Jump to content
IGNORERAD

Mediciner


thaimoose

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Du och jag då? Jag bor i en diktatur, du spenderar ett par månader om året i samma diktatur och tänker vad jag förstått utöka det när du väljer att gå i pension.  Vad är då vår grej?

Jaja, dubbelt så bra moral är alltid ok när det gäller en själv...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    8

  • Batting

    5

  • spooncreek

    4

  • UglyFarang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 timmar sedan, skrev apknug:

Fast det där bandet "security checked" fick väl alla väskor på Bangkok airport när man scannade dem innan man checkade in?

Vi checkade in på Phuket men en av väskorna blev tydligen kollad i Bangkok åxå.

20220521_215620.thumb.jpg.f35277aaf197e75a2dd0dc80e148e4e2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-20 at 21:55, skrev Batting:

Jag skulle vilja tillägga att jag endast en gång fått tillbaka min resväska med ett sådant där grönt band som visar att den blivit genomsökt.
Den gången så hade jag och tjejen gått omkring på stranden och letar lite ovanliga snäckor, som jag sedan stoppade ner i packningen som minne.
Det är enda gången som min väska blivit genomsökt.
Tror ni att det berodde på att de sett snäckorna på röntgen, eller är det att dra för långtgående slutsatser?
Alla snäckorna var kvar, men dom kanske tänkte att de hittat någon som ville förstöra naturreservat & korallrev m.m. när de såg röntgenbilderna? 

Om en väska, som sista utväg måste öppnas för att undersökas, då meddelas väskans ägare, som själv får öppna.

Den där tunna tejpen, som var ett helsike att få bort, fick väl alla väskor förr, som passerat röntgenmaskinen.

 

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Flygresenar/Sakerhet/

 

Detta gäller incheckat bagage, handbagaget redovisas ju i säkerhetskontrollen.

Om sedan rutinerna ser lika ut i hela världen, det vet inte jag.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Jaja, dubbelt så bra moral är alltid ok när det gäller en själv...😉

Som en dansk sa när jag jobbade i Oslo. Norrmän gillar moral men dubbelmoral är dubbelt så bra.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Försöker slå mitt rekord från förra veckan! Inte alls omöjligt att slå! Då 169 / 98.:thumbsup:

 

DSC_0925 (1).JPG

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev audirs2:

Försöker slå mitt rekord från förra veckan! Inte alls omöjligt att slå! Då 169 / 98.:thumbsup:

 

DSC_0925 (1).JPG

Det där är inte bra att gå omkring med. När min läkare gick i pension så vände jag mig till Blodtrycksdoktorn på nätet. Funkar fantastiskt bra med uppföljningar och provtagningar mm.

B9D226A5-73E8-4FF5-B970-166B32AC07F0.jpeg.7e1434cdde586a695b3f410b552487d5.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Blev opererad för några år sen o efter det skulle jag ta en spruta varje dag i matfettet i 9 månader..jag fick ett papper från läkaren o stoppade ner 60 sprutor i handbagaget o åkte till Thailand....inte EN gång frågade de vad det var för sprutor . Blodförtunnande var det.  .Köpenhamn, Bangkok o på hemresan var det några kvar...så man undrar ju ibland ....

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och idag blev vi 8 miljarder människor på jordklotet! Inget att fira, tycker jag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-13 at 23:11, skrev audirs2:

Och idag blev vi 8 miljarder människor på jordklotet! Inget att fira, tycker jag!

 

Det har påståtts i olika media att vi blev det igår också..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det har påståtts i olika media att vi blev det igår också..

Idag med! Kanske imon åxå!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev audirs2:

Idag med! Kanske imon åxå!:lipa:

 

FN räknar för fulla muggar just nu för att se vem det var som blev # 8 000 000 000....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

FN räknar för fulla muggar just nu för att se vem det var som blev # 8 000 000 000....

Undrar när jag skall byta bromsar på Stingern?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Undrar när jag skall byta bromsar på Stingern?:lipa:

 

Det kan jag rekommendera dej att göra ett par mil innan det börjar att skrapa metall mot metall.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det kan jag rekommendera dej att göra ett par mil innan det börjar att skrapa metall mot metall.

Hur många varv är det på nurnberg ring? Eller ringen som vi säger i branchen...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Hur många varv är det på nurnberg ring? Eller ringen som vi säger i branchen...

 

Det beror på vilken av slingorna du tänker köra.

Dvs om du menar Nürburgring som vi säjer i branschen...

Med tanke på att GP-sträckan är 4,5km och Nordschleife är 20,83km så kan man ganska enkelt räkna på alternativen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det beror på vilken av slingorna du tänker köra.

Dvs om du menar Nürburgring som vi säjer i branschen...

Med tanke på att GP-sträckan är 4,5km och Nordschleife är 20,83km så kan man ganska enkelt räkna på alternativen.

Det var just det som skull göras. Feg audirs bromsar väl i uppförsbackar o i startblocken så ring bärgare...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Det var just det som skull göras. Feg audirs bromsar väl i uppförsbackar o i startblocken så ring bärgare...

När var du sist uppe i 180 km i timmen själv då? Jag kanske var det härom dagen, men minns inte riktigt! Sedan så har jag på 90 talet kört just Audi s2 och efter att den trimmades så gjorde den 320 km enligt mätaren! Sket nästan på mig den gången!:lipa: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-18 at 00:00, skrev audirs2:

När var du sist uppe i 180 km i timmen själv då? Jag kanske var det härom dagen, men minns inte riktigt! Sedan så har jag på 90 talet kört just Audi s2 och efter att den trimmades så gjorde den 320 km enligt mätaren! Sket nästan på mig den gången!:lipa: 

Skita på sig i 320 är nog ingen hit. 😜

Blir en jädrans lång torksträcka då. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jäpps, vilken skillnad nu med blodtrycks meducin! När man går upp från knästående så är man inte det minsta snurrig som förut! Upp till kontoret far man tre steg i taget nu. Tror fan inte att jag fyller 68 nästa gång!:thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev audirs2:

Jäpps, vilken skillnad nu med blodtrycks meducin! När man går upp från knästående så är man inte det minsta snurrig som förut! Upp till kontoret far man tre steg i taget nu. Tror fan inte att jag fyller 68 nästa gång!:thumbsup:

Hade du lågt blodtryck ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Hade du lågt blodtryck ?

Nope, högt! Låter konstigt och man brukar va snurrig med lågt blodtryck!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Nope, högt! Låter konstigt och man brukar va snurrig med lågt blodtryck!

Lätt att bli snurrig när det trycker på. 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Nope, högt! Låter konstigt och man brukar va snurrig med lågt blodtryck!

Vad var blodtrycket då när du blev snurrig, som du visa i högt blodtryck blir du inte

snurrig av 150 -160 är inte farligt men lite i överkant ditt låga var väl ganska normalt

för en gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad var blodtrycket då när du blev snurrig, som du visa i högt blodtryck blir du inte

snurrig av 150 -160 är inte farligt men lite i överkant ditt låga var väl ganska normalt

för en gubbe

Ingen dr men kan det inte vara för lågt blodvärde om du blir Yr

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1116844353_Skarmavbild2022-12-04kl_19_14_51.thumb.png.bb9c23ac580bf26e2d04f0f0114c369e.png

Tror mer på att det är dunken du blir yr av :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...