Jump to content
IGNORERAD

Thailand tar bort Test & Go och Sandbox


janne_h

Recommended Posts

Jag säger bara åker inte om man måste sitta på ett plan med munskydd eller springa omkring i värmen med munskydd.
När dom släpper det samt återgår till det normala då kan jag tänka mig att åka ner.
 

Sitter funderar samt små planerar för att åka ner i början av okt. 2022 men bara om man slipper munskydd samt thaipass, borde räcka med covid bevis samt försäkring det får man ju ändå om man betalar med master/visa kort om inte annat har man hemförsäkring som täcker resa upp till 30 dagar

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    5

  • apknug

    4

  • LTD

    4

  • frogfish

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev gst:

In future the criteria for entering Thailand will be the internationally recognised method of Vaccine Passports.

 

He noted that he expected that to mean three shots against Covid-19 including the booster.

 

https://aseannow.com/topic/1257982-anutin-theres-no-going-back-now-vax-passport-needed-not-Thailand-pass-to-enter-country/

Gula boken på ren Svenska, vettigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Stoneys:

Tror det är denna han menar. 16510633133901613420016.thumb.jpg.d99dadbee8a8bc7af426948b75040eb4.jpg

Ok, den har jag inte sett på 30-40 år. Finns den fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Ok, den har jag inte sett på 30-40 år. Finns den fortfarande?

Behövs för att komma in i länder som kräver bevis på viss vaccination. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Stoneys:

Behövs för att komma in i länder som kräver bevis på viss vaccination. 

Det kanske finns regioner som fortfarande använder detta. Jag har inte haft mitt framme

på minst 30 år.

Jag frågade i samband med covidvaccinationerna, men fick som svar att det är inget som används.

Däremot är alla 3 inskrivna i den elektroniska journalen.

Men sveriges regioner är som enskilda firmor, som har olika rutiner.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Gula boken på ren Svenska, vettigt.

 

11 minuter sedan, skrev biker:

Det kanske finns regioner som fortfarande använder detta. Jag har inte haft mitt framme

på minst 30 år.

Jag frågade i samband med covidvaccinationerna, men fick som svar att det är inget som används.

Däremot är alla 3 inskrivna i den elektroniska journalen.

Men sveriges regioner är som enskilda firmor, som har olika rutiner.

mvh

biker

 

Man får verkligen hoppas att Thailändarna kommer att acceptera EUs digitala vaccinpass för COVID.

 

Annars kommer det iof bli en marknad att utfärda nya gula böcker......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev apknug:

 

Man får verkligen hoppas att Thailändarna kommer att acceptera EUs digitala vaccinpass för COVID.

 

Annars kommer det iof bli en marknad att utfärda nya gula böcker......

Där sa du något.

Önskar någon "gula boken" så kan vi ta det via PM

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nerike:

Jag säger bara åker inte om man måste sitta på ett plan med munskydd eller springa omkring i värmen med munskydd.
När dom släpper det samt återgår till det normala då kan jag tänka mig att åka ner.
 

Sitter funderar samt små planerar för att åka ner i början av okt. 2022 men bara om man slipper munskydd samt thaipass, borde räcka med covid bevis samt försäkring det får man ju ändå om man betalar med master/visa kort om inte annat har man hemförsäkring som täcker resa upp till 30 dagar

Covidbevis och försäkring är det enda som behövs för att få thaipass efter 1/5

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev rolba:

Covidbevis och försäkring är det enda som behövs för att få thaipass efter 1/5

Det räcker inte för furubordsexperter, det ska vara "som förr" annard åker de inte .

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

Covidbevis och försäkring är det enda som behövs för att få thaipass efter 1/5

Ja vet men fortfarande munskydd på planet samt i värmen i Thailand 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Det räcker inte för furubordsexperter, det ska vara "som förr" annard åker de inte .

Absolut kan det inte bli som förr men man ska väl för fan inte behöva ha  munskydd som en värsta parasithärd 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nerike:

Absolut kan det inte bli som förr men man ska väl för fan inte behöva ha  munskydd som en värsta parasithärd 

Man byter dem ofta, men hade gärna sluppit dem igår när det var 38C

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev M33:

Man byter dem ofta, men hade gärna sluppit dem igår när det var 38C

När man dricker bira eller grogg så behöver man ju inte munskydd. 
Är det konstigt att man är törstig i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Ja vet men fortfarande munskydd på planet samt i värmen i Thailand 

I planet kan du ta av nästan hela tiden, inte många som följde reglerna där.

Och på plats är det samma sak. Ska du in på 7/11 eller varuhus behöver du åtminstone ha masken på armen.

