Jump to content
IGNORERAD

Kan man göra så här nu?


Lunarmys

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev apknug:

Hur var servicen på Indigo? 

Jag köpte till mat på flyget, eller man köper upp sig och det ska ge mer mat tydligen och det gjorde jag det heter 6e Tiffin corporate meal. Fick först cashewnötter och en liten kaffe direkt när planet lyft. Tänkte att maten kommer nog senare. Men det kom inget. Varken till mig eller någon annan. Andra fick nudlar.

Har en flygning kvar, Delhi till Bangkok, hoppas maten kommer där.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lunarmys

    15

  • Mankan

    14

  • LTD

    9

  • apknug

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev norris55:

Vad kostar en sån här resa med mellan landningar i Turkiet och Indien?

Dom flyger inte från Sverige tror jag utan jag flög först med en otroligt billig enkel resa med Pegasus till Istanbul och sedan har jag varit här ett tag innan jag bokade med Indigo från Istanbul till Bangkok. Ladda ner appen Indigo och kolla. Jag valde dom eftersom enkelresan inte vart dyrare.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Rillex:

 

Men först stannade de bussen på Laosidan innan Visa ansökan och kollade Covidtestet.

Visade mitt Covidpapper de var nöjda.

Sen ut från Laos in till Thailand igen och då var det först koll av Covidtest.

 

 

Var det alltså krav på Covidtest både i i Laos och tillbaka till Thailand från Laos? 

 

Var det krav på PCR eller antigen test? Hur gamla fick testen vara? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev apknug:

Var det alltså krav på Covidtest både i i Laos och tillbaka till Thailand från Laos? 

 

Var det krav på PCR eller antigen test? Hur gamla fick testen vara? 

Hade ett covidbevis som man plockar hem från https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Det var giltigt.

skriv bara ut det för säkerhets skull inte bara ladda ner till din Kivra app.

Testet är väl giltigt bara man har minst 2 doser, jag har tagit 3 så nu får det vara bra.

När du laddar ner det är det giltigt i ett år.

Ja in I Laos och in i till Thailand men inte på Suvarnabhumi där kollade de inte ens.

Det här var mellan Nahkon Phanom i Thailand och Thakhek i Laos.

Så det verkar inte finnas några självklarheter hur det ska funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det blir lite begreppsförvirring. Ett test är väl när man kontrollerar om man just nu är sjuk. Covidbevis som det märkligt nog heter bevisar att man har vaccinerat sig 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va konstigt, har inte behövt visa mitt covid vaccinationbeviset en enda gång. Inte ens Bangkok på flygplatsen vid immigration. Här slet jag och letade efter en skrivare i Istanbul.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Lunarmys:

Va konstigt, har inte behövt visa mitt covid vaccinationbeviset en enda gång. Inte ens Bangkok på flygplatsen vid immigration. Här slet jag och letade efter en skrivare i Istanbul.

När du flög ifrån Sverige fick du väl ändå visa det?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

När du flög ifrån Sverige fick du väl ändå visa det?

Jag flög från Kastrup med Pegasus till Istanbul och då visade jag mitt covidbevis via mobilen när jag checkade in. Men inte när jag flög från Istanbul till Bangkok. Pegasus var en helt egen trip och har inget med Bangkok resan att göra. Sedan så var det folk här på forumet som rekommenderade att skriva ut covidbevis på papper så jag flängde runt i Istanbul för att hitta en skrivare. Men i Istanbul när jag checkade in där till Delhi så frågade dom inte efter det och byte i Delhi till Bangkok, lika där ingen brydde sig inte heller om det. Vid immigration på flygplatsen i Bangkok så var dom mer intresserade av varför jag inte har kommit tidigare under coronapandemin och vad jag skulle göra här. Snopet tycker jag. Inget intresse av covid papper eller PCR-test vid immigration.

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Om man kom till Thailand på ett 30 dagars turistvisa. Har glömt hur detta fungerar. Men skulle man kunna åka ut till immigration och förlänga det på något vis? Typ 30 dagar till kanske?

