Jump to content
IGNORERAD

Bra semesterorter när Bangkok


sepesko

Recommended Posts

Dottern blev bränd av en manet när hon badade i huahin -17. Lyckligtvis inte jättefarligt, men hon hade ärr och sveda ex antal veckor efter detta.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    6

  • Batting

    4

  • Stefan

    2

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Har sett en massa maneter när jag badat.
Och förmodligen kubmaneter också. Men jag kan inte vara helt säker eftersom jag inte är en expert på maneter.
 

En bekant thaikille i Hua Hin har ärr på hela högerarmen av en sån. Från när han var ung.

 

Men i ärlighetens namn, måste jag säga att jag inte badat i Hua Hin på ca 10 år, så de kan ju ha försvunnit?

Du skulle ju förmodligen inte sett den.
Så här står det.
"Det som framförallt kännetecknar kubmaneten Irukandji är att den är mycket liten och genomskinlig. En vuxen Irukandji blir ungefär en    centimeter i diameter, dess tentakler kan dock bli upp till en meter långa."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många många bra stränder inom 5 timmars avstånd från Bangkok.

 

Jag kom till Bkk för första gången 1992 och det jag gillade var "beach road" och med det menas pubar/barer som ligger längs med beach roaden. Det finner du tyvärr inte i Hua-Hin då den ligger bakom saltvattnet. Phuket, (Bangla), Cha-Am, Jomtien, Pattaya, Rawai har alla fina "beach roads" som jag gillar och kommer tillbaka till. Hua Hin, white sand, Lamai, chaweng  saknar dessa beach roads så där blir 5 -.stärniga hotels mycket mer påtagliga.  Feta pooler och bra service är allt samt privata stränder som ingen använder...Väljer man Hua Hin så är Hilton schysst. Erbjuder det bästa av två.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Du skulle ju förmodligen inte sett den.
Så här står det.
"Det som framförallt kännetecknar kubmaneten Irukandji är att den är mycket liten och genomskinlig. En vuxen Irukandji blir ungefär en    centimeter i diameter, dess tentakler kan dock bli upp till en meter långa."

När man pratar om kubmanet så menar man oftast box jellyfish, inte samma som Irukandji även om båda tillhör släktet kubmaneter. 

https://djursajten.se/varldens-farligaste-maneter-havsgeting-irukandji-blasmagnet-havsnassla/

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Har sett en massa maneter när jag badat.
Och förmodligen kubmaneter också. Men jag kan inte vara helt säker eftersom jag inte är en expert på maneter.
 

En bekant thaikille i Hua Hin har ärr på hela högerarmen av en sån. Från när han var ung.

 

Men i ärlighetens namn, måste jag säga att jag inte badat i Hua Hin på ca 10 år, så de kan ju ha försvunnit?

Fy fan. har varit mycket i HH men inte badat så mycket. Trodde bara dom fanns neråt, men inser att det är samma vatten så håller mig nog till Bkk och poolen framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr trodde jag att maneter var viljelösa varelser som bara drev omkring, men nu har man tydligen upptäckt att de aktivt kan jaga ett byte. :80:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...