Jump to content
IGNORERAD

Thai dam efterlyses.


Leni

Recommended Posts

Vi behöver någon ordentlig och korrekt kvinna som kan arbeta och bo hemma hos min mor och bror.

Ditt arbete består av att hjälpa min Mamma och Bror.

Mamma är 85 år och börjar bli dement

Min bror är 63 och har ett mindre förståndshandikapp.

Arbetet är i Segeltorp / Huddinge kommun.

Arbetet består i att hjälpa Mamma och Bror med städning, matlagning  att vara sällskap, hjälpa med att handla.

Du bör tala någorlunda Svenska, ha körkort, vara måttlig med alkohol.

Du bor i ett rum med kök och dusch.

Mat ingår och du blir en i familjen.

Mamma har en stor villa och om du är rätt person köper jag en bil som ni har tillgång till.

Du kan kontakta mig på telefonnummer 0760-860347 eller via hemsidan Maipenrai.

Tillträde omedelbart och anställning på prov 3 månader och om allt stämmer så är det tillsvidare.

Hoppas att vi träffas, Mamma och Janne är världens snällaste människor

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    10

  • Tommy

    7

  • LTD

    7

  • Stefan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Du kanske skall testa att söka efter andra nationaliteter?

Ett par tips till: Tala om vad du erbjuder för lön, vilka försäkringar och andra förmåner som ingår.

 

Om du verkligen vill ha hjälp och tänker dej att betala för det, så testa Arbetsförmedlingen, de kan dock vara lite jobbiga när man söker en specifik nationalitet, så skriv att "tal och skrift i Thailändska" är ett krav.

 

Om det INTE måste vara en Thai, så fundera på andra sökande, det kommer ju många Ukrainska medborgare till Sverige nu, och de behöver jobb och bostad.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Tommy för din respons.

Att jag söker en Thailändska beror att jag efter 30 år  i landet till och från har om inte alltid så ett förtroende för nationaliteten

dessutom behärskar jag språket till en del, dessutom är minna barn hasip men dom är fullvuxna och utflugna med sina egna familjer.

Visst ska jag betala för hjälpen, min prisidé är inte fastställd men det handlar inte om att få en "slav"

Ge mig gärna tipps och ni andra på forumet också  om vad man bör betala, mat och boende ingår som sagt.

Jag har pratat med vänner i Thailand, men dom har arbete och känner sig osäkra på att ge sig ut i det okända.

Visst kan jag ta hit en "barbrud" men det är inte det de handlar om.

Angående Ukraina så ska vi ta emot åtminstone en familj, men förhoppningsvis så slutar kriget snart så att dom kan återförenas med sina familjer.

Jag har snackat med AF men dom är väldigt svåra att ha att göra med, "Byråkrater som tänker i en fyrkant" tyvärr. 

Dom ville att jag skulle ta emot Somalier som dom skulle betala lönen för, men det stämmer inte med våra önskemål.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-01 at 00:53, skrev Leni:

Tack Tommy för din respons.

Att jag söker en Thailändska beror att jag efter 30 år  i landet till och från har om inte alltid så ett förtroende för nationaliteten

dessutom behärskar jag språket till en del, dessutom är minna barn hasip men dom är fullvuxna och utflugna med sina egna familjer.

Visst ska jag betala för hjälpen, min prisidé är inte fastställd men det handlar inte om att få en "slav"

Ge mig gärna tipps och ni andra på forumet också  om vad man bör betala, mat och boende ingår som sagt.

Jag har pratat med vänner i Thailand, men dom har arbete och känner sig osäkra på att ge sig ut i det okända.

Visst kan jag ta hit en "barbrud" men det är inte det de handlar om.

Angående Ukraina så ska vi ta emot åtminstone en familj, men förhoppningsvis så slutar kriget snart så att dom kan återförenas med sina familjer.

Jag har snackat med AF men dom är väldigt svåra att ha att göra med, "Byråkrater som tänker i en fyrkant" tyvärr. 

Dom ville att jag skulle ta emot Somalier som dom skulle betala lönen för, men det stämmer inte med våra önskemål.

 

Skrev du inte 6500 i lön i ditt första inlägg? 

MPR är nog inte rätt forum för detta, div FB grupper är nog bättre, eller varför inte en dating site, finns nog många Thai damer som gärna vill komma till Sverige för att öka chansen att träffa sin prins även om dom måste jobba först. 

 

Förutom mat och husrum så måste du nog stå för en försäkring också. 

Om värdet av mat, rum, försäkring plus kontant lön kommer upp i ca 15.000 så är det väl rimlig lägsta nivå. 

Men det lär ju inte vara lagligt eller kommer du runt det? 

Du kanske har räknat med att betala arbetsgivar avgifter, skatt mm? 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror tyvärr att upplägget som du beskriver kommer att medföra många problem. Att anlita någon som är inneboende för 6500 kr/mån plus boende/mat och bil kommer nog inte att fungera speciellt bra för någon. 

