Jump to content
IGNORERAD

Tillfälligt slopande av TM6.


Fager

Recommended Posts

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • apknug

    8

  • Marlon

    6

  • matz

    3

  • ThailandNovise

    3

Mest aktiva i denna tråd

16 minuter sedan, skrev Marlon:

Hoppas, hoppas, hoppas att Thailand Pass försvinner nu i Juli

Japp, men blir det mycket lättare att åka då? Det är väl bara en bekräftelse på att man är vaccinerad och har försäkring. Och det är väl fortfarande ett krav? 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

Japp, men blir det mycket lättare att åka då? Det är väl bara en bekräftelse på att man är vaccinerad och har försäkring. Och det är väl fortfarande ett krav? 

Nej, men man slipper processen och vi går mot ett normaltillstånd vilket skulle kännas skönt

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, hoppas att Thaipasset försvinner snarast, det upptog säkert 10 minuter av mitt dyrbara liv att söka!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Stefan:

Japp, hoppas att Thaipasset försvinner snarast, det upptog säkert 10 minuter av mitt dyrbara liv att söka!

//S

Exakt, och sparade dig 20 minuter, minst, på suvvan......

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja varken TM6 eller Thailand pass är ju speciellt betungande. Bättre då att de kommer till sans med den där munnblöjehysterin.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja varken TM6 eller Thailand pass är ju speciellt betungande. Bättre då att de kommer till sans med den där munnblöjehysterin.

Det håller på att lätta med munblöjor. Syns inte minst i TV, där fler och fler av programdeltagarna har slutat bära munblöjor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev perren:

Kanske dum fråga , behöver man thaipasset för transit ??

Frugan åker via ban-man 2/7

Behöver bara intyg på att man har försäkring som täcker sjukdom pga Covid för minst 10K USD... Bytte själv plan i BKK för 1,5 vecka sedan när jag skullle till/från Singapore. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Stefan:

Japp, hoppas att Thaipasset försvinner snarast, det upptog säkert 10 minuter av mitt dyrbara liv att söka!

//S

Ja, för dig som är datorkunnig. Finns andra som inte är det och som drar sig för att åka. Är väl en av anledningarna att det diskuteras att tas bort nu då det anses vara en "barriär" för att få tillbaka turisterna

Link to comment
Dela på andra sajter

På de största turistställena typ Koh Samui, Phuket, Pattaya, Koh Tao, Phi Phi osv. är munblöjorna nästan borta redan. Kan man stå ut med blöja när man handlar på 7/11?

Klippa och klistra på en Mac-dator är inte helt enkelt, inte självklart som på Windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-15 at 03:41, skrev perren:

Kanske dum fråga , behöver man thaipasset för transit ??

Frugan åker via ban-man 2/7

Jag tror det men försök Googla, reglerna är snåriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-14 at 22:41, skrev perren:

Kanske dum fråga , behöver man thaipasset för transit ??

Frugan åker via ban-man 2/7

Verkar som de slopar thaipass och försäkring från 1/7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Verkar som de slopar thaipass och försäkring från 1/7

Hurra äntligen slopar de Thaipass! 

 

Nu kan man åka till Thailand igen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Hurra äntligen slopar de Thaipass! 

 

Nu kan man åka till Thailand igen! 

Det viktigaste är att de verkar skrota munskyddet.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev M33:

Det viktigaste är att de verkar skrota munskyddet.

Det kan verka jobbigt med munskydd för de som inte varit i Asien, speciellt under coronan. Men

 

DET VIKTIGASTE ÄR TP SLOPAS!

 

Enligt alla på internet så är det anledning till att det inte går att åka till Thailand.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Det kan verka jobbigt med munskydd för de som inte varit i Asien, speciellt under coronan. Men

 

DET VIKTIGASTE ÄR TP SLOPAS!

 

Enligt alla på internet så är det anledning till att det inte går att åka till Thailand.

 

 

Säkert många som tycker att thaipass varit det jobbigaste att fixa men dom har förmodligen då inte rest till Thailand och vet inte vilken jävla plåga det var att gå runt med muppmasken dagarna i enda, thaipass var en enkel grej att fixa jämfört med muppmasken 😷 tro mig jag gjorde det både när det var två veckor karantän och i vintras 💩 så förbannad skönt att det är över 😄

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev matz:

Säkert många som tycker att thaipass varit det jobbigaste att fixa men dom har förmodligen då inte rest till Thailand och vet inte vilken jävla plåga det var att gå runt med muppmasken dagarna i enda, thaipass var en enkel grej att fixa jämfört med muppmasken 😷 tro mig jag gjorde det både när det var två veckor karantän och i vintras 💩 så förbannad skönt att det är över 😄

 

//matz

Japp de vet inte vad de snackar om! Fast när det var två veckor karantän 2020 så var inte krav på blöja förutom på 7/11 och andra "official" ställen. Sen så slog det till efter Songkran 2021 typ.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Japp de vet inte vad de snackar om! Fast när det var två veckor karantän 2020 så var inte krav på blöja förutom på 7/11 och andra "official" ställen. Sen så slog det till efter Songkran 2021 typ.

 

 

Japp så va det! Från ena dagen till den andra så ändrar dom det.

Kom till Mali och skulle köpa några pilsner nänä inget munskydd idag du måste ha fick inte komma in i butiken så bad tjejen i butiken att hämta några Leo och betala i dörren 😁

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se hur det blir nästa vecka men det var fortfarande TM6 i dag, dock inte en person framför mig i kön så det gick redigt snabbt. Vietnam hade slopat inresekortet och vet att Korea gjorde det för flera år sedan så borde inte vara någon stor grej; har svårt att tänka mig att inresekortet haft någon funktion att fylla på väldigt många år.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2022-06-15 at 16:47, skrev Marlon:

Ja, för dig som är datorkunnig. Finns andra som inte är det och som drar sig för att åka. Är väl en av anledningarna att det diskuteras att tas bort nu då det anses vara en "barriär" för att få tillbaka turisterna

Härligt 

 

Man rensar ut både kreti och pleti med hjälp av Thaipass och dyra biljetter. 
Tydligt är dock att indierna har bättre IT-kunskap än svenskarna. 
 

Tragiskt att inte svenskarna hör till kvalitetsturisterna längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 

Tydligt är dock att indierna har bättre IT-kunskap än svenskarna. 
 

Hehe, fast att alla klagar när det är outsourcing till Indien. 

 

De kan ju! SKIT kolla HIT!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Hehe, fast att alla klagar när det är outsourcing till Indien. 

 

De kan ju! SKIT kolla HIT!

Indisk IT ger jag inte mycket för. Enda som är bra är möjligen priset men man får vad man betalar för. De indier som jag träffat på i olika projekt har varit rena katastrofen....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...