Jump to content
IGNORERAD

Elpriset


Nicholas

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Amigo:

Angår inte mig, då el  ingår i hyran! 😂 😇

Lite Thai style tänk där. 

Dvs fel.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är ju inte ens vinter... Hoppas politikerna i syd kommer till förstånd och bygger/underhåller kraftverken där det nu behövs.. .I SÖDRA SVERIGE

 

 T ex vart 5e eller i sämsta fall vart 4 vindsnurra byggd i norr går förlorad i överföringsförluster och det är inget annat än vansinne!

 

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, Sverige borde satsa på kärnkraftverk, bygga nya och sälja el i framtiden. Tex Norrland kommer behöva jävligt mycket energi i framtiden, för att hålla industrier igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan bli billigare och inte vara hemma i vinter, dra till Thailand kan ju bli en ren vinst. 😀 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett svagt minne(som kan vara fel) att för många år sedan så var bränslepriserna i norr högre än i söder pga transportkostnaderna och då blev det att priset utjämnades så att en del av dessa kostnader hamnade på oss i söder till förmån för norra Sverige.

 

Jag läste för någon vecka sedan att Svenskakraftnät drar in miljarder på de så kallade flaskhalsavgifterna, är det inte just pga Svenskakraftnät inte har byggt ut stamnätet som vi har dessa flaskhalsar?? 

Det är givetvis även pga de inkompetenta politikerna som dessa flaskhalsar finns, ingen nämnd och ingen glömd.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har ett svagt minne(som kan vara fel) att för många år sedan så var bränslepriserna i norr högre än i söder pga transportkostnaderna och då blev det att priset utjämnades så att en del av dessa kostnader hamnade på oss i söder till förmån för norra Sverige.

 

Jag läste för någon vecka sedan att svenska kraftnät drar in miljarder på de så kallade flaskhalsavgifterna, är det inte just pga svenska kraftnät inte har byggt ut stamnätet som vi har dessa flaskhalsar?? 

Det är givetvis även pga de inkompetenta politikerna som dessa flaskhalsar finns, ingen nämnd och ingen glömd.

Jag sommarjobbade på bensinmack för ca 50 år sedan.

För varje 50 km från depån i hamnen steg priset med ett öre då.

För övrigt kostade 94 oktan 99 öre då.

100 oktan 1,02

Härliga tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jag har ett svagt minne(som kan vara fel) att för många år sedan så var bränslepriserna i norr högre än i söder pga transportkostnaderna och då blev det att priset utjämnades så att en del av dessa kostnader hamnade på oss i söder till förmån för norra Sverige.

 

Jag läste för någon vecka sedan att svenska kraftnät drar in miljarder på de så kallade flaskhalsavgifterna, är det inte just pga svenska kraftnät inte har byggt ut stamnätet som vi har dessa flaskhalsar?? 

Det är givetvis även pga de inkompetenta politikerna som dessa flaskhalsar finns, ingen nämnd och ingen glömd.

Om det är politikernas fel är väl det sörlänginars politiker som inte kunde jobba för att

Kunna ta emot den El som vi har i Norrland. 2,5 kvadrats kablar går ju inte skicka el genom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Om det är politikernas fel är väl det sörlänginars politiker som inte kunde jobba för att

Kunna ta emot den El som vi har i Norrland. 2,5 kvadrats kablar går ju inte skicka el genom

 

Med politiker så avsåg jag de som sitter i riksdag och regering.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag räknar med 7000 i december -22. Jämfört med 600 i december -20.

 

Ändrades av p125
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Med politiker så avsåg jag de som sitter i riksdag och regering.

Dom kan väl inte säga mera kablar, anslutningar till södra sverige. Dom bestämmer inte

det men sen påtryckningar från sörlänings politker hjälper till. Det är ju Elbolagen som

som inte vill satsa på er

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom kan väl inte säga mera kablar, anslutningar till södra sverige. Dom bestämmer inte

det men sen påtryckningar från sörlänings politker hjälper till. Det är ju Elbolagen som

som inte vill satsa på er

 

Dumt så att klockorna stannar!

 

Vem äger Svenska kraftnät som ansvarar för det svenska stamnätet????

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med morsan precis...

Hennes elräkning i Finland är ca 70 EUR per månad. Hon bor i en normal etta nära Helsingfors.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Pratade med morsan precis...

Hennes elräkning i Finland är ca 70 EUR per månad. Hon bor i en normal etta nära Helsingfors.

 

 

Denna månad ,men det kommer höjning av elpriset å det ganska mycket i hela Finland .

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Pratade med morsan precis...

Hennes elräkning i Finland är ca 70 EUR per månad. Hon bor i en normal etta nära Helsingfors.

 

 

Ingen uppvärmning. 

 

Antar en del ägare av hyresfastigheter svettas en del. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min elräkning slutade på 168 kr. En ökning med ca 40%. Förstår att det slår hårt mot vissa, men varför inte ta Vattenfalls vinst på 6 miljarder och dela den med antal abonnenter så får vi en rättvis återbetalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Pratade med morsan precis...

Hennes elräkning i Finland är ca 70 EUR per månad. Hon bor i en normal etta nära Helsingfors.

 

 

Var det mycket eller lite jämfört med tidigare? Man kan ju ha en bunden avtal också.

Link to comment
Dela på andra sajter

🤣🤣🤣

Screenshot_20220828-162801_Facebook.thumb.jpg.b55b15cb76fa7517bc26be99c17443f0.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Dumt så att klockorna stannar!

 

Vem äger Svenska kraftnät som ansvarar för det svenska stamnätet????

Det är ju inte ett politisk parti  som äger det dom kan bara hänvisa så här vill vi hader

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Pratade med morsan precis...

Hennes elräkning i Finland är ca 70 EUR per månad. Hon bor i en normal etta nära Helsingfors.

 

 

 

Det är ju rätt mycket för en etta... Eller i alla fall innan det blec "Putin"-priser på allt.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...