Jump to content
IGNORERAD

Passkaoset


janne_h

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Enis:

En väninna till Frugan blev i frånåkt på Arlanda igår, incheckad och klar...

 

Vimsig Thai, kan man ju tro....

 

men tre andra stod också och kliade sig i huvudet.

 

Enis

Hur gick det till mer exakt. 

 

Vad gjorde att dom inte kom ombord? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • UglyFarang

    7

  • Nerike

    5

  • apknug

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Hur gick det till mer exakt. 

 

Vad gjorde att dom inte kom ombord? 

 

Skall se om jag får fram nått...

 

planet hade lämnat gaten vad jag förstått

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Hur gick det till mer exakt. 

 

Vad gjorde att dom inte kom ombord? 

 

Thailändare är bra på thaitime, har du aldrig märkt det🙂.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arlanda är ett stort skämt idag. Vi han till Gaten på nåder när jag åkte förra veckan.  Visst säkerhetskontrollen gick fort men de har flyttat kön till Bagdropp istället. Endast Fyra kassor öppna och ett laggande system så i praktiken var det kanske tre kassor på minst tio eller fler flyg samtidigt som det blev brandstopp i tid och otid. Tog över två timmar i kö. Flera som missade flyget. 
 

69B7860A-BE17-4FD0-97D6-A0847FDD101D.jpeg.524b99a6575bddc5438d8fbe0b98dd7b.jpeg

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Passkaoset är helt och hållet staten/regeringen fel. Som nån skrev så var det inte många som förnya sina pass under pandemin. Men det skall även tilläggas att vi har fått många nya svenskar som skall ha pass.

 

För att tala om hur  tidsbokningen gick till innan dom upptäckte att folk boka flera tider och sålde dom tiderna. Bara den slappheten att dom sket i det tills folk börja klaga och införde bank id i samband med tidsbokningen. Men nu är skadan ett faktum och många tidsbokningar som folk inte kommer till för den personen behöver inte tiden eller fick den inte såld. Många som skiter att avboka sina tider 

 

Samma sak gäller kö kaoset på Arlanda Swedavia skyller på regeringen och regeringen skyller på Swedavia. Men Swedavia ägs av staten till 100 % som har satt dit en oduglig chef med en lön på 20 mille.

 

Och snart är det nyval och då får vi se vad Svenska folket vill. Sitter denna regering kvar efter valet ja då vill folket ha det så dvs. Passkaos, kö kaos, chefer med feta löner som inte kan sitt jobb, världens högsta bränslekostnader, riva ner vår elförsörjning för att sedan köpa dyr skitig el utefrån mm.

 

Ni fick vad röstade på i förra valet, ni ville ha det så här, vi stackare som är i minoritet och visste redan förra valet att det kommer gå åt helvete om dom skulle få stta kvar , vi får leva med erat beslut och vår vardag mycket dyrare pga. Erat beslut. 

Som sagt vi får se vad folket vill i september 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev fiskarn:

Arlanda är ett stort skämt idag. Vi han till Gaten på nåder när jag åkte förra veckan.  Visst säkerhetskontrollen gick fort men de har flyttat kön till Bagdropp istället. Endast Fyra kassor öppna och ett laggande system så i praktiken var det kanske tre kassor på minst tio eller fler flyg samtidigt som det blev brandstopp i tid och otid. Tog över två timmar i kö. Flera som missade flyget. 
 

69B7860A-BE17-4FD0-97D6-A0847FDD101D.jpeg.524b99a6575bddc5438d8fbe0b98dd7b.jpeg

Vilket flygbolag åkte du med? 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Nerike:

 

 

Ni fick vad röstade på i förra valet, ni ville ha det så här, vi stackare som är i minoritet och visste redan förra valet att det kommer gå åt helvete om dom skulle få stta kvar ,

Fel fel fel. Svenska folket ville ha en borgerlig regering vid senaste valet men fick det inte. Inte ens efter fyra månader.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv var jag tvungen att åka till Karlstad för att fixa ett pass den 4 juni, för att få en rit i Örebro så skulle jag få en tid omkring september.
Men så är det 4 till 6 veckor tills passet är klart, men jag slipper åka till Karlstad utan kan hämta ut passet i Örebro alltid nåt i bedrövelsen.
 

