Jump to content
IGNORERAD

Stamställen/samlingsplatser i Jomtien och Pattaya


p125

Recommended Posts

Vad finns det för stamställen och samlingspunkter för svenskar och skandinaver i Pattaya och Jomtien?

Något ställe att ta en 7/11 dryck och se på solnedgången eller rent av en bar/restaurang på helger.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev p125:

Vad finns det för stamställen och samlingspunkter för svenskar och skandinaver i Pattaya och Jomtien?

Något ställe att ta en 7/11 dryck och se på solnedgången eller rent av en bar/restaurang på helger.

Harrys, Zip och Scandalic i Pattaya samt Vickans och Akvavit i Jomtien är väl skulle jag tro de vanligaste ställena om man vill träffa Svenskar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Mankan:

Harrys, Zip och Scandalic i Pattaya samt Vickans och Akvavit i Jomtien är väl skulle jag tro de vanligaste ställena om man vill träffa Svenskar.

Bra förslag kan bara lägga till Café Bärs.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Bra förslag kan bara lägga till Café Bärs.

Den ligger väl öster om 3:rd road? Kan du lägga en mapspinne till den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev p125:

Den ligger väl öster om 3:rd road? Kan du lägga en mapspinne till den?

Den ligger i The Village mitt över gatan från Blue Lagoon. Om du hr fb så finns de där. https://www.facebook.com/Café-Bärs-The-Village-112926734490839/ 
Har bara varit där en gång då stället är relativt nytt. Trevlig ägare och personal. 
 

Finns en medlem som bor i närheten om han vill fylla på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Bra förslag kan bara lägga till Café Bärs.

Ja jag glömde Café Bärs. Jag var där och tog några öl bärs med Ronnie i vintras. Misstänker att han har lite mer longstay-gäster.

 

Sedan finns väl kanske Two Lions kvar också?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nyligen i Thailand i 3 veckor, träffade bara 1 svensk...

En gammal kollega från Kustartilleriet, vi gjorde lumpen samma år, Läste MOHS och blev utnämnda till Fänrikar samtidigt och några år senare blev vi Löjtnanter samtidigt.

 

En "Goo gubbe" som jag inte träffat på ca 20 år, noterade att han var i Bkk via Facebook och ordnade en träff, på en restaurang i vårt kvarter!

 

290322313_10158806769203106_1064995007554191954_n.thumb.jpg.09ba46d4ea7b24c5609f6a0175b53cb3.jpg

Jag är hyfsat säker på att ingen annan MPR-gubbe varit där!

 

Inte i Pattaya/Jomtien och inget Träffställe för svenskar, så sorry för off topic 😉

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån nämnde Akvavit ja det var där Maitan höll till då han hade stängt sitt ställe (för dagen),  på samma soi som Maitans låg dvs. Soi 2 (Jomtien) ligger Sötnos, en Thaidam som har bott i Svedala (pratar bra svenska) samt har en man från Svedala, där brukar jag bo ibland förr mycket trevligt ställe dit det brukar det komma svenskar.
Vet ej hur det är nu efter Covid.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
1 minut sedan, skrev rolba:

Scandalic, finns det kvar som svenskställe?

Har inte varit dit sen 2015.

 

Var där i förrgår och ville se på V75, kom precis till första avdelningen, men fick svaret "no have".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag kan vara ute och cykla men Scandalic är uppdelat på två olika ägare och närbelägna lokaler. Den ena åt jag julbord på med en svensktalande tomte som jag tror var ägaren. @Fritz har koll tror jag.

Hittade även en bild på ölkylarna från café bärs.

76ED22BE-3EFF-4B27-AEF2-46396E40084A.thumb.jpeg.2ef2758aa7a6943f4b686093bfc0d381.jpeg70208664-0DAB-4B2E-9EB3-EAE2C67719EC.jpeg.6cb3e54ce154c179e601d7b6bbb45781.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fredman:

Jag kan vara ute och cykla men Scandalic är uppdelat på två olika ägare och närbelägna lokaler. Den ena åt jag julbord på med en svensktalande tomte som jag tror var ägaren. @Fritz har koll tror jag.

Hittade även en bild på ölkylarna från café bärs.

76ED22BE-3EFF-4B27-AEF2-46396E40084A.thumb.jpeg.2ef2758aa7a6943f4b686093bfc0d381.jpeg70208664-0DAB-4B2E-9EB3-EAE2C67719EC.jpeg.6cb3e54ce154c179e601d7b6bbb45781.jpeg

Var ligger café Bärs?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Fredman:

Jag kan vara ute och cykla men Scandalic är uppdelat på två olika ägare och närbelägna lokaler. Den ena åt jag julbord på med en svensktalande tomte som jag tror var ägaren. @Fritz har koll tror jag.

Hittade även en bild på ölkylarna från café bärs.

