Jump to content
IGNORERAD

iTunes


Batting

Recommended Posts

Oj nu går det helt plötsligt att ladda ner låtar från iTunes igen!
Det kanske det har gjort ett tag, men jag har inte undersök det på några år.
Jag tröttnade när de tydligen tyckte att allt skulle streamas.
Alltså, först hade jag en lite transistor med kassettlucka.
Då köpte jag kassettband och satt och lurpassade på att rätt låt skulle dyka upp.
Det var givetvis tio i topp, men också Europatoppen som var fan så mycket bättre än den där jävla Eurovision-tävlingen.
Jag plöjde ner en hel del pengar på kassettband innan jag köpte min första stereoanläggning, eller anläggning.
Det var någon billighetsvariant från Luxor, han ha hetat Scandics eller nåt?

Nu tyckte jag inte att det dög med de där kassettbanden längre så jag pep iväg till Musikaffären och köpte LP-skivor av samma artister som jag redan hade på band.
Jag hann bygga upp en försvarlig skivsamling, och scandicsen hade fått lämna plats åt en s.k. "Stubbe" innan CD-skivan såg dagens ljus.
Stubben med tillhörande bamsehögtalare åkte ut och ersattes av en mycket liten CD-spelare.
Jag stod länge och förundrades över att "Den Lilla" kunde låta så mycket innan jag slängde ner Vinylen i källaren och sprang ut för att köpa CD-skivor av mina favoriter.
Jag började fundera på hur många gånger jag hade betalat för samma låt.
Då kom plötsligt nästa grej, men faktiskt först när jag hunnit täcka väggarna med CD-skivor.

Nu skulle man inte fysiskt ha några skivor!
Man kunde ha dem på en lite sticka istället.
Smartphonen hade gjort sitt intåg, och jag hade både iPhone och en Mac.
Jag upptäckte då att jag kunde lägga in all min musik på iTunes, samt hämta ner fler låtar därifrån.
Numera lyssnar jag bara på min musik från telefonen, CD-spelaren står där i ett hörn och minner om något förgängligt.
Likadant med de små skivorna.
Då kom nästa steg, iTunes ville att jag skulle skaff ett abonnemang och streama musiken.

Nä tänkte jag, nu får det vara nog!
Jag hoppade liksom av och har inte varit inne på iTunes före igår då.
Nu gick det plötsligt att ladda ner låtar igen.
Kul tycker jag som gillar att lyssna och leta efter lite udda musik.
Det knepiga med dessa låtar som jag laddat ner på iTones är ju att jag inte får bränna ner dem på en CD och dela med mig.
Det kan jag väl iofs förstå, men efter alla pengar jag genom åren har plöjt ner i vissa låtar så borde det nästan vara jag som ägde rättigheterna till dom. :snooty:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...