Jump to content
IGNORERAD

Priset på Fläskkött


hasseryd

Recommended Posts

Priset på Fläskkött verkar ha ökat med runt 25 % på ett år...vad säger Thaiarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    6

  • hamnoi

    4

  • Amigo

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nybergs deli 59,90 / kg hur länge som helst, oftast å COOP, ICA och Willys (Coop just nu).

kuva.png.25f2c4bde4f022143038378fba31dc71.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer orolig för priset på lammkött...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Köpte bacon på Lotus 500gr 360 Bath 😱,  den var go och i lite tjockare skivor men hade behövt en aning mer sälta 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

thaiarna är inte nöjda och det gäller inte bara fläskkött, det gäller grönsaker, bensin till moppen, gas till spisen, etc

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

thaiarna är inte nöjda och det gäller inte bara fläskkött, det gäller grönsaker, bensin till moppen, gas till spisen, etc

 

Livsmedelspriserna har gått upp 12% i år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Benriac Lammkött fins väll bara fryst här I LOS fast du menade nog nått annat fuling....Kyckling verkar inte ha ökat pris.De mesta Importerat sticker up. Det konstiga är att mitt stamhak här i Chiangmai har inte ändrat priserna

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Amigo:

Nybergs deli 59,90 / kg hur länge som helst, oftast å COOP, ICA och Willys (Coop just nu).

kuva.png.25f2c4bde4f022143038378fba31dc71.png

Mmmm, 80% kött, resten Marinad, som är salt vatten...

 

Kycklingen som vi använder mest i Restaurangen har gått upp från 26 Kr/Kg till 52 Kr/Kg,på 1 år, våra priser på maten har ökat med typ 10%,och en del kunder tycker att vi blivit dyra...

 

VAD FAAN! Har de inte handlat nånting själva???

Har de inte tankat sina bilar???

 

Har slutat lyssna på deras skitsnack, är vi för dyra, så får de handla någon annanstans.

99% av kunderna fattar,men det finns några idi*ter...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Amigo:

Nybergs deli 59,90 / kg hur länge som helst, oftast å COOP, ICA och Willys (Coop just nu).

kuva.png.25f2c4bde4f022143038378fba31dc71.png

Köpte den danska varianten på Willys häromdagen. 49 spänn/kg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Köpte den danska varianten på Willys häromdagen. 49 spänn/kg

Danskarna är väldigt duktiga på att spruta in vatten eller marinad som Tommy skrev.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Danskarna är väldigt duktiga på att spruta in vatten eller marinad som Tommy skrev.

Ja, förbannat gott blir det när man grillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Köpte den danska varianten på Willys häromdagen. 49 spänn/kg

Har provat de färdigmarinerade också men vi gillade inte de, så vi köper bara denna som är i bilden. Priset brukar ligga mellan 49,90-69,90/kg Helt okey produkt, tycker jag. Är man fattig så får man nöja sig med billiga varor.

 

Vi köper ofta även fryst kycklingfile,  i 2 kilos påse, för ca 120 kr hos Willys. Fläskfile o kyckling är överkomliga i priset än så länge iallafall. Färsk lax har gått upp från 99 kr/kg till 139 kr/kg samt kaffe rejält. Svårt att hitta under 99 kr för två paket, finns ibland för 30 kr/paket men då ska man ha handlat andra varor för 500 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev rolba:

Ja, förbannat gott blir det när man grillar.

Men köttbiten blir grymt krympt.

Man tror nästan att den har rymt.

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

 

Vi köper ofta även fryst kycklingfile,  i 2 kilos påse, för ca 120 kr hos Willys. Fläskfile o kyckling är överkomliga i priset än så länge iallafall. Färsk lax har gått upp från 99 kr/kg till 139 kr/kg samt kaffe rejält. Svårt att hitta under 99 kr för två paket, finns ibland för 30 kr/paket men då ska man ha handlat andra varor för 500 kr

Att handla för 500 kr blir allt mindre svårt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Alarik:

Att handla för 500 kr blir allt mindre svårt.

Om man kan handla allt från samma butik blir det lätt över 500, men tyvärr blir det oftast besök i alla tre för oss, ICA, Coop och Willys med var sina erbudanden. Ingen Lidl på orten.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
On 2022-06-01 at 09:27, skrev Benriach:

Jag är mer orolig för priset på lammkött...