 

Finns många assistansbolag (både bra och dåliga) som kan hjälpa till med ett upplägg där alla blir nöjda och ni undviker problem. Tyvärr blir det också dyrare men säkert bättre för alla ändå.

 

Hoppas det löser sig och lycka till.

 

/Krille 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Krille:

Jag tror tyvärr att upplägget som du beskriver kommer att medföra många problem. Att anlita någon som är inneboende för 6500 kr/mån plus boende/mat och bil kommer nog inte att fungera speciellt bra för någon. 

 

Finns många assistansbolag (både bra och dåliga) som kan hjälpa till med ett upplägg där alla blir nöjda och ni undviker problem. Tyvärr blir det också dyrare men säkert bättre för alla ändå.

 

Hoppas det löser sig och lycka till.

 

/Krille 

Ja, ingen vill jobba för smulor.

Så hitta en slav är nog lättare än att någon skulle hoppa på detta "erbjudandet". 

 

Assistansbolagen löser denna uppgiften fint, för sådär 150.000-250.000/månaden. 

 

Dygnet runt service 7 dagar i veckan kräver nog 5 personal. 

 

Det jag funderar på... äldreomsorg, hemtjänst osv... sådant som ingår i det svenska samhället. Duger inte det? Eller är det att ha en söt thailändska som är motivet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det borde finnas stöd från samhället redan baserat på mamman och sonens behov?

 

Att komplettera med några timmar i veckan via assistansbolag behöver då inte bli så dyrt jämfört med inneboende. Men förväntas stöd dygnet runt blir det ju extremt dyrt via assistansbolag. 

 

Så lite oklart vad TS egentligen efterfrågar? 

 

/Krille 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

Ja - det borde finnas stöd från samhället redan baserat på mamman och sonens behov?

 

Att komplettera med några timmar i veckan via assistansbolag behöver då inte bli så dyrt jämfört med inneboende. Men förväntas stöd dygnet runt blir det ju extremt dyrt via assistansbolag. 

 

Så lite oklart vad TS egentligen efterfrågar? 

 

/Krille 

 

 

Dom blev ju erbjudna Somalier gratis men det dög inte vilket jag iofs förstår, hade inte jag heller nappat på. Men det TS verkar vara ute blir nog svårt att hitta. Då får dom nog flytta mamman och brodern till Thailand först. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ, bra jobbat!

 

Hur stängde du tråden? (frågar för en kompis)

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-27 at 12:02, skrev Leni:

Vi behöver någon ordentlig och korrekt kvinna som kan arbeta och bo hemma hos min mor och bror.

Ditt arbete består av att hjälpa min Mamma och Bror.

Mamma är 85 år och börjar bli dement

Min bror är 63 och har ett mindre förståndshandikapp.

Arbetet är i Segeltorp / Huddinge kommun.

Arbetet består i att hjälpa Mamma och Bror med städning, matlagning  att vara sällskap, hjälpa med att handla.

Du bör tala någorlunda Svenska, ha körkort, vara måttlig med alkohol.

Du bor i ett rum med kök och dusch.

Mat ingår och du blir en i familjen.

Mamma har en stor villa och om du är rätt person köper jag en bil som ni har tillgång till.

Du kan kontakta mig på telefonnummer 0760-860347 eller via hemsidan Maipenrai.

Tillträde omedelbart och anställning på prov 3 månader och om allt stämmer så är det tillsvidare.

Hoppas att vi träffas, Mamma och Janne är världens snällaste människor

 

 

Har en kompis som är väldigt vass på att ordna fram personliga assistenter efter behov, samt att föra över kostnaden på kommunen. Hör av dig on du vill ha kontaktuppgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ReKa:

Har en kompis som är väldigt vass på att ordna fram personliga assistenter efter behov, samt att föra över kostnaden på kommunen. Hör av dig on du vill ha kontaktuppgift.

Kommunen och slutändan vi skatteslavar!🙄

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev audirs2:

Kommunen och slutändan vi skatteslavar!🙄

En del skatteslavar här lär applådera sådana initiativ.

Finns en forummedlem som köpte en gurka till sin sylta för att hen skulle kunna ge sin kompis revisorn ett kvitto på matvaror inköpta till företaget samt en körjournal med drygt 60 mil, för en s. k. tjänsteresa med egen bil.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Alarik:

En del skatteslavar här lär applådera sådana initiativ.

Finns en forummedlem som köpte en gurka till sin sylta för att hen skulle kunna ge sin kompis revisorn ett kvitto på matvaror inköpta till företaget samt en körjournal med drygt 60 mil, för en s. k. tjänsteresa med egen bil.

Genialiskt👍

 

Hade gjort likadant om jