Jump to content
IGNORERAD

Pool villas


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

Tidigare i år bodde jag några dagar på Dewa Resort i en s.k. pool villa. Det var en liten bunge, helt insynsskyddad och med en egen liten pool.
nedladdning.jpg.3720ff6fb4cca40634a1ad7c4a885fe5.jpg

 

Det var ju faktiskt väldigt mysigt och billigt var det också, omkring 2.000 thb/dygn inkl. frukost.

 

Undrar om det finns flera anläggningar med poolvillor som denna på Phuket eller på andra håll i Thailand? 
När jag försöker googla hittar jag en del men priserna är oftast typ 15.000 thb och uppåt och det har jag inte budget för.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

I khanom har det blivit väldigt poppis sista året.. säkert 10-20 ställen har dykt upp,  priserna har jag inte koll på  

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Tidigare i år bodde jag några dagar på Dewa Resort i en s.k. pool villa. Det var en liten bunge, helt insynsskyddad och med en egen liten pool.
nedladdning.jpg.3720ff6fb4cca40634a1ad7c4a885fe5.jpg

 

Det var ju faktiskt väldigt mysigt och billigt var det också, omkring 2.000 thb/dygn inkl. frukost.

 

Undrar om det finns flera anläggningar med poolvillor som denna på Phuket eller på andra håll i Thailand? 
När jag försöker googla hittar jag en del men priserna är oftast typ 15.000 thb och uppåt och det har jag inte budget för.

 

Det var nog billigt pga läget nära flygplatsen.

Men åk ner till Rawai/Naiharn istället så behöver du ingen pool, suveränt att bada i havet här (Naiharn beach).

Vill du ändå ha pool så finns det helt ok resorter som inte är så dyra, ex Phuket Sea Resort.

Longtails som tar dig ut till fina öar precis utanför hotellet och lite styvt 5 min med moppe till Naiharn beach men väldigt trevlig väg att köra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dewa och deewana är en kedja av hotell som ägs av en svenne som heter Jonas..Bodde på dewa i patong för 25 år sen på min första resa.. numera bor jag boat lagoon i ko kaew.... Rawai har en heldel pool-villas att hyra till hyfsade priser, men man får åka runt o leta...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-05 at 11:47, skrev LTD:

Det var nog billigt pga läget nära flygplatsen.

Men åk ner till Rawai/Naiharn istället så behöver du ingen pool, suveränt att bada i havet här (Naiharn beach).

Vill du ändå ha pool så finns det helt ok resorter som inte är så dyra, ex Phuket Sea Resort.

Longtails som tar dig ut till fina öar precis utanför hotellet och lite styvt 5 min med moppe till Naiharn beach men väldigt trevlig väg att köra.

 

I Mai khao e de bara rika som bor där, bland annat Svenska Kungafamiljen när de e på besök här...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-05 at 06:20, skrev lasseiudon:

Tidigare i år bodde jag några dagar på Dewa Resort i en s.k. pool villa. Det var en liten bunge, helt insynsskyddad och med en egen liten pool.
nedladdning.jpg.3720ff6fb4cca40634a1ad7c4a885fe5.jpg

 

Det var ju faktiskt väldigt mysigt och billigt var det också, omkring 2.000 thb/dygn inkl. frukost.

 

Undrar om det finns flera anläggningar med poolvillor som denna på Phuket eller på andra håll i Thailand? 
När jag försöker googla hittar jag en del men priserna är oftast typ 15.000 thb och uppåt och det har jag inte budget för.

 

Tyvärr är de priser du nämner normalpriser för denna typ av boende. 

 

De senaste två åren under Coronan har det gått att fynda  nåt otroligt på bla a. Att pool villor och annat "lyx" boende. Tyvärr verkar de dagarna vara över för denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...