Satan vad bra

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Det har blivit så dyrt med köpekött nu så vi äter nästan bara jagat, vildsvin har vi en box nästan full med och sambon har fått sina odlingar ökade från ca 250kvadrat till runt 800 så nu blir det mycket egna grönsaker tyvärr så tar sparris ett par år från frön till vettig skörd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det har blivit så dyrt med köpekött nu så vi äter nästan bara jagat, vildsvin har vi en box nästan full med och sambon har fått sina odlingar ökade från ca 250kvadrat till runt 800 så nu blir det mycket egna grönsaker tyvärr så tar sparris ett par år från frön till vettig skörd.

Är ni pensionärer eller bara sparsamma?
Det mesta som jag brukar handla har nog ökat mellan 20-40%, men ska 

jag spara in så finns det betydligt onödigare utgifter än mat i budgeten 😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Är ni pensionärer eller bara sparsamma?
Det mesta som jag brukar handla har nog ökat mellan 20-40%, men ska 

jag spara in så finns det betydligt onödigare utgifter än mat i budgeten 😉

Du tänker på hyran samt kostnaderna för fru och barn antar jag. För sprit och snuskontot lär inte få några neddragningar,

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 minuter sedan, skrev hamnoi:

Är ni pensionärer eller bara sparsamma?
Det mesta som jag brukar handla har nog ökat mellan 20-40%, men ska 

jag spara in så finns det betydligt onödigare utgifter än mat i budgeten 😉

Vi arbetar båda, detta har egentligen inget med ekonomi att göra, jaktlaget som inte behöver betala för jakten skjuter mycket gris så vi får mer än vad vi behöver och jag har byggt ett frys/kylrum som de kan använda vid behov, grönsakerna är dels att sambon irriterar sej på priset men mest för att vi odlar helt utan kemikalier.

Det är dessutom fantastiskt gott att äta helt nyplockat, sparrisen är som natt och dag.

En del av odlingen är kompisar till sambon och ett par av de som hyr mekplats har också börjat odla, marken är det en bonde som brukar fritt, både åker och äng så vi kan öka vårt eget lite som vi vill.

 

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det har blivit så dyrt med köpekött nu så vi äter nästan bara jagat, vildsvin har vi en box nästan full med och sambon har fått sina odlingar ökade från ca 250kvadrat till runt 800 så nu blir det mycket egna grönsaker tyvärr så tar sparris ett par år från frön till vettig skörd.

 

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Vi arbetar båda, detta har egentligen inget med ekonomi att göra, jaktlaget som inte behöver betala för jakten skjuter mycket gris så vi får mer än vad vi behöver och jag har byggt ett frys/kylrum som de kan använda vid behov, grönsakerna är dels att sambon irriterar sej på priset men mest för att vi odlar helt utan kemikalier.

Det är dessutom fantastiskt gott att äta helt nyplockat, sparrisen är som natt och dag.

En del av odlingen är kompisar till sambon och ett par av de som hyr mekplats har också börjat odla, marken är det en bonde som brukar fritt, både åker och äng så vi kan öka vårt eget lite som vi vill.

 

Att mena vad man skriver…

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
8 minuter sedan, skrev M33:

 

Att mena vad man skriver…

Jag visste att någon sysslolös skulle hugga på det.....

Det är sambon som sköter inköpen och hon klagar på att det är dyrt med kött nu därför blir det inget köpekött från affären..

Varje gång som sambon har in kompisar som gör jobb åt oss så vill de inte ha pengar utan vildsvins kött.

Ska vi köpa fläsk så kommer vi i framtiden att köpa av en granne som har grisar som går in och ut som de vill, kanon kött som styckat och klart kostar 50:-/kg om man tar en halva.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag visste att någon sysslolös skulle hugga på det.....

Det är sambon som sköter inköpen och hon klagar på att det är dyrt med kött nu därför blir det inget köpekött från affären..

Varje gång som sambon har in kompisar som gör jobb åt oss så vill de inte ha pengar utan vildsvins kött.

Ska vi köpa fläsk så kommer vi i framtiden att köpa av en granne som har grisar som går in och ut som de vill, kanon kött som styckat och klart kostar 50:-/kg om man tar en halva.

Varför inte skriva det direkt då, istället för att skriva något annat och sedan klaga på mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
Precis nyss, skrev M33:

Varför inte skriva det direkt då, istället för att skriva något annat och sedan klaga på mig?

Jag hade lust att göra så efter en pissig dag på landet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...