Jump to content
IGNORERAD

Condo The Title West 12k


Esspe

Recommended Posts

Har ett kontrakt med The Title West i Rawai, Phuket på 3 månader som jag tyvärr inte kan utnyttja. Betalade deposit och bokade förra våren men sen gjorde covid come back så det blev inget av och depositen får jag inte tillbaka. Har stämt av med The Title och det är ok med dom att låta någon annan ta över kontraktet. Kontraktet gäller för Grand Deluxe Room 1 bedroom. Månadshyran idag ligger förmodligen mycket högre (har hört 22k nämnas ryktesvägen) och det är ett väldigt trevligt ställe att bo på.

 

https://www.tripsphuket.com/the-title-rw-3

 

Om någon är intresserad så är dealen följande:

 

Betala 12k till mig för överlåtelse av kontraket vilket motvarar depositen jag har betalat.

12k deposit (returneras vid utcheckning) + 12k första månadshyran vid incheckning.

12k andra månadshyran

Tredje månadshyran tar dom av depositen jag redan lagt.

 

Dom har lediga lägenheter nu. Hör av er om intresse finns.

 

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Har ett kontrakt med The Title West i Rawai, Phuket på 3 månader som jag tyvärr inte kan utnyttja. Betalade deposit och bokade förra våren men sen gjorde covid come back så det blev inget av och depositen får jag inte tillbaka. Har stämt av med The Title och det är ok med dom att låta någon annan ta över kontraktet. Kontraktet gäller för Grand Deluxe Room 1 bedroom. Månadshyran idag ligger förmodligen mycket högre (har hört 22k nämnas ryktesvägen) och det är ett väldigt trevligt ställe att bo på.

 

https://www.tripsphuket.com/the-title-rw-3

 

Om någon är intresserad så är dealen följande:

 

Betala 12k till mig för överlåtelse av kontraket vilket motvarar depositen jag har betalat.

12k deposit (returneras vid utcheckning) + 12k första månadshyran vid incheckning.

12k andra månadshyran

Tredje månadshyran tar dom av depositen jag redan lagt.

 

Dom har lediga lägenheter nu. Hör av er om intresse finns.

 

 

 

Ahhh , F@n Hade jag haft tid skulle jag slå till direkt, Bott när det var nybyggt, då närmast vägen,, Där med omnejd har man lagt många mil med motorbiken ett ex antal år . _Fick till o med låna modellflygplan uppe vid snurran av en Thaiare  då han förstod att jag kunde flyga . Hur länge kan detta erbjudandet vara   

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wavis:

Ahhh , F@n Hade jag haft tid skulle jag slå till direkt, Bott när det var nybyggt, då närmast vägen,, Där med omnejd har man lagt många mil med motorbiken ett ex antal år . _Fick till o med låna modellflygplan uppe vid snurran av en Thaiare  då han förstod att jag kunde flyga . Hur länge kan detta erbjudandet vara   

Till augusti 2023 men jag vill naturligtvis ha tillbaks min deposit så fort som möjligt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Till augusti 2023 men jag vill naturligtvis ha tillbaks min deposit så fort som möjligt.

Ok ,, Tål att tänkas på, Hör av mig på pm om det blir av

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Till augusti 2023 men jag vill naturligtvis ha tillbaks min deposit så fort som möjligt.

Men det är ju 1,5 år till dess? Tror du inte att du själv kommer ner till Thailand innan dess? 

 

December-februari borde det inte vara nåt problem att bli av med den. Det måste vara bra pris för dyra Phuket! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Men det är ju 1,5 år till dess? Tror du inte att du själv kommer ner till Thailand innan dess? 

 

December-februari borde det inte vara nåt problem att bli av med den. Det måste vara bra pris för dyra Phuket! 

 

 

Jag har varit här i 3 år snart och även varit i Phuket flera gånger under tiden. Rawai ligger tyvärr geografiskt fel för min del nft.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Jag har varit här i 3 år snart och även varit i Phuket flera gånger under tiden. Rawai ligger tyvärr geografiskt fel för min del nft.

 

Ja Thailandet är är ett svårt land. Phuket är en stor ö som är svår att nå. Förhoppningsvis kan du sälja kontraktet innan du åker hem.

 

Det borde inte vara så svårt att sälja december-februari!

 

Har då hört med de svenskar som finns på forumet som bor i Rawai? Vad säger de? 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev apknug:

Ja Thailandet är är ett svårt land. Phuket är en stor ö som är svår att nå. Förhoppningsvis kan du sälja kontraktet innan du åker hem.

 

Det borde inte vara så svårt att sälja december-februari!

 

Har då hört med de svenskar som finns på forumet som bor i Rawai? Vad säger de? 

Det löser sig säkert och om inte får det sättas upp på covidkontot.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2022-03-27 at 22:11, skrev Esspe:

Har ett kontrakt med The Title West i Rawai, Phuket på 3 månader som jag tyvärr inte kan utnyttja. Betalade deposit och bokade förra våren men sen gjorde covid come back så det blev inget av och depositen får jag inte tillbaka. Har stämt av med The Title och det är ok med dom att låta någon annan ta över kontraktet. Kontraktet gäller för Grand Deluxe Room 1 bedroom. Månadshyran idag ligger förmodligen mycket högre (har hört 22k nämnas ryktesvägen) och det är ett väldigt trevligt ställe att bo på.

 

https://www.tripsphuket.com/the-title-rw-3

 

Om någon är intresserad så är dealen följande:

 

Betala 12k till mig för överlåtelse av kontraket vilket motvarar depositen jag har betalat.

12k deposit (returneras vid utcheckning) + 12k första månadshyran vid incheckning.

12k andra månadshyran

Tredje månadshyran tar dom av depositen jag redan lagt.

 

Dom har lediga lägenheter nu. Hör av er om intresse finns.

 

 

 

 

Det här är fortfarande aktuellt om någon är intresserad. Hyran idag ligger på ca 25k.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 25k/mån kan man få fina hus med egen pool i phuket om söker sig utanför turistfällorna..

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Elmeri:

För 25k/mån kan man få fina hus med egen pool i phuket om söker sig utanför turistfällorna..

 

Uttryckte mig lite otydligt. Mitt kontrakt är fortfarande på 12k. The Title tar idag ca 25k för samma lägenhet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...