Jump to content
IGNORERAD

Skall man ta 4'e sprutan?


lasseiudon

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev audirs2:

Kan ha vart en Bajare åxå?

Jag är friskare, jag lovar!:lipa:

Om en bajare är inblandad går världen under :-)

 

Nej, du är inte frisk :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    8

  • Surin P3

    7

  • C-dude

    6

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

45 minuter sedan, skrev Peolito:

Om en bajare är inblandad går världen under :-)

 

Nej, du är inte frisk :-))

Jäpp, inte en s Säter ville släppa in mig!😄

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
21 timmar sedan, skrev Jive:

Är det skillnad på sprutorna?

Det är samma vaccin men när jag skulle få min 3'e var det tänkt att jag bara skulle få en halv dos, fast det råkade bli en hel dos ialla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Fager:

 

Kommer nytt vaccin i höst, kanske bättre att vänta med 4'e sprutan.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljoner-vaccindoser-kan-slangas-ingen-vill-ha-dem

 

Vaccin.JPG.3ff2642a7de0aa6cb4e838f1bff0c738.JPG

Va... E folk trötta på  dessa när inget nytt utbrott  av vaccinsjukan inträffar enligt msm.

 

 

 

jag e Skeptisk...

 

C:D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
UglyFarang
On 2022-05-19 at 13:29, skrev Amigo:

Fick min 4 idag, två Pfizer våren 2021 och nu 2 ggr Nuvaxovid. Pfizer gav 0 i antikroppar, nya varianten får se om 20 -30 dagar.

 

Mår bra.

Rapportera gärna här hur det går.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2022-05-30 at 19:22, skrev UglyFarang:

Rapportera gärna här hur det går.

Gick inte så bra:

------------------------

Hej

Ditt värde är ett gräns värde. Det är lågt men kanske var det för tidigt att ta provet.

ta om det om några veckor. tills vidare måste du vara försiktig .

Med vänlig hälsning

--------------------------

Och doktorn antecknar:

Dikteringsdatum

2022-06-16 14:44:45

Kommentar till provsvar

Provsvar, gränsvärden vid analys av IgG-antikroppar mot SARS-CoV-2. Osäker betydelse

----------------------------

De rekommenderar ett nytt prov om 3-4 veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-20 at 08:37, skrev Peolito:

Jag tar alla sprutor och har aldrig varit så frisk som nu :-)

Det stämmer nog.
Jag har hört fler som säger sig aldrig ha varit så friska som nu, men det beror nog mest på distansering och handsprit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tagit fjärde sprutan + första sprutan mot TBE (Fästingsprutan)
Jag hade tänkt hoppa den där TBE sprutan, men så fick jag se en kille på TV som hade fått eländet.
Det var inte mycket som funkade på den grabben.
Man undrar ju om det där vaccinet även är verksamt mot Thailändska fästingar?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Jag har tagit fjärde sprutan + första sprutan mot TBE (Fästingsprutan)
Jag hade tänkt hoppa den där TBE sprutan, men så fick jag se en kille på TV som hade fått eländet.
Det var inte mycket som funkade på den grabben.
Man undrar ju om det där vaccinet även är verksamt mot Thailändska fästingar?

Nä, mot den thailändska fästingen ( om man blir biten o får gulasjukan ) så funkar bara guld.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-20 at 07:25, skrev John Khonken:

Har du tagit tre sprutor spelar det ingen roll att du tar hur många som helst. Ditt egna imunförsvar är direkt kasst. Fjärde och resten räcker inte i 6 månader utan runt 3 månader just nu.  

Så ta du alla sprutor och lev lyckligt.

 

ELSwGAhW4AAOF2P.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Gick inte så bra:

------------------------

Hej

Ditt värde är ett gräns värde. Det är lågt men kanske var det för tidigt att ta provet.

ta om det om några veckor. tills vidare måste du vara försiktig .

Med vänlig hälsning

--------------------------

Och doktorn antecknar:

Dikteringsdatum

2022-06-16 14:44:45

Kommentar till provsvar

Provsvar, gränsvärden vid analys av IgG-antikroppar mot SARS-CoV-2. Osäker betydelse

----------------------------

De rekommenderar ett nytt prov om 3-4 veckor.

Det var lite intressant, frågan är då om jag verkligen ska ta något vaccin alls.

Jag kollade vart i Skåne som man kunde få Nuvaxovid och av någon underlig anledning så finns det endast en klinik som har tillgång till leveranser och enligt region Skåne så beror det på att det är mycket låg efterfrågan på detta vaccin bland befolkningen!

Man hävdar dessutom att man då valt att bara ha en klinik för att slippa kasta doser!

Detta vaccin kan förvaras i vanligt kylskåp och kan transporteras i en kylväska till skillnad från Biontecs och Modernas vaccin som måste förvaras i mycket låg temperatur(-70° och i obruten kylkedja!

När jag pratat med arbetskamrater, kompisar, grannar och folk nere i byn så har ingen hört talas om att detta C19-vaccin som är av traditionell vaccin typ och framtaget i lugn och ro utan "snabbspår" och "nödgodkännande" så regionen har inte gått ut med info om att detta finns tillgängligt

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det var lite intressant, frågan är då om jag verkligen ska ta något vaccin alls.

Jag kollade vart i Skåne som man kunde få Nuvaxovid och av någon underlig anledning så finns det endast en klinik som har tillgång till leveranser och enligt region Skåne så beror det på att det är mycket låg efterfrågan på detta vaccin bland befolkningen!

