Jump to content
IGNORERAD

Husvagn


Boa52

Recommended Posts

On 2022-08-04 at 12:57, skrev Boa52:

Sen värdet på den har stigit 3 dubbelt, samma gäller Forden och andra grejer vi har. Min

fru hade en Yamaha Dt 50 inköp 3000 såld för 6000 bätre än ha pengar på banken

Hon skulle inte sålt sin DT 50, dom börjar bli väldigt populära nu bland oss som hade en sån när vi var 15 bast och folk har ju inte råd med Zundapp längre som det är fantasipriser på. Jag har köpt och sålt DT 50 de senaste två åren med goda vinster, köper på Facebook och säljer på Tradera. Men nu är det nästan omöjligt att hitta dom till vettiga priser, folk vet att de börjar bli värda pengar och finns det nån under 5000 kr så är de sålda snabbt, tidigare så kunde man vänta några veckor och bjuda 3000 kr 😛 

 

Men jag har 12 st kompletta i garaget i varierande skick, får pilla i ordning några under vintern och kränga av. Lite ny färg och nya dekaler så får man 10 000 kr för en moppe lätt, folk bryr sig inte om lampor och sånt funkar, behöver inte ens starta, bara de ser snygga ut och är kompletta så bjuder folk som galningar. :-)

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    13

  • Batting

    11

  • jrk

    4

  • UglyFarang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Swippe:

Hon skulle inte sålt sin DT 50, dom börjar bli väldigt populära nu bland oss som hade en sån när vi var 15 bast och folk har ju inte råd med Zundapp längre som det är fantasipriser på. Jag har köpt och sålt DT 50 de senaste två åren med goda vinster, köper på Facebook och säljer på Tradera. Men nu är det nästan omöjligt att hitta dom till vettiga priser, folk vet att de börjar bli värda pengar och finns det nån under 5000 kr så är de sålda snabbt, tidigare så kunde man vänta några veckor och bjuda 3000 kr 😛 

 

Men jag har 12 st kompletta i garaget i varierande skick, får pilla i ordning några under vintern och kränga av. Lite ny färg och nya dekaler så får man 10 000 kr för en moppe lätt, folk bryr sig inte om lampor och sånt funkar, behöver inte ens starta, bara de ser snygga ut och är kompletta så bjuder folk som galningar. :-)

Vi har för många fordon och nu kommer mina barn inte så ofta för att köra dom och jag hinner

bara starta dom, kör inte så mycket längre, Huskvarna drömbågen, Rödkvarna 125 cc med kärr

posthämtar moppen Puch Maxi .Lamberetta -62 150 cc med problem. Dom andra mopparna

har jag inte startat i år Blev lite med Forden och Husvagn så det räcker. Fyllt 70 så jag gick

ned på halvtid. Ladar ved idag fy f-n vad jag ska få ont i ryggen, tur min fru är stark

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-03 at 23:48, skrev Alarik:

 

Har dom ett litet vitt staket i plast runt om markbiten utanför husvagnen också

och blomlådor med pelargonier?

Nej dom har faktiskt inte gått till sådana överdrifter.
I år hade dom t.o.m. slopat förtältet och liksom bara fällt ut ett tak.
Det var ju bra för då kunde syrrans karl sitta där och ondgöra sig över de mycket små flygfäna som bosatt sig på hans vita bil.
Själv har jag inte tvättat min bil på flera månader, och förbjudit honom att kommentera det.
Jag har påpekat att, "Du vet att detta är min bil va?!"

Vad fan är det där för en fixering?
Sitta och kommentera så knottliknande svarta prickar på den vita lacken som fan knappt syns.
Och ständigt denna frågan, "Hur går bilen?".
Jag som har en bil för att ta mig från punkt A till punkt B blir ju bara stressad av att behöva hitta på något smart att säga om den.
När jag var hemma hos dem sist så frågade han om jag ville se grästrimmern han nyss köpt på Bauhaus....?
Va fan, jag börjar ju flacka med blicken och se mig om efter flyktvägar.
Men ärligt, en grästrimmer är en grästrimmer och inte så mycket mer, vad ska jag möjligen kunna ha för åsikt om den?

Jag är nog väldigt dålig på sådana där killgrejer, men jag menar jag är ju pensionär.
När jag var 15-16 år så var jag lite intresserad av om någon hade köpt ett ställbart munstycke till moppen och så där, men nu...
En gång visade dom en bild på en bil som deras svärson köpt.
Han hade ärvt pengar och förverkligat en dröm om att ha en sportbil, och visst den var häftig.
 "Snygg!", sa jag.
Då tittade dom förvånat på mig och sa, "Snygg...Är det allt du har att säga?".
 "hääämh ja, den är ju det, eller?" 
Jag försökte faktiskt att komma på något mer att krysta fram, men nä.

Men för att återgå till husvagnar.
Jag var en gång för länge sedan på en camping i Schweiz och där handlade det inte om plaststaket runt husvagnen.
Där fanns det husvagnar som inte längre var husvagnar.
Dom hade fått en liten uppmurad husgrund, och en planterad häck runt om.
Vi får hoppas att syrrans karl aldrig får se det så att inte det totala vansinnet brakar loss även här.




 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Kollade deras meny.

 

Fläskfilé Oscar serveras med klyftpotatis, tryffelbearnaise,
kräftstjärtar, sparris och bakad körsbärstomat. 179 Kr

 

Tryffelbearnasie.

Hetare än så blir det inte, värdigt vilken stekare som helst.

Kosmopolitiskt.