 

Så så farligt är det inte. Om man inte är väldigt känslig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

I planet kan du ta av nästan hela tiden, inte många som följde reglerna där.

Och på plats är det samma sak. Ska du in på 7/11 eller varuhus behöver du åtminstone ha masken på armen.

 

Så så farligt är det inte. Om man inte är väldigt känslig.

Har en kompis som är nere nu och åker hem den 29 april, och han älskar Thailand som sitt andra hem men till och med han hatar munskyddet nu efter nästan en månad där nere.
Han tycker det ska bli skönt att komma hem bara för att slippa munskyddet, pratar med han dagligen och känner han väldigt bra och han är inte den som klagar i första taget.
Jag tyckte inte om att bära skiten den lilla stund då jag tog vac. hur skulle då bli för mig att bära det hela tiden.
Nä som sagt bokar in mig på en resa i början av okt. hoppas dom har släppt det då, får väl gardera mig med ett avbeställningsskydd 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nerike:

Har en kompis som är nere nu och åker hem den 29 april, och han älskar Thailand som sitt andra hem men till och med han hatar munskyddet nu efter nästan en månad där nere.
Han tycker det ska bli skönt att komma hem bara för att slippa munskyddet, pratar med han dagligen och känner han väldigt bra och han är inte den som klagar i första taget.
Jag tyckte inte om att bära skiten den lilla stund då jag tog vac. hur skulle då bli för mig att bära det hela tiden.
Nä som sagt bokar in mig på en resa i början av okt. hoppas dom har släppt det då, får väl gardera mig med ett avbeställningsskydd 

De flesta avbeställningsskydd gäller dock bara vid sjukdom. Munskydd torde inte klassas som sjukdom.

 

Men med en avbokningbar o återbetalningsbar flygbiljett kommer du långt. Eller ingenstans.

 

Många flygbolag erbjuder det utan avgift nu, håll utkik! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

De flesta avbeställningsskydd gäller dock bara vid sjukdom. Munskydd torde inte klassas som sjukdom.

 

Men med en avbokningbar o återbetalningsbar flygbiljett kommer du långt. Eller ingenstans.

 

Många flygbolag erbjuder det utan avgift nu, håll utkik! 

Tackar för info. skall kolla det i helgen då jag skall boka biljett

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nerike:

Har en kompis som är nere nu och åker hem den 29 april, och han älskar Thailand som sitt andra hem men till och med han hatar munskyddet nu efter nästan en månad där nere.
Han tycker det ska bli skönt att komma hem bara för att slippa munskyddet, pratar med han dagligen och känner han väldigt bra och han är inte den som klagar i första taget.
Jag tyckte inte om att bära skiten den lilla stund då jag tog vac. hur skulle då bli för mig att bära det hela tiden.
Nä som sagt bokar in mig på en resa i början av okt. hoppas dom har släppt det då, får väl gardera mig med ett avbeställningsskydd 

Ok. Själv ser jag inte samma problematik, men som jag skrev så är vi alla olika känsliga.

 

Och restriktionerna kommer troligtvis minska framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-28 at 11:59, skrev Nerike:

Ja vet men fortfarande munskydd på planet samt i värmen i Thailand 

Gäller att äta och dricka hela tiden så behövs inget munskydd. 

Ute i trafiken har jag det gärna på mig. Har inte bränt näsan en enda gång på sex månader nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-27 at 17:58, skrev Nerike:

Jag säger bara åker inte om man måste sitta på ett plan med munskydd eller springa omkring i värmen med munskydd.
När dom släpper det samt återgår till det normala då kan jag tänka mig att åka ner.
 

Sitter funderar samt små planerar för att åka ner i början av okt. 2022 men bara om man slipper munskydd samt thaipass, borde räcka med covid bevis samt försäkring det får man ju ändå om man betalar med master/visa kort om inte annat har man hemförsäkring som täcker resa upp till 30 dagar

Lär nog dröja innan Thailand släpper på munskyddskravet. 

Hoppas att många tänker som dig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Gäller att äta och dricka hela tiden så behövs inget munskydd. 

Ute i trafiken har jag det gärna på mig. Har inte bränt näsan en enda gång på sex månader nu.

Nästan så man känner sig naken utan munskydd 😷🤧😮😆

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbiga med mask är att man inte ser hur brudarna ser ut, fn att man ska behöva köpa grisen i säcken 😡

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
16 minuter sedan, skrev LTD:

Jobbiga med mask är att man inte ser hur brudarna ser ut, fn att man ska behöva köpa grisen i säcken 😡

Å andra sidan ser de inte hur du ser ut. Det kanske du ska vara tacksam för? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...