Man hävdar dessutom att man då valt att bara ha en klinik för att slippa kasta doser!

Detta vaccin kan förvaras i vanligt kylskåp och kan transporteras i en kylväska till skillnad från Biontecs och Modernas vaccin som måste förvaras i mycket låg temperatur(-70° och i obruten kylkedja!

När jag pratat med arbetskamrater, kompisar, grannar och folk nere i byn så har ingen hört talas om att detta C19-vaccin som är av traditionell vaccin typ och framtaget i lugn och ro utan "snabbspår" och "nödgodkännande" så regionen har inte gått ut med info om att detta finns tillgängligt

Jag fick det pga min immunsupprimerade medicinering och Pfizer inte funkade för mig. Tror inte att Nuvaxovid är ett allternativ för "vanlig folk". Jag t.e.x fick visa ett intyg av vårdande läkare för att få det.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag fick det pga min immunsupprimerade medicinering och Pfizer inte funkade för mig. Tror inte att Nuvaxovid är ett allternativ för "vanlig folk". Jag t.e.x fick visa ett intyg av vårdande läkare för att få det.

Med tanke på när Nuvaxovid godkändes och började levereras i Sverige så var det någon av tomtarna i FHM( kan ha varit vaccinsamordnaren) eller liknande som var med i nyheterna och poängterade att nu så var det Nuvaxovid som man rekommenderade trots att man hade gjort beställningar på idi*t nivå av Biontech och Modernas vaccin.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara tagit 2. När det började bli dags för spruta nr 3 så fick jag Corona (antar jag, blev sjuk men testade mig aldrig men tjejen testade positivt i samma veva) så då sa min läkare att det inte var nån brådska med spruta nr 3. Det var Moderna jag tog och efter att ha läst en del om personer som fått problem med hjärtat efter att ha tagit Moderna så är jag inte sugen på fler sprutor. Det kan tyckas att jag överdriver men det var t ex 2 grabbar i min ålder, vältränade, som skulle bli ordningsvakter och som gjorde fystester och första killen fick hjärtattack och dog trots att man hade hjärtstartare redo och andra killen som gjorde samma test några dagar senare fick också hjärtattack men han lyckades de rädda. Båda var friska osv i övrigt, båda hade tagit Moderna.

 

Det kan givetvis vara en slump, men jag tar nog hellre en släng av Covid igen... 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Swippe:

Jag har bara tagit 2. När det började bli dags för spruta nr 3 så fick jag Corona (antar jag, blev sjuk men testade mig aldrig men tjejen testade positivt i samma veva) så då sa min läkare att det inte var nån brådska med spruta nr 3. Det var Moderna jag tog och efter att ha läst en del om personer som fått problem med hjärtat efter att ha tagit Moderna så är jag inte sugen på fler sprutor. Det kan tyckas att jag överdriver men det var t ex 2 grabbar i min ålder, vältränade, som skulle bli ordningsvakter och som gjorde fystester och första killen fick hjärtattack och dog trots att man hade hjärtstartare redo och andra killen som gjorde samma test några dagar senare fick också hjärtattack men han lyckades de rädda. Båda var friska osv i övrigt, båda hade tagit Moderna.

 

Det kan givetvis vara en slump, men jag tar nog hellre en släng av Covid igen... 😮 

Jag är inte heller så sugen att ta nr3. Hade covid i januari som kändes som en lätt förkylning. Men jag tänker väl kanske att jag måste om jag ska kunna resa problemfritt framöver. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag är inte heller så sugen att ta nr3. Hade covid i januari som kändes som en lätt förkylning. Men jag tänker väl kanske att jag måste om jag ska kunna resa problemfritt framöver. 

Var i Januari jag hade också 😛 Jo men det ska ju räcka med 2 sprutor för att kunna resa antar jag? Till Thailand behöver man ju inte ens vara vaccinerad överhuvudtaget utan räcker med ett test vid ankomst.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

De som säger att Covid är en lätt influensa ljuger. Jag är helt slut. Fick den nog i onsdags, hade feber o orkeslös fortfarande. Testade idag

20220624_105948.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

De som säger att Covid är en lätt influensa ljuger. Jag är helt slut. Fick den nog i onsdags, hade feber o orkeslös fortfarande. Testade idag

20220624_105948.jpg

Det slår väl olika. För mig vart det en lätt förkylning i januari och så är det väl för många. Varför skulle jag och andra ljuga om det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Amigo:

De som säger att Covid är en lätt influensa ljuger. Jag är helt slut. Fick den nog i onsdags, hade feber o orkeslös fortfarande. Testade idag

20220624_105948.jpg

Efter 4st olika vacciner? 
 

Samma symptom som jag hade i vintras. Det är bara att tvinga sig upp och gå ut o gå. Ligger du bara platt i sängen så blir det inte bättre.

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Det slår väl olika. För mig vart det en lätt förkylning i januari och så är det väl för många. Varför skulle jag och andra ljuga om det?

Känns som det inte fanns så mkt substans bakom det påståendet.

Sen är det väl inte okänt att multisjuka kan reagera starkare, men att påstå att andra ljuger när de betättar sin upplevelse känns lite långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Swippe:

Var i Januari jag hade också 😛 Jo men det ska ju räcka med 2 sprutor för att kunna resa antar jag? Till Thailand behöver man ju inte ens vara vaccinerad överhuvudtaget utan räcker med ett test vid ankomst.

Oxhjärta?

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...