76ED22BE-3EFF-4B27-AEF2-46396E40084A.thumb.jpeg.2ef2758aa7a6943f4b686093bfc0d381.jpeg70208664-0DAB-4B2E-9EB3-EAE2C67719EC.jpeg.6cb3e54ce154c179e601d7b6bbb45781.jpeg

Scandalic Restaurant är nedlagd.

Scandalic bar är öppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nerike:

på samma soi som Maitans låg dvs. Soi 2 (Jomtien) ligger Sötnos,

Kan det vara där, isof var både en Svensk o Norsk där för några månader sedan......

Blev lur på den stora Svenska flaggan, men tror ingen i baren just då förstod Svenska.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan det vara där, isof var både en Svensk o Norsk där för några månader sedan......

Blev lur på den stora Svenska flaggan, men tror ingen i baren just då förstod Svenska.

Han Herkules bodde där i vintras, jag såg inte mycket svenskkoppling men kan ha varit där fel tidpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nid bar på soi Diana, ett jävla ös där och har man tur så är Lady Gaga där och polerar kromstången...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Kronborg

Danskt sjapp med Bjarne som var delägare i Nyhavn när det fanns. Bra mat och där sitter dom riktigt gamla Expat gubbarna i Pattaya

Bjarne.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev p125:

Den ligger väl öster om 3:rd road? Kan du lägga en mapspinne till den?

 

Här är kartan:

https://goo.gl/maps/4EDE3eXg4FpAvWos7

 

Café Bärs har samlat en del svenskar sedan det öppnade för ett drygt halvår sedan. Ligger som bland andra @Fredmanpåpekat på krypavstånd från Blue Lagoon, eller badtunnan som den kallades här på MPR.

Det är i ett villaområde, kommer man från soi Buakhow kan man promenera upp genom sjukhusområdet  (Pattaya City Hospital), korsa tredje gatan  och gå ner på tvärgatan till 3rd Road på andra sidan (Det ligger en pool till höger). 200 meter ner på höger sida ligger Cafe Bärs. 

 

Det öppnar kl 16.00 och innehavaren Ronnie, en glad bajare, är oftast där från då.  Sen visas förstås alla Bajenmatcher på vad som marknadsförs som Pattayas största storbildsskärm.

 

Varje fredag brukar ett svenskgäng samlas i baren kl 11.00 för bärs och varmkorv, för att vid 12-tiden åka iväg och spela minigolf. Banan ligger på Thappraya Road på väg mot Jomtien.

Ingen anmälan, utan bara att dyka upp. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Här är kartan:

https://goo.gl/maps/4EDE3eXg4FpAvWos7

 

Café Bärs har samlat en del svenskar sedan det öppnade för ett drygt halvår sedan. Ligger som bland andra @Fredmanpåpekat på krypavstånd från Blue Lagoon, eller badtunnan som den kallades här på MPR.

Det är i ett villaområde, kommer man från soi Buakhow kan man promenera upp genom sjukhusområdet  (Pattaya City Hospital), korsa tredje gatan  och gå ner på tvärgatan till 3rd Road på andra sidan (Det ligger en pool till höger). 200 meter ner på höger sida ligger Cafe Bärs. 

 

Det öppnar kl 16.00 och innehavaren Ronnie, en glad bajare, är oftast där från då.  Sen visas förstås alla Bajenmatcher på vad som marknadsförs som Pattayas största storbildsskärm.

 

Varje fredag brukar ett svenskgäng samlas i baren kl 11.00 för bärs och varmkorv, för att vid 12-tiden åka iväg och spela minigolf. Banan ligger på Thappraya Road på väg mot Jomtien.

Ingen anmälan, utan bara att dyka upp. 

området heter The Village vill jag minnas... Tänkte även på Max New House i Nakluha, höll det till svenskar förr. Någon som varit där nyss

Max gamla kärring har Pattayas goaste köttbullar .....

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Abercrombie:

 

Var där i förrgår och ville se på V75, kom precis till första avdelningen, men fick svaret "no have".

 

Trodde faktiskt att de visade V 75 på Scandalic, men uppenbarligen inte. Harrys eller Zip visar, är det inte på,  ska det bara vara att fråga så fixar personalen det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev Naam jai:

området heter The Village vill jag minnas... Tänkte även på Max New House i Nakluha, höll det till svenskar förr. Någon som varit där nyss

Max gamla kärring har Pattayas goaste köttbullar .....

Pelle Block brukar åka dit om du känner honom segla maskinist

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kronborg

Danskt sjapp med Bjarne som var delägare i Nyhavn när det fanns. Bra mat och där sitter dom riktigt gamla Expat gubbarna i Pattaya

Bjarne.jpg

Trevligt ställe med hyggligt hög medelålder😀Perfekt för några bärs och lite skitsnack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...