Ändrades av Lunarmys
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Om man kom till Thailand på ett 30 dagars turistvisa. Har glömt hur detta fungerar. Men skulle man kunna åka ut till immigration och förlänga det på något vis?

Du kommer på ett visa undantag (Visa exemption) Nu får du 45 dagar och det sägs gå att få ett undantag till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev p125:

Du kommer på ett visa undantag (Visa exemption) Nu får du 45 dagar och det sägs gå att få ett undantag till.

 

Det där på videon förstod jag inte så bra, han pratar om att få en extension på nuvarande 30 dagars turistvisa? Alltså skulle man kunna åka ut till immigration och förlänga det 15 dagar till kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Om man kom till Thailand på ett 30 dagars turistvisa. Har glömt hur detta fungerar. Men skulle man kunna åka ut till immigration och förlänga det på något vis? Typ 30 dagar till kanske?

 

10 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Det där på videon förstod jag inte så bra, han pratar om att få en extension på nuvarande 30 dagars turistvisa? Alltså skulle man kunna åka ut till immigration och förlänga det 15 dagar till kanske?

 

Som P125 skriver Visa exemption är nu tillfälligt förlängt till 45 dagar fram till Mars tror jag det var. Reser du utan visum kan du avkrävas visa upp en utresebiljett inom den tiden du tillåts stanna d.v.s. 45 dagar om du flyger den närmsta tiden. Du kan förlänga visa exemption på immigration på för 1900 THB. Om man får 30 eller 45 dagars förlängning verkar lite oklart.

 

OBS! det finns inget turistvisum på 30 (45) dagar. Det heter Visa exemption. Undantag från visum som också p125 nyss skrev.

 

Om du vill stanna över 45 dagar som du nu från stanna utan visum så sök ett 60 dagar visum. Detta gör du nu enkelt via webben för 350 kr. Fyller man i rätt och bifogar de man ska så beviljas det ofta på några timmar. Ett TR visum går även att förlänga om man vill stanna 90 dagar.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

 

 

Som P125 skriver Visa exemption är nu tillfälligt förlängt till 45 dagar fram till Mars tror jag det var. Reser du utan visum kan du avkrävas visa upp en utresebiljett inom den tiden du tillåts stanna d.v.s. 45 dagar om du flyger den närmsta tiden. Du kan förlänga visa exemption på immigration på för 1900 THB. Om man får 30 eller 45 dagars förlängning verkar lite oklart.

 

OBS! det finns inget turistvisum på 30 (45) dagar. Det heter Visa exemption. Undantag från visum som också p125 nyss skrev.

 

Om du vill stanna över 45 dagar som du nu från stanna utan visum så sök ett 60 dagar visum. Detta gör du nu enkelt via webben för 350 kr. Fyller man i rätt och bifogar de man ska så beviljas det ofta på några timmar. Ett TR visum går även att förlänga om man vill stanna 90 dagar.

Har du en länk till denna sida där jag kan förlänga mitt turistvisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Har du en länk till denna sida där jag kan förlänga mitt turistvisa?

https://thaievisa.go.th/

De är bara att skapa ett konto och prova att göra en ansökan som du sedan inte behöver lämna in. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Har du en länk till denna sida där jag kan förlänga mitt turistvisa?

Du behöver ingen länk, det går alltid att förlänga med 30 dagar om du har kommit utan visum och fått 30 eller 45 dagar eller om du har ett 60 dagars turist visum.

Inget att oroa dig för, bara att gå till immigration när du har 5-7 dagar kvar så får du 30 dagar till eller om det är 45 nu. 100%

Om du däremot har rest många ggr till Thailand senaste tiden och redan gjort en massa förlängningar så kan dom tycka att du ska fixa riktigt visum men om du kommer som turist en gång/år så är du garanterad att få minst 30 dagar till.