 

Ja just det så heter den.
Detta året blev jag lite besviken då jag inte fick Tryffelbearnesen i en liten kopp bredvid.
I år hade de hällt på den, å så hade höjt priset. :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Batting:

Nej dom har faktiskt inte gått till sådana överdrifter.
I år hade dom t.o.m. slopat förtältet och liksom bara fällt ut ett tak.
Det var ju bra för då kunde syrrans karl sitta där och ondgöra sig över de mycket små flygfäna som bosatt sig på hans vita bil.
Själv har jag inte tvättat min bil på flera månader, och förbjudit honom att kommentera det.
Jag har påpekat att, "Du vet att detta är min bil va?!"

Vad fan är det där för en fixering?
Sitta och kommentera så knottliknande svarta prickar på den vita lacken som fan knappt syns.
Och ständigt denna frågan, "Hur går bilen?".
Jag som har en bil för att ta mig från punkt A till punkt B blir ju bara stressad av att behöva hitta på något smart att säga om den.
När jag var hemma hos dem sist så frågade han om jag ville se grästrimmern han nyss köpt på Bauhaus....?
Va fan, jag börjar ju flacka med blicken och se mig om efter flyktvägar.
Men ärligt, en grästrimmer är en grästrimmer och inte så mycket mer, vad ska jag möjligen kunna ha för åsikt om den?

Jag är nog väldigt dålig på sådana där killgrejer, men jag menar jag är ju pensionär.
När jag var 15-16 år så var jag lite intresserad av om någon hade köpt ett ställbart munstycke till moppen och så där, men nu...
En gång visade dom en bild på en bil som deras svärson köpt.
Han hade ärvt pengar och förverkligat en dröm om att ha en sportbil, och visst den var häftig.
 "Snygg!", sa jag.
Då tittade dom förvånat på mig och sa, "Snygg...Är det allt du har att säga?".
 "hääämh ja, den är ju det, eller?" 
Jag försökte faktiskt att komma på något mer att krysta fram, men nä.

Men för att återgå till husvagnar.
Jag var en gång för länge sedan på en camping i Schweiz och där handlade det inte om plaststaket runt husvagnen.
Där fanns det husvagnar som inte längre var husvagnar.
Dom hade fått en liten uppmurad husgrund, och en planterad häck runt om.
Vi får hoppas att syrrans karl aldrig får se det så att inte det totala vansinnet brakar loss även här.




 

 

Du gillar tydligen din syrras karl, rätt förstått. Tror du han gillar dej

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev jrk:

Lägg gärna in lite bilder på dina fordon

Har gjort det förut både dom i Thai och i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jrk:

Saknar husvagnen🙂

Ok kommer hoppas jag, Min fru har en E moppe som Ok är 14 år var mycke svår startad

när det blev under 10 grader varmt. Monterade in en Primer så den fick en två supar direkt

i insuget, startar direkt nu. Hennes PGO fyrhjuling var vi nära att krascha iheljen. En kompis

ringde vill du ha en Öl OK. Min fru dricker inte så Ok vi tar Fyrhjulingen. Vad som hände var en

styrled la av. en dj tur var svårt att ta oss hem. Den är helt slut F-n om det släppt mens vi körde

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev jrk:

Lägg gärna in lite bilder på dina fordon

HÄPP!
2013_Mitsubishi_Colt_Ralliart_1.5_Front.jpeg.366b76d1797fcf1f19a08dc14a579233.jpeg
Försök skriva något positivt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Batting:

HÄPP!
2013_Mitsubishi_Colt_Ralliart_1.5_Front.jpeg.366b76d1797fcf1f19a08dc14a579233.jpeg
Försök skriva något positivt!

 

Jisses, har du förlorat ett vad?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Boa52:

Du gillar tydligen din syrras karl, rätt förstått. Tror du han gillar dej

Ja han gillar mig när han får vara med på ett hörn när jag beställer Whiskey på nätet.
Han tycker det är så spännande att få literflaskor.
Jag har sagt till honom att om han nu tycker om att ha sådana flaskor i barskåpet så är det ju jättelätt att beställa dem på nätet, men icke!
Beställer man saker på nätet så kan man bli av med sina livs besparingar!


 

Ändrades av Batting
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Jisses, har du förlorat ett vad?

Det var väl inte positivt?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Batting:

Det var väl inte positivt?

 

Det är det väl?

Det hade väl varit värre om jag frågat om du hade köpt den av egen fri vilja i nyktert tillstånd?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
3 timmar sedan, skrev Batting:

Ja har du också njutit av Rådhuskällarens mat, och handlat hos Östenssons?

Det har hänt men ingen vana.

Blir mest Motala för dessa saker.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Det har hänt men ingen vana.

Blir mest Motala för dessa saker.

Nere vid hamnen?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det är det väl?

Det hade väl varit värre om jag frågat om du hade köpt den av egen fri vilja i nyktert tillstånd?

Vadå, en liten miljövänlig bil är väl aldrig fel?
Att den sedan ser vass och sportig ut är ju bara bonus.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Vadå, en liten miljövänlig bil är väl aldrig fel?
Att den sedan ser vass och sportig ut är ju bara bonus.

 

Jag får ta en vända till optikern nästa vecka så ska jag se om nya briller kan få din Colt att se vass och sportig ut..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag får ta en vända till optikern nästa vecka så ska jag se om nya briller kan få din Colt att se vass och sportig ut..

:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag får ta en vända till optikern nästa vecka så ska jag se om nya briller kan få din Colt att se vass och sportig ut..

Jag tror att du bara är väldigt avundsjuk på min Brudmagnet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Jag tror att du bara är väldigt avundsjuk på min Brudmagnet. 

 

Jag gissar att du har ett helt harem...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...