Jump to content
IGNORERAD

Vad gäller för resa till Thailand??


soi covboy

Recommended Posts

Jag åker snart och undrar vad som gäller just nu??? Vilka papper eller intyg mm?? Ska stanna 3 veckor den här gången 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Entry Measures into Thailand (effective from 1 July 2022 onwards)

(updated 26-06-2022)

Entry Measures for Thai and Foreign Nationals

(From 1 July 2022)

- Thailand Pass not required

- Upon arrival, please present certificate of vaccination or RT-PCR / Professional ATK COVID-19 test result issued within 72 hours before departure

- Medical insurance not required

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skall själv åka om 6 veckor, så jag undrar hur det gick för dig?

 

Jag kanske har letat dåligt, men förstår inte vad som menas med "Certificate of vaccination",

Är det något speciellt papper man behöver som då skall vara översatt, eller räcker covidbeviset (som man kan visa via sin mobil) om vaccineringen inte är för gammal?

 

Skall man ha utskrifter från sin journal med alla vaccineringsdatumen, men ej översatt?

 

Tacksam för svar från folk som nyligen rest.

 

Min egen senaste vaccinering (nr 4) var 220911

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LittleBell:

Skall själv åka om 6 veckor, så jag undrar hur det gick för dig?

 

Jag kanske har letat dåligt, men förstår inte vad som menas med "Certificate of vaccination",

Är det något speciellt papper man behöver som då skall vara översatt, eller räcker covidbeviset (som man kan visa via sin mobil) om vaccineringen inte är för gammal?

 

Skall man ha utskrifter från sin journal med alla vaccineringsdatumen, men ej översatt?

 

Tacksam för svar från folk som nyligen rest.

 

Min egen senaste vaccinering (nr 4) var 220911

Covidbeviset räcker. Mobil kan funka, men skriv ut ändå. Hard copies är alltid bra🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge är covid-beviset giltigt(längd)vad menar de med 72 timmar före departure?Trodde det oxå försvann 1 okt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev måne:

Hur länge är covid-beviset giltigt(längd)vad menar de med 72 timmar före departure?Trodde det oxå försvann 1 okt.

Jag hämtade nyss mitt Covid-bevis.  Det är i mitt fall giltigt till 2023-09-13.

Fick spruta 3 2021-12-14.

 

Test som nyare än 72 timmar är väl endast för de som inte

kan uppvisa något EU Digital COVID Certificate/EU:s digitala covidbevis.

Om jag nu inte har missuppfattat något.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev måne:

Hur länge är covid-beviset giltigt(längd)vad menar de med 72 timmar före departure?Trodde det oxå försvann 1 okt.

72 timmar innan avresa gäller bara om du har ett professionellt utfärdat Covid test,  om du inte är vaccinerad minst 2 gånger.

 

 OM du ÄR vaccinerad kan du hämta ett intyg på 1177s hemsida om du loggar in, och när jag reste i Juni så var det drygt 1 år sedan jag fick min andra dos av vaccin.

 

Så, är du vaccinerad, skriv ut ett vaccinationsintyg, om du inte är det så får du ta ett test tidigast 72 timmar innan avresa, någonstans som är godkänt (på en vårdcentral?).

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
ThailandNovise

Nu kan @John Khonkenäntligen komma ut ur grottan och åka till Thailand

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2398100/virus-curbs-to-ease-again

 

Visitors will no longer be required to show their vaccination certificates or Covid-19 test results when they enter the country, and infected individuals with mild symptoms won't need to self-isolate when Thailand further relaxes its disease control measures next month.

 

The changes were announced by Public Health Minisiter ANutin Charnvirakul on Thursday, after the National Communicable Diseases Committee (NCDC) met on Wednesday.

 

Under the proposed rules, starting from Oct 1, visitors won't be asked to provide their vaccine certificate and/or Covid test results upon arriving in the country and/or entering crowded public venues.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är det lättare och smidigare att åka till Thailand än innan Pandemin.


45 dagar vid ankomst och inget TM 6 att fylla i! Jag förväntar mig att bokningarna tar fart.Nu finns inget att skylla på längre.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 1 oktober krävs varken intyg på vaccination, sk covidpass, eller krav på test 72h innan. Nu är det som tidigare. 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Lucky:

Från 1 oktober krävs varken intyg på vaccination, sk covidpass, eller krav på test 72h innan. Nu är det som tidigare. 

Nej. Bättre än tidigare. Läs inlägg ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad gäller för passet ,ska det vara giltigt 6 månader efter inresa eller efter utresa från Thailand .

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vad gäller för passet ,ska det vara giltigt 6 månader efter inresa eller efter utresa från Thailand .

Efter inresa eller om det skall vara rätt dvs. du skall ha 6 månader kvar av giltighetstiden innan resa från Arlanda

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...