Jump to content
IGNORERAD

Köpa tid för att göra pass.


lasseiudon

Recommended Posts

Det pratas mycket om att det finns dom som säljer passtider. Jag skulle behöva en tid men var hittar man dessa säljare? Har letat på Bloclet, Tradera och i FB. Någon som vet var säljarna håller till?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • apknug

    6

  • samet

    5

  • Amigo

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Abercrombie
41 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Det pratas mycket om att det finns dom som säljer passtider. Jag skulle behöva en tid men var hittar man dessa säljare? Har letat på Bloclet, Tradera och i FB. Någon som vet var säljarna håller till?

Sök på "passtider" under "grupper" på Facebook  

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Det pratas mycket om att det finns dom som säljer passtider. Jag skulle behöva en tid men var hittar man dessa säljare? Har letat på Bloclet, Tradera och i FB. Någon som vet var säljarna håller till?

Behövs inte köpas, släpps nya hela tiden. Bara vara lite aktiv, så får du en i närtid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

verkligen svårt att få tid för passförnyelse, har kikat lite här i Piteå o första ledig tid ligger i 19. september, övriga orter var det tidigast i augusti. Själv åker jag till Haparanda för att nya ID kort o pass, passar på att förnya även finska passet samtidigt o söka bankID där eller mobilcertifika heter det nog där. Tiden bokade jag för en månad sedan, då fanns det lite mer utrymme att välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev samet:

Behövs inte köpas, släpps nya hela tiden. Bara vara lite aktiv, så får du en i närtid. 

De håller på eller har täppt till hålet för dessa gamar.

Jag var ute i tid, beställde i tid 28/3 (City/Sthlm) och sedan fick man välja fritt och valde 11/4 eftersom det passade mig bra.

Sedan började kaoset.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hur svårt kan det vara!

Var ute i god tid så är det bara att välja och vraka av tider.  Bokade frugan och dottern till 13/2-23 hur lätt som helst.

Deras pass går ut 22/2-23

 

😉😉😉😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Hur svårt kan det vara!

Var ute i god tid så är det bara att välja och vraka av tider.  Bokade frugan och dottern till 13/2-23 hur lätt som helst.

Deras pass går ut 22/2-23

 

😉😉😉😉

Kan vara idé att vara ute 6 mån i förväg. En del länder är kinkiga när det är en vecka kvar innan passet går ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hur svårt kan det vara!

Var ute i god tid så är det bara att välja och vraka av tider.  Bokade frugan och dottern till 13/2-23 hur lätt som helst.

Deras pass går ut 22/2-23

 

😉😉😉😉

Snart!

 

Då slipper du dem i Thailand i vinter då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev apknug:

Snart!

 

Då slipper du dem i Thailand i vinter då.

Nä, de har thaipass också

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä, de har thaipass också

Fast de bruka vilja åka på dubbla pass.  Sen är frågan vilket pass man visar vart och när....

 

Kanske läge att starta en ny tråd om det till helgen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
14 minuter sedan, skrev apknug:

Fast de bruka vilja åka på dubbla pass.  Sen är frågan vilket pass man visar vart och när....

 

Kanske läge att starta en ny tråd om det till helgen.

 

 

Ja de visar det thailändska i Thailand och det svenska vid inresan till Sverige. Då finns det ingen 6 månadersgräns.

Gränsen på 6 månader gäller det svenska passet vid inresa i Thailand

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja de visar det thailändska i Thailand och det svenska vid inresan till Sverige. Då finns det ingen 6 månadersgräns.

Gränsen på 6 månader gäller det svenska passet vid inresa i Thailand

Snart kommer frågan och var man skall visa det, incheck, immigration, passkontroll, och om man kan åka på utgånget svenskt pass......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara berätta att jag vände mig till till passtider-snabbt.se och för 399 spänn fick jag en tid nu i april vid ett kontor som ligger bra till, tog 24 timmar, kanonservice.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Kan bara berätta att jag vände mig till till passtider-snabbt.se och för 399 spänn fick jag en tid nu i april vid ett kontor som ligger bra till, tog 24 timmar, kanonservice.

Går det att avboka, häva köpet.

Du gynnar idi*ter och blir "lurad".

 

Det finns tider att boka, gratis.

Jag bokade tid för mini, fanns massor i Göteborg att välja på. 

