Jump to content
IGNORERAD

Flygbiljetter dec-jan kommande vinter


Mankan

Recommended Posts

Hej

Håller på att titta efter biljetter inför kommande vinter. Vi brukar flyga med Thai men kollade även efter andra bolag nu när det verkar så dyrt med dessutom ganska långa flydtider med stop i Phuket. Men det verkar inte finnas något annat bolag som heller kan leverera vettiga priser och tider. Är det någon somhar några ideer? Ska man kanske ha is i magen och vänta på att det kanske sätts in mer flygplan och släpps mer biljetter?

 

Med Thai har jag följande förslag från en viss resebyrå Arlanda-Chiang mai.

Till Dottern 

ARN-CNX 17 dec -10 jan 14 150kr (Via HKT på ditresan och 4 timmars väntan på BKK innan resa vidare upp till CNX)

för mig och frugan 

ARN-CNX 10 dec -27 jan 9360kr (Via HKT på ditresan och 4 timmars väntan på BKK innan resa vidare upp till CNX) 

 

 

image.png.f64466e829ee15bbe049761bbfa6aeeb.pngimage.png.21e3fa6a88451b323347d002dd03c485.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    10

  • apknug

    6

  • Nicholas

    5

  • M33

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

30 minuter sedan, skrev MickeN:

Jag har bokat med Finnair 12dec-7feb 6800 direkt flyg.

Ok finnair verkar inte vara något alternativ för oss dock om man som vi vill till Chiang mai. Dyrare och betydligt sämre tider.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok finnair verkar inte vara något alternativ för oss dock om man som vi vill till Chiang mai. Dyrare och betydligt sämre tider.

lite information.

 

#1: Man behöver inte flyga från BKK till CNX med samma bolag som man anlände till BKK med.

#2: Man behöver inte vara hellbent på att åka i maximal högsäsong.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar också biljetter för samma period, i dagsläget så är det ju "fantasipriser". Min teori är det kommer sjunka om man sätter in extraplan (eller att fler bolag flyger på Phuket/Bangkok), just nu är det Putins drömmar om ett storryssland som ställer till det med omvägar via arabstaterna för att komma till Asien.

 

Finnair har samma priser som dom övriga i dagsläget, jag väntar med is i magen. Sjunker inte priset avstår jag, jag ska lägga ut 5000 - 6000 mer än jag gjorde för för biljetten förra säsongen och det blir för dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

lite information.

 

#1: Man behöver inte flyga från BKK till CNX med samma bolag som man anlände till BKK med.

#2: Man behöver inte vara hellbent på att åka i maximal högsäsong.

 

 

#3 Man behöver väl inte flyga till Thailand i huvudtaget. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

#3 Man behöver väl inte flyga till Thailand i huvudtaget. 

#4, Om man bara vill göra på ett väldigt specifikt sätt blir valmöjligheterna väldigt små.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

#4, Om man bara vill göra på ett väldigt specifikt sätt blir valmöjligheterna väldigt små.

 

Förutsättningen när det gäller den här tråden är att resa  nu i vinter dec-jan. Du kanske kan acceptera att det finns andra som av olika anledningar värderar att åka en speciell tid?

 

Angående anlutningsflyg så går det så klart att boka ett separat. Tyvärr är det problem att få mer än 20 kg bagage på inrikesbiljetter och då kan man exempelvis inte utnyttja de 30 kg jag får på Thai.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Jed:

Letar också biljetter för samma period, i dagsläget så är det ju "fantasipriser". Min teori är det kommer sjunka om man sätter in extraplan (eller att fler bolag flyger på Phuket/Bangkok), just nu är det Putins drömmar om ett storryssland som ställer till det med omvägar via arabstaterna för att komma till Asien.

 

Finnair har samma priser som dom övriga i dagsläget, jag väntar med is i magen. Sjunker inte priset avstår jag, jag ska lägga ut 5000 - 6000 mer än jag gjorde för för biljetten förra säsongen och det blir för dyrt.

5000 sek gör att du avstår resa? Iof har vi väl alla olika budget, men avgör 20000 baht?

 

Får man fråga hur lång resa som planeras?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

5000 sek gör att du avstår resa? Iof har vi väl alla olika budget, men avgör 20000 baht?

 

Får man fråga hur lång resa som planeras?

3 veckor, men pengarna styr. Det är inte billigt med hotell heller under Peak season.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Mankan:

#3 Man behöver väl inte flyga till Thailand i huvudtaget. 

Nu kanske inte BTT är kvar på forumet, men han lyckades ju allt vara i Thailand utan att flyga dit. 
Var är han när man behöver honom som mest. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu kanske inte BTT är kvar på forumet, men han lyckades ju allt vara i Thailand utan att flyga dit. 
Var är han när man behöver honom som mest. 

Är kvar? Han har ju bönat o bett på sina bara knän att få komma tillbaka sedan P3 slängde ut honom!

