Jump to content
IGNORERAD

Postleverans till boende I Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Jag har sedan flera år bott i ett "Comodium" i Chiangmai ( hyr i andra hand) Då jag har bestält ett nytt Bankkort ( ATM) från Handelsbanken. Har inte fått mycket post men en del... När jag kollade upp i reseptionen visade det sig att när dom fick post la dom den bara i en hög och sen var det till varje hyresgäst att komma ner och leta.. hmm blev rätt upprörd när jag fattade att vem som helst kunde rota bland andras post.Har andra liknande erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseryd:

Jag har sedan flera år bott i ett "Comodium" i Chiangmai ( hyr i andra hand) Då jag har bestält ett nytt Bankkort ( ATM) från Handelsbanken. Har inte fått mycket post men en del... När jag kollade upp i reseptionen visade det sig att när dom fick post la dom den bara i en hög och sen var det till varje hyresgäst att komma ner och leta.. hmm blev rätt upprörd när jag fattade att vem som helst kunde rota bland andras post.Har andra liknande erfarenheter?

Om det är rekommenderade försändelser ska de överlämnas personligt och kvitteras av mottagaren. Det har alltid fungerat när jag skickat till

Thailand.

Men "vanliga" brev är det nog inte så noga med.

Här i Sverige läggs ju posten i helt åtkomliga, olåsta postlådor i långa rader utanför t.ex. hyresfastigheter.

De gånger jag bett om nytt bankkort (Nordea), så skickas det alltid i vanligt brev, ej rekommmenderat, här i Sverige.

Att lägga posten i en hög i receptionen, som du beskriver, kan väl tyckas ganska nonchalant.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar förekomma på flera ställen här I Chiangmai att post lämnas i Reseption och sen up till boende att själva leta/ riva bland all post. Käns ju rätt kyligt att vem som helst kan kolla efter andras post. Hittade några brev till en Granne från US tax gov. han blev dja upprörd mest för att andra kunde kolla hans post.  Min Bank Handelsbanken skulle sända mitt nya kort med " kurirpost" är det samma som Rekomenderat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja fick ett Bank ( ATM) kort i Fredags o h eftersom jag hadde lovat/ mutat Reseptions killen en flaska Thai wisky så kom han direkt up med brevet. Hmm I brevet med nya kortet stod det att om 5 dagar skulle dom sända ett brev med Pin koden hmm , här skulle brevet med nya kortet och brev från samma bank med kod. Denna brevhög kan alla boende här på mitt Comodium leta/ riva i. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Tja fick ett Bank ( ATM) kort i Fredags o h eftersom jag hadde lovat/ mutat Reseptions killen en flaska Thai wisky så kom han direkt up med brevet. Hmm I brevet med nya kortet stod det att om 5 dagar skulle dom sända ett brev med Pin koden hmm , här skulle brevet med nya kortet och brev från samma bank med kod. Denna brevhög kan alla boende här på mitt Comodium leta/ riva i. 

Om det är ett utbyteskort så behåller du väl gamla koden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag lyckades spärra kortet på webben. Så jag fick välja ny kod när jag beställde nytt kort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast egentligen är jag upprörd över att personalen inte bryr sig och att vem som helst kan rota bland andras post

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hasseryd:

Fast egentligen är jag upprörd över att personalen inte bryr sig och att vem som helst kan rota bland andras post

Har ni postlådor / postfack? Till varje condo??

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hasseryd:

Tja fick ett Bank ( ATM) kort i Fredags o h eftersom jag hadde lovat/ mutat Reseptions killen en flaska Thai wisky så kom han direkt up med brevet. Hmm I brevet med nya kortet stod det att om 5 dagar skulle dom sända ett brev med Pin koden hmm , här skulle brevet med nya kortet och brev från samma bank med kod. Denna brevhög kan alla boende här på mitt Comodium leta/ riva i. 

Men du skrev ju tidigare att ditt kort skickas med kurir?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...