dag även om det hjälper, till slut är du beroende och får andra problem istället. 

Däremot vansinnigt roligt på fest några ggr / år 😁

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev LTD:

Det finns faktist en butik i Hua Hin som lär sälja THC olja, inte billigt dock. Jag kan ta reda på var den ligger om du vill? Annars så köp nåt g buds i en av alla butiker, klipp det i små bitar lägg i folie och rosta i ugn eller airfryer i 115 gr i 60 min, sen funkar det att äta. Max 0.2g, börja med mindre...

Äta cannabis utan att först rosta (decarb) funkar inte, thc måste aktiveras med värme så några blad i en soppa ger noll effekt. 

Klart billigare än olja och du lär märka om det hjälper mot dina smärtor. 

Tar ca 2 timmar innan du märker nåt efter du ätit det. 

 

Men inte att rekommendera att äta thc mot smärta varje dag även om det hjälper, till slut är du beroende och får andra problem istället. 

Däremot vansinnigt roligt på fest några ggr / år 😁

 

Tack för tipset men som smärtlindring så bör det vara CBD och inte THC i det som man ska ta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Tack för tipset men som smärtlindring så bör det vara CBD och inte THC i det som man ska ta.

Bra CBD buds finns att köpa från 25 baht/g och ner mot 16 beroende på hur många g, hojta om ni vill ha tips på säljare 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev LTD:

Bra CBD buds finns att köpa från 25 baht/g och ner mot 16 beroende på hur många g, hojta om ni vill ha tips på säljare 

 

Hojtar!

I Hua Hin helst.

Hur många g ska man prova?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Hojtar!

I Hua Hin helst.

Hur många g ska man prova?

Bra billig CBD vet jag bara att beställa med COD (cash on delivery), finns garanterat i shopar i Hua Hin men troligtvis minst 10ggr högre pris.

10g kostar 250 baht inkl leverans och 250 baht kan det väl vara värt för att testa? Sen rostar du så som jag skrev förut i ugn eller airfryer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...