 

Däremot så kan flygbolaget kräva att du kan visa upp en biljett ut ur Thailand inom 45 dagar för att du ska få checka in på planet från Sverige, men det går bra med en bussbiljett till Burma el LAOS el nåt. Måste inte vara flyg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en sammanställning på vad man behöver för en förlängning av visa undantag eller turist visum hos immigration. TM6 Behöver man dock inre längre.

418989676_ExtansionTourism.thumb.jpg.72b4eee8408a962bf836027e58428d6d.jpg

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev LTD:

Du behöver ingen länk, det går alltid att förlänga med 30 dagar om du har kommit utan visum och fått 30 eller 45 dagar eller om du har ett 60 dagars turist visum.

Inget att oroa dig för, bara att gå till immigration när du har 5-7 dagar kvar så får du 30 dagar till eller om det är 45 nu. 100%

Om du däremot har rest många ggr till Thailand senaste tiden och redan gjort en massa förlängningar så kan dom tycka att du ska fixa riktigt visum men om du kommer som turist en gång/år så är du garanterad att få minst 30 dagar till

Vet han redan att han vill stanna längre så är det väl bättre att söka visum direkt. Då behöver han inte riskera att inte komma med planet utan utresebiljett. Speciellt när det är så enkelt att söka och dessutom billigare än att söka förlängning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Här är en samma ställning på vad man behöver för en förlängning av visa undantag eller turist visum hos immigration. TM6 Behöver man dock inre längre.

418989676_ExtansionTourism.thumb.jpg.72b4eee8408a962bf836027e58428d6d.jpg

Tipsen är bra, hur många falanger i långbyxor har man sett på IM, flipflop, singha linne och shorts å lite bakfull går alldeles utmärkt har jag sett många ggr 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Vet han redan att han vill stanna längre så är det väl bättre att söka visum direkt. Då behöver han inte riskera att inte komma med planet utan utresebiljett. Speciellt när det är så enkelt att söka och dessutom billigare än att söka förlängning.

självklart

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev LTD:

Tipsen är bra, hur många falanger i långbyxor har man sett på IM, flipflop, singha linne och shorts å lite bakfull går alldeles utmärkt har jag sett många ggr 😆

Ja just klädtippsen ska man nog ta med en nypa salt. Har man besökt immigrations i Jomtien ser man att det inte är många som direkt klätt upp sig.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Har du en länk till denna sida där jag kan förlänga mitt turistvisa?

Jag blir nog lite förvirrad av dina svar. Är du redan i Thailand alltså och vill förlänga då är det ett besök hos immigration som gäller. Vill du söka visum innan du reser till Thailand så kan du göra det via länken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja just klädtippsen ska man nog ta med en nypa salt. Har man besökt immigrations i Jomtien ser man att det inte är många som direkt klätt upp sig.

har sett falanger skälla och bete sig mot personalen på IM och tänkt att den jäveln får ingen förlängning men jodå han fick sin stämpel medans dom muttrade dra åt helvete på Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ingen besvär att se till att ha hela o rena kläder när man besöker en office i Thailand! Inga konstiga regel där, och ledig klädsel funkar i turistortena, huvudkontor i Lak Si är lite annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Är väl ingen besvär att se till att ha hela o rena kläder när man besöker en office i Thailand! Inga konstiga regel där, och ledig klädsel funkar i turistortena, huvudkontor i Lak Si är lite annat.

Nej och vem har sagt att det är ett besvär att ha hela och rena kläder? Det står "No shorts" vilket är ett råd jag tror många inte följer utan att för den delen bli utan service. Jag hade till och med shorts på mig när jag fisk rosa id-kort och gul bok utan att det var något

problem.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Nej och vem har sagt att det är ett besvär att ha hela och rena kläder? Det står "No shorts" vilket är ett råd jag tror många inte följer utan att för den delen bli utan service.

Enda stället jag stött på klädkod här är på Grand Palace i Bkk. Då vart man tvungen att köpa långbyxor på utsidan, dom sålde jag tillbaka till säljaren sen för halva priset. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...