Jump to content
IGNORERAD

Köpa tid för att göra pass.


lasseiudon

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev apknug:

 

Tid bokar man på Migrationsverkets hemsida.

 

Finns mycket tider nu  från 21/4! 

 

Tidigare knallade jag upp med mitt gamla pass, på ambassaden i Bkk och efter tre veckor kunde jag hämta ut det nya på konsulatet i Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • apknug

    6

  • samet

    5

  • Amigo

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Jive:

Tidigare knallade jag upp med mitt gamla pass, på ambassaden i Bkk och efter tre veckor kunde jag hämta ut det nya på konsulatet i Pattaya.

Det var bättre för.....

 

Undrar om de ens släpper in dig idag utan tidsbokning.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Det var bättre för.....

 

Undrar om de ens släpper in dig idag utan tidsbokning.

Nä, man måste ha tid bokad på ambassaden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev apknug:

 

Tid bokar man på Migrationsverkets hemsida.

 

Finns mycket tider nu  från 21/4! 

 

Nog är det väl ändå hos svenska ambassaden man bokar tid?

 

image.thumb.png.eb1011d53310f68f894f72479f1d49bd.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Nog är det väl ändå hos svenska ambassaden man bokar tid?

 

image.thumb.png.eb1011d53310f68f894f72479f1d49bd.png

Jaha. På vilken websida då?

 

På http://WWW. ??????

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Jaha. På vilken websida då?

 

På http://WWW. ??????

Ja ok jag ser att det står migrationsverket på adressen man länkas till . Märkligt tycker jag men det finns väl säkert någon vettig förklaring.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja ok jag ser att det står migrationsverket på adressen man länkas till . Märkligt tycker jag men det finns väl säkert någon vettig förklaring.

Var inte så säker på det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Tydligen har själva plasten som man tillverkar passen av blivit hårdvara numera, så kolla upp det.

-Igår sa Hen som tog emot ansökan hos polisen i Haparanda att passet kommer om  7-10 arbetsdagar till hemortens polis. Så det tyder ingen prist på materialet.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev samet:

Går det att avboka, häva köpet.

Du gynnar idi*ter och blir "lurad".

 

Det finns tider att boka, gratis.

Jag bokade tid för mini, fanns massor i Göteborg att välja på. 

 

Så även på många andra ställen i landet. 

Men varför blir du så upprörd? Det finns massor med saker som är gratis, som att städa själv men det gör jag inte utan anlitar en betald städhjälp. Är jag lurad?

 

Han som startade detta borde bli utsedd till årets entreprenör, han såg ett behov och startade en business för att avhjälpa folks problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
20 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Men varför blir du så upprörd? Det finns massor med saker som är gratis, som att städa själv men det gör jag inte utan anlitar en betald städhjälp. Är jag lurad?

 

Han som startade detta borde bli utsedd till årets entreprenör, han såg ett behov och startade en business för att avhjälpa folks problem.

Den som startade detta hjälper endast sig själv. Alla andra får det svårare och dyrare helt i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Finland går man till exempel till Giganten, tar foto på sig själv, loggar sen in på passhemsidan och verifierar sig och sen kommer passet till typ 7-eleven ett par dagar senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Men varför blir du så upprörd? Det finns massor med saker som är gratis, som att städa själv men det gör jag inte utan anlitar en betald städhjälp. Är jag lurad?

 

Han som startade detta borde bli utsedd till årets entreprenör, han såg ett behov och startade en business för att avhjälpa folks problem.

Nja. Han såg en brist i systemet som han utnyttjade. Han tog något som samhället erbjuder gratis, som ingår i "samhällskontraktet" mellan stat och invånare. 

 

Han bokade alla tider, därigenom blockerade han dem och skapade en brist, som han sedan erbjuder en lösning på. 

 

Så visst, riktigt smart, ta något gratis, skapa ett behov och sälj sedan.  

 

Kanske man skulle sätta upp ett bås längs E4 och ta betalt för att köra igenom? 

 

Eller köpa alla öl på systemet och sedan sälja dem på Blocket? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

I Finland går man till exempel till Giganten, tar foto på sig själv, loggar sen in på passhemsidan och verifierar sig och sen kommer passet till typ 7-eleven ett par dagar senare.

 När har du sökt finskt pass senast? Varannan pass går fixa online om man har finskt BANKID och har lämnat biometrin högst 6 år tidigare. Annars år det snällt knalla till polisen, fylla i pappersansökan och lämna foto fysiskt. Foto kan skickas elektroniskt, för 20 euro extra (vanlig foto 6 st 20 euro, elektroniskt utan pappersfoto 20 euro, kod skickas till myndigheten. Både 6 st pappers foto o elektroniskt 40 €) 

 

Vet inte om de ändrat utlämingen, förr var det persoligen alt via fullmakt. Nu betalade jag 115 € för att polisen skickar den med posten till hemorten, aldrig änt innan.

 

Passavgift hos polisen 40 € hos ambassaden ca 145 €

Ändrades av Amigo
Typo autokorrigerin
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

När har du sökt finskt pass senast?

En månad sen gjorde morsan nytt.

 

Och jag här i Thailand för nästan ett år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Surin P3:

En månad sen gjorde morsan nytt.

 

Och jag här i Thailand för nästan ett år sen.

Nästa gång kollar du med Amigo All-Service först! 

 

Men ta det på PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

Nästa gång kollar du med Amigo All-Service först! 

 

Men ta det på PM.

Onödigt att vara otrevlig, jag gjorde mitt pass i fredags o tog reda på hur det går till innan!

 

Varannan pass går göra på nätet, varannan måste man lämna fingeravtryck som är lite svårt via internet.

 

Kunde inte få bankID från Finska banker för man ska boka tid för besök i Torneå i alla fall, Osuuspankki hade studiedag just 08. april och var stängt, provade med Nordea och Säästöpankki. Beställde en finskt nationell ID kort, som har elektronisk ID som går använda hos myndigheter, måste dock ha en kortläsare i datorn bara

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-10 at 05:06, skrev ThailandNovise:

Den som startade detta hjälper endast sig själv. Alla andra får det svårare och dyrare helt i onödan.

Nja, han hjälper de som har pengar, men inte tid att vänta.

On 2022-04-10 at 05:47, skrev samet:

Nja. Han såg en brist i systemet som han utnyttjade. Han tog något som samhället erbjuder gratis, som ingår i "samhällskontraktet" mellan stat och invånare. 

 

Han bokade alla tider, därigenom blockerade han dem och skapade en brist, som han sedan erbjuder en lösning på. 

 

Så visst, riktigt smart, ta något gratis, skapa ett behov och sälj sedan.  

 

Kanske man skulle sätta upp ett bås längs E4 och ta betalt för att köra igenom? 

 

Eller köpa alla öl på systemet och sedan sälja dem på Blocket? 

Jag och en god vän såg en "affärsmöjlighet" när vi var 15år gamla, så snart 45 år sedan...

På systembolagen hade de kölappar, och på en fredag eftermiddag i Nordstan så var det lätt 1 timmars kö, för att få handla över disk...

 

Vi sålde könummer med korta väntetider, 5 kronor för att slippa vänta 1 timme verkade vara helt acceptabelt!

 

Nära nyåret var det kaos, och vi hjälpte väl till att skapa detta kaos, när vi tryckte fram en massa könummer och höll på dem en timme eller så...

Vi tryckte ut könummer typ varje kvart, fick sålt en massa och slänga en del, men de var ju gratis, så ingen förlust, för oss...

 

Vid det nyåret kostade 2 timmars försprång i kön 10 Kronor, har för mej att vi sålde för strax över 1000kronor tillsammans, bara dan innan Nyårsafton, så inget nytt under solen?

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Nja, han hjälper de som har pengar, men inte tid att vänta.

Jag och en god vän såg en "affärsmöjlighet" när vi var 15år gamla, så snart 45 år sedan...

På systembolagen hade de kölappar, och på en fredag eftermiddag i Nordstan så var det lätt 1 timmars kö, för att få handla över disk...

 

Vi sålde könummer med korta väntetider, 5 kronor för att slippa vänta 1 timme verkade vara helt acceptabelt!

 

Nära nyåret var det kaos, och vi hjälpte väl till att skapa detta kaos, när vi tryckte fram en massa könummer och höll på dem en timme eller så...

Vi tryckte ut könummer typ varje kvart, fick sålt en massa och slänga en del, men de var ju gratis, så ingen förlust, för oss...

 

Vid det nyåret kostade 2 timmars försprång i kön 10 Kronor, har för mej att vi sålde för strax över 1000kronor tillsammans, bara dan innan Nyårsafton, så inget nytt under solen?

 

 

MVH

 

Väntetiden hade nog inte blivit så lång om han inte hade bokat så många tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Väntetiden hade nog inte blivit så lång om han inte hade bokat så många tider.

Japp, och om ingen köper tiderna och passpolisen tillåter drop-in sökare, så går det strax som vanligt.

 

Samma gäller vad vi gjorde, då.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick inget vidare när man skulle logga in med bank id nu, kommer bara tillbaka till logga in igen. 

Bra kämpat polismyndigheten, not 😕😕😕

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...