Jump to content
IGNORERAD

Onkyo i konken!


audirs2

Recommended Posts

Japanska Onkyo som startade 1946 har gått i graven! Hade en sådan förstärkare på 80 talets början, den var helt ok!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Japanska Onkyo som startade 1946 har gått i graven! Hade en sådan förstärkare på 80 talets början, den var helt ok!

En sådan hade jag!

image.png.521dc858d512afd6ea0efab8e344562b.png

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Då åker väl Pioneer med på köpet då?

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bra prylar även om jag inte själv ägt någon Onkyo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

However, the Onkyo name should live on. In September, it sold its core home AV business to Sharp and the US-based Voxx International, and its earphones and headphones business to an investment fund. The Onkyo brand is expected to live on in a joint venture between Sharp and Voxx.

Citat

But the Onkyo and Pioneer brands will continue to live on! The company’s audio/video business is owned by Voxx International and it even has a contract with Sharp to manufacture its AV products. In fact, it’s unlikely that most consumers, especially those looking at new Onkyo AV receivers, will even notice a change. Premium Audio Co is a joint venture from Voxx and Sharp since September 2021 and runs several popular home Audio Video brands including Onkyo, Pioneer, Elite, Integra as well as Klipsch, HECO and Energy speakers. 

och Jamo ägs av Klipsh

 

 

är nog inte så enkelt att säja mycket prylar i rummet till dagens generation som bara fipplar på telefonen, har allt i TV:n, och en liten bluetoth/Wifi högtalare på helgfesten

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Onkyo-stärkare som lade av för inte så längesen. Helt död. Åkte till https://www.piyanas.com/showroom/2/PattayaKlang för att höra om de visste var jag kunde få den lagad. No we don't repair var svaret och självklart kände han inte till någon reparatör. Duh! Istället skulle han kränga på mig en Marantz för 42 lax vilket var vad jag enligt honom behövde för att driva mina klipsch-golvare. Jag tackade nej och sade att jag återkommer om jag inte lyckas fixa min stärkare.

 

Frugan letade runt ett tag på FB och hittade en "hemmapulare" som lagar HiFi på sin fritid. Det fina i kråksången var att han i princip bara pillar med Onkyo. Galet!

En bit att köra var det ju... Närmare bestämt 15 mil enkel väg.

Vi körde dit och stärkaren lämnades. 3-5 lax trodde han att det skulle kosta. 2-3 dagar senare hörde han av sig och sade att den var klar. 

2500 baht. 😄

Gick ju lite pengar på soppa och vägtullar men sparade ändå en hyfsad slant. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.0bec06ddb4285b5b8760a78554f990cc.jpg

 

har denna, aldrig blivit uppackad sedan vi flyttade till lägenhet


bra service, fick hdmi-kortet utbytt utan problem och kostnad

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bra kvalitet har haft dessa D-500 Liverpool högtalare i +30år

IMG_20220517_163601597.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ägde en Onkyoförstärkare i många år och ett av de bästa stereoköp jag gjort.....

Oerhört strömstark (vilket krävs om watten skall levereras kontinuerligt) och ljudet var superbt.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Ägde en Onkyoförstärkare i många år och ett av de bästa stereoköp jag gjort.....

Oerhört strömstark (vilket krävs om watten skall levereras kontinuerligt) och ljudet var superbt.....:thumbsup:

Feta trafos och kondingar stora kylfläns och hög vikt is that shit!

 

Oberoende om vad Nicholas sa om sina den lille elektrikern hembyggda push pull "förstärkare" (har iof aldrig lyssnat på nån raljerar mest...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev apknug:

Feta trafos och kondingar stora kylfläns och hög vikt is that shit!

Så sant, så sant.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
41 minuter sedan, skrev apknug:

Feta trafos och kondingar stora kylfläns och hög vikt is that shit!

 

Oberoende om vad Nicholas sa om sina den lille elektrikern hembyggda push pull "förstärkare" (har iof aldrig lyssnat på nån raljerar mest...)

Ja, var det inte @Nicholas som skulle bygga ett par aktiva högtalare som skulle vara bättre än bäst?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, var det inte @Nicholas som skulle bygga ett par aktiva högtalare som skulle vara bättre än bäst?

Spisar för fullt. 

Tonhuvudet direkt till en dsp. 

 

16528134227795149414504561107457.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...