Vad fan har hänt med Sverige, många som bor i Örebro får till ett exempel åka till Karlskoga eller Lindesberg för en undersökning inom vården.
Har en kompis som har cancer som bor i Örebro dom 2 sista testerna fick han tid i Lindesberg och den sista i Karlskoga då blev han förbannad
Och skällde ut dom och sa att han bor i Örebro och jobbar i Örebro och ville ha en tid i Örebro, oops så fick han tid i Örebro samma dag som han skulle vart i Karlskoga men det var bara för att han satte ner foten och fick nog titta på dom stackare som inte sätter ner foten dom får åka till andra städer.


Jag till ett exempel fick åka till Karlstad för att få en passtid i närtid fick bara vänta 1 och halv månad efterbokning men skulle jag ha valt Örebro 
då som sagt närmast var i Sept.
 

Ska det vara så här att vi betalar skatt för att få service från staten/kommunen i den stad vi bor i, ändå inte får valuta för våra skattepengar utan måste åka till andra städer för att få den servicen som vi betalar skatt för.
Som i slutändan gör att staten får in mer skattepengar för våra merkostnader, men ändå fortsätter denna cirkus år ut och år in och värre kommer det bli
 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
17 minuter sedan, skrev Nerike:

Själv var jag tvungen att åka till Karlstad för att fixa ett pass den 4 juni, för att få en rit i Örebro så skulle jag få en tid omkring september.
Men så är det 4 till 6 veckor tills passet är klart, men jag slipper åka till Karlstad utan kan hämta ut passet i Örebro alltid nåt i bedrövelsen.
 

Vad fan har hänt med Sverige, många som bor i Örebro får till ett exempel åka till Karlskoga eller Lindesberg för en undersökning inom vården.
Har en kompis som har cancer som bor i Örebro dom 2 sista testerna fick han tid i Lindesberg och den sista i Karlskoga då blev han förbannad
Och skällde ut dom och sa att han bor i Örebro och jobbar i Örebro och ville ha en tid i Örebro, oops så fick han tid i Örebro samma dag som han skulle vart i Karlskoga men det var bara för att han satte ner foten och fick nog titta på dom stackare som inte sätter ner foten dom får åka till andra städer.


Jag till ett exempel fick åka till Karlstad för att få en passtid i närtid fick bara vänta 1 och halv månad efterbokning men skulle jag ha valt Örebro 
då som sagt närmast var i Sept.
 

Ska det vara så här att vi betalar skatt för att få service från staten/kommunen i den stad vi bor i, ändå inte får valuta för våra skattepengar utan måste åka till andra städer för att få den servicen som vi betalar skatt för.
Som i slutändan gör att staten får in mer skattepengar för våra merkostnader, men ändå fortsätter denna cirkus år ut och år in och värre kommer det bli
 

Anställ Dan Eliasson för att göra en omorganisation så blir det nog bra 🤣

Ändrades av ThailandNovise
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev fiskarn:

Arlanda är ett stort skämt idag. Vi han till Gaten på nåder när jag åkte förra veckan.  Visst säkerhetskontrollen gick fort men de har flyttat kön till Bagdropp istället. Endast Fyra kassor öppna och ett laggande system så i praktiken var det kanske tre kassor på minst tio eller fler flyg samtidigt som det blev brandstopp i tid och otid. Tog över två timmar i kö. Flera som missade flyget. 
 

69B7860A-BE17-4FD0-97D6-A0847FDD101D.jpeg.524b99a6575bddc5438d8fbe0b98dd7b.jpeg

Vi droppade på kvällen innan. 

Funkar för oss som bor i Stockholm, men knepigt annars. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fritz:

Fel fel fel. Svenska folket ville ha en borgerlig regering vid senaste valet men fick det inte. Inte ens efter fyra månader.

Så rätt så rätt, men  Center och Liberalerna är lite smygvänster och falska och maktgalna, ni såg/vet vad dom gjorde med alliansen.
Och dom körde över folk som hade röstat på dom, och brydde sig inte bara dom får makt.


Liberalerna låg en bra bit under spärren men PK-eliten gör allt för att få dom i riksdagen igen genom lovorda dom via en massa medier och trycker fram dom hela tiden så folk ska rösta på svikare.
Sedan kommer MP och där hjälper PK-eliten dom genom alla dessa klimathot, värmerekord, vattenbrist, matbrist mm. i media. för skulle dom få som dom ville
Skulle vi få den största matbristen och svältdöd i historien, för ska vi bara odla ekologiskt som tar längre tid att odla upp samt ger en betydande mindre skörd.
 

Kan skriva hur mycket som hels om deras dumheter och konstiga idéer

 

Hoppas folk har lärt sig och röstar rätt eller om dom vill ha detta kaos

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Vi droppade på kvällen innan. 

Funkar för oss som bor i Stockholm, men knepigt annars. 

 

Fick det erbjudandet men att åka från Köping in till Arlanda var inget alternativ eller en natt på hotell.
Det ska för övrigt stå Bandstopp på mitt tidigare inlägg!! Autokorrigering på luren. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Swiss

 

OK, de har ju gemensamma stationer med SAS, Luftahansa, Austrian, LOT etc. Så de ska täcka en jävla massa flygningar. Går det välja ska man försöka åka med bolag som har egna diskar/stationer. Typ Thai, Turkish, Qatar, Emirates.. Då är det ju 3-4 stationer för bara en flight.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips för de som ska åka från Arlanda och ha bilen på långtidsparkering är att ta in på flygplatshotell natten innan. De (hotellet) bjuder på parkeringen under semestern, så det går jämnt upp med rumskostnaden. Gäller ju dock bara kortare semestrar på några veckor, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förnyade ju mitt pass i December förra  året. Gjorde det på ambassaden i Babgkok.

Väntetid för att få hämta ut nya passet var 5 dagar. Det görs ju i Sverige via mailskick från ambassaden till Sverige med alla mina uppgifter,nytt foto och fingeravtryck. Sen skickas det ju med s.k kurirpost från Sverige till Thailand.

Snabbt eller hur!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja det är väll fortfarande bara 4 passluckor i drift........skrämmande dåligt 🤬

 

Arlanda känns riktigt dåligt just nu, man får hoppas att det blir bättre när alla ombyggnader är klara

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2022-06-30 at 09:06, skrev Nerike:

Samma sak gäller kö kaoset på Arlanda Swedavia skyller på regeringen och regeringen skyller på Swedavia. Men Swedavia ägs av staten till 100 % som har satt dit en oduglig chef med en lön på 20 mille.

Menar du på fullaste allvar att Swedavias chef skulle ha en månadslön på 1 666 666:-?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-29 at 20:18, skrev Enis:

En väninna till Frugan blev i frånåkt på Arlanda igår, incheckad och klar...

 

Vimsig Thai, kan man ju tro....

 

men tre andra stod också och kliade sig i huvudet.

 

Enis

Idag var frugan och masserade en av de som missade flighten. Hon ville även ha hjälp att byta hårfärg. Hade väl fört ett jäkla liv när hon inte fick åka med så nu vill hon inte bli igenkänd. :rotfl:

Hon har fått en ny biljett av thaiair och gör ett nytt försök imorgon. 

Swedavia som bär huvudansvaret rycker bara på axlarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Idag var frugan och masserade en av de som missade flighten. Hon ville även ha hjälp att byta hårfärg. Hade väl fört ett jäkla liv när hon inte fick åka med så nu vill hon inte bli igenkänd. :rotfl:

Hon har fått en ny biljett av thaiair och gör ett nytt försök imorgon. 

Swedavia som bär huvudansvaret rycker bara på axlarna. 

Oj Oj Oj 😉

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Idag var frugan och masserade en av de som missade flighten. Hon ville även ha hjälp att byta hårfärg. Hade väl fört ett jäkla liv när hon inte fick åka med så nu vill hon inte bli igenkänd. :rotfl:

Hon har fått en ny biljett av thaiair och gör ett nytt försök imorgon. 

Swedavia som bär huvudansvaret rycker bara på axlarna. 

Har hon nu fått en ny biljett av thai air så behöver hon kanske inte bråka med Swedavia längre. Då kanske hon inte kommer igenom säkerhetskontrollen nästa gång trots hårfärg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

Swedavia hänvisar väl bara till flygbolaget alt försäkring, tror inte de har något ansvar

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-07-02 at 18:00, skrev UglyFarang:

Menar du på fullaste allvar att Swedavias chef skulle ha en månadslön på 1 666 666:-?

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...