Jump to content
IGNORERAD

När startar säsongen och när slutar regnet?


lasseiudon

Recommended Posts

Jag är sugen på lite badsemester och undrar när Phuket och Khao Lak kommer igång igen?

Var i Khao Lak juli och Phuket i Juni men jag tyckte att det var väldigt dött och en hel del regn.

När brukar det ta fart igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Jag är sugen på lite badsemester och undrar när Phuket och Khao Lak kommer igång igen?

Var i Khao Lak juli och Phuket i Juni men jag tyckte att det var väldigt dött och en hel del regn.

När brukar det ta fart igen?

Innan pandemin startade så brukade det väl komma igång bättre i november. Men nu kanske det är annorlunda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Jag är sugen på lite badsemester och undrar när Phuket och Khao Lak kommer igång igen?

Var i Khao Lak juli och Phuket i Juni men jag tyckte att det var väldigt dött och en hel del regn.

När brukar det ta fart igen?

Normalt så brukar jag anlända Rawai, Phuket nu och det brukar vara helt ok. Någon regnskur i veckan får man räkna med.

Sen drar väl turistsäsongen igång i november och då lever även Kata och Karon upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du vara "säker" på att slippa regnet bör du inte åka dit förens i December. Funderar du på att ta din nya 500cc automatväxlade MC med stora hjul dit ner? 

 

average-rainfall-thailand-phuket.png.8f5376b5ae8dd02658b942e82d943978.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...