 

En stor förlust är det. Fan va billigt man hade kommit till Thailand med BTTs hjälp. O billigt guesthouse på köpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev apknug:

Är kvar? Han har ju bönat o bett på sina bara knän att få komma tillbaka sedan P3 slängde ut honom!

 

En stor förlust är det. Fan va billigt man hade kommit till Thailand med BTTs hjälp. O billigt guesthouse på köpet.

Ja, fan vad skönt om man kunde åka till Thailand utan att behöva åka dit. 
Både billigt och bekvämt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, fan vad skönt om man kunde åka till Thailand utan att behöva åka dit. 
Både billigt och bekvämt. 

Slippa svettas också!

 

Jävla BTT glömmer aldrig när jag väntade på honom på Buddy beer på KSR för en träff, han bodde på ett guesthouse i området men dök aldrig upp....

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar själv efter en cirka 3 månaders biljett till hösten men det var ohemult dyrt tycker jag allt halvvettigt ligger norr om 8000 kronors strecket, 

 

Blir väl till att bita i det sura äpplet, BTTS Riga lösning funkar väl inte nu med kriget i Ukraina...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev MaiChai:

Letar själv efter en cirka 3 månaders biljett till hösten men det var ohemult dyrt tycker jag allt halvvettigt ligger norr om 8000 kronors strecket, 

 

Blir väl till att bita i det sura äpplet, BTTS Riga lösning funkar väl inte nu med kriget i Ukraina...

Nonki, Ica-kort och tåg till köpenhamn?

Kan det vara något?

 

Pelartricket?

 

Nu får vi tömma våran kunskapsaraenal känns det som. 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

Jag åker 30 december tom 27 februari med tajjen. Tror att jag betalade 5200 kronor 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
5 minuter sedan, skrev soi covboy:

Jag åker 30 december tom 27 februari med tajjen. Tror att jag betalade 5200 kronor 

5288 kronor var det. Och 4700 i augusti med tajjen 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Bara köra på. Så där nära jul får man nog räkna med de priserna. Tror inte att det blir billigare.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev frogfish:

5000 sek gör att du avstår resa? Iof har vi väl alla olika budget, men avgör 20000 baht?

 

Får man fråga hur lång resa som planeras?

20.000 baht... en kväll i rövarstan.

Å har man bara en kväll... Ja, då går det lätt 50.000 baht...

 

Således för 20.000 baht är kvällen slut redan på förfesten vid 22-tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Förutsättningen när det gäller den här tråden är att resa  nu i vinter dec-jan. Du kanske kan acceptera att det finns andra som av olika anledningar värderar att åka en speciell tid?

 

Angående anlutningsflyg så går det så klart att boka ett separat. Tyvärr är det problem att få mer än 20 kg bagage på inrikesbiljetter och då kan man exempelvis inte utnyttja de 30 kg jag får på Thai.

Det är inga problem att boka mer än 20 kg på inrikesflygen. Kostar dock lite, men tycker ändå priserna är högst rimliga i december. Kollade både Nokair och Bangkok air Bangkok till Chiang mai.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Rasamus:

Det är inga problem att boka mer än 20 kg på inrikesflygen. Kostar dock lite, men tycker ändå priserna är högst rimliga i december. Kollade både Nokair och Bangkok air Bangkok till Chiang mai.

Varför inte AirAsia, VietJet eller ThaiLion? 

 

Jag förstår Mankan som vill resa Thai hela vägen, slippa hantera sitt bagage i Bangkok osv. 

 

Att därtill föreslå Nok som flyger från en annan flygplats, gör ju inte saken enklare. 

 

Men visst, det går säkert att spara några slantar på den manövern å i ärlighetens namn, så kan då Mankan ta ett plan till en destination närmre "hem" än Chiang Mai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

20.000 baht... en kväll i rövarstan.

Å har man bara en kväll... Ja, då går det lätt 50.000 baht...

 

Således för 20.000 baht är kvällen slut redan på förfesten vid 22-tiden.

Fan va fränt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
21 timmar sedan, skrev Mankan:

Förutsättningen när det gäller den här tråden är att resa  nu i vinter dec-jan. Du kanske kan acceptera att det finns andra som av olika anledningar värderar att åka en speciell tid?

 

Angående anlutningsflyg så går det så klart att boka ett separat. Tyvärr är det problem att få mer än 20 kg bagage på inrikesbiljetter och då kan man exempelvis inte utnyttja de 30 kg jag får på Thai.

Lite skumt det där med bagagevikten. Några i familjen flyger Sto-Bkk nu i juli och på deras biljetter står 20 kg?

ToR kostar 5.743 Sek.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Lite skumt det där med bagagevikten. Några i familjen flyger Sto-Bkk nu i juli och på deras biljetter står 20 kg?

ToR kostar 5.743 Sek.

Jag vet inte om det är så skumt, det finns olika bokningsklasser. De billigare bokningsklasserna ger bara 20 kg.

 

image.png.f577360fd56030f8a10ec78f9a261c4f.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...