 

Så även på många andra ställen i landet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev samet:

Går det att avboka, häva köpet.

Du gynnar idi*ter och blir "lurad".

 

Det finns tider att boka, gratis.

Jag bokade tid för mini, fanns massor i Göteborg att välja på. 

 

Så även på många andra ställen i landet. 

Förklara gärna hur jag ska hitta en tidigare tid i Sthlm än den 20/10 till min grabb. Kan självklart åka iväg till en annan stad/kommun, men verkar lika kört där tyvärr.

 

Håller med om att man inte ska gynna idi*ter, men grabben vill till Grekland i sommar och äta god, bada mat och åka moppe.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Förklara gärna hur jag ska hitta en tidigare tid i Sthlm än den 20/10 till min grabb. Kan självklart åka iväg till en annan stad/kommun, men verkar lika kört där tyvärr.

 

Håller med om att man inte ska gynna idi*ter, men grabben vill till Grekland i sommar och äta god, bada mat och åka moppe.

 

 

Bara att ha tålamod och klicka på ”första lediga tid” flera ggr. Satt i torsdags och klickade och laddade om sidan ett par ggr och till slut fick jag en tid den 12/4 i Norrtälje. Verkar som att nya tider släpps vardagar på förmiddagen.

 

Kommer nog bli bättre för nu har de gjort det svårare med scriptade sökningar plus att man måste ange personnr vid bokning. 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Dempa:

Bara att ha tålamod och klicka på ”första lediga tid” flera ggr. Satt i torsdags och klickade och laddade om sidan ett par ggr och till slut fick jag en tid den 12/4 i Norrtälje. Verkar som att nya tider släpps vardagar på förmiddagen.

 

Kommer nog bli bättre för nu har de gjort det svårare med scriptade sökningar plus att man måste ange personnr vid bokning. 

Ska prova det. Låter lite som gamla Ticketmaster. Trodde faktiskt myndigheterna hade kommit lite längre i utvecklingen 2022.

 

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Ska prova det. Låter lite som gamla Ticketmaster. Trodde faktiskt myndigheterna hade kommit lite längre i utvecklingen 2022.

 

Tack för tipset!

Släpps på nya tider, samtidigt som en del avbokas. Precis dom Dempa skrev, tryck några gånger. Kolla flera dagar. 

 

Jag hade först 15/6, ombokade till 20/5 och ombokade sedan igen till 4/5. 

 

Första tiden i Lidköping, andra i Göteborg och tredje i Alingsås.

 

Denna processen varade ca 5min per dag tre dagar i rad för att få till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Ska prova det. Låter lite som gamla Ticketmaster. Trodde faktiskt myndigheterna hade kommit lite längre i utvecklingen 2022.

 

Tack för tipset!

Kollade lite snabbt nu och de verkar släppa tider hela tiden.

 

5D091655-3587-456A-92E1-7A8F54B11C6C.thumb.png.082f509aa849d446aa01534c76394140.png

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar hur lång tid man skall räkna med för att få ett nytt pass på Svenska ambassaden i Bkk.

Det gick tidigare på 3 veckor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Jag undrar hur lång tid man skall räkna med för att få ett nytt pass på Svenska ambassaden i Bkk.

Det gick tidigare på 3 veckor.

Det är ju inte själva tillverkningen av passet som är pomplemet, utan att få en tid att förnya.  Så jag killgissar att det är som förut på ambassaden förutsatt att du har en tid bokad... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Det är ju inte själva tillverkningen av passet som är pomplemet, utan att få en tid att förnya.  Så jag killgissar att det är som förut på ambassaden förutsatt att du har en tid bokad... 

Ok, får ringa och kolla.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Jag undrar hur lång tid man skall räkna med för att få ett nytt pass på Svenska ambassaden i Bkk.

Det gick tidigare på 3 veckor.

 

Precis nyss, skrev Jive:

Ok, får ringa och kolla.

Tid bokar man på Migrationsverkets hemsida.

 

Finns mycket tider nu  från 21/4! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Det är ju inte själva tillverkningen av passet som är pomplemet, utan att få en tid att förnya.  Så jag killgissar att det är som förut på ambassaden förutsatt att du har en tid bokad... 

Tydligen har själva plasten som man tillverkar passen av blivit hårdvara numera, så kolla upp det.  Vill inte skrämmas, men hörde det på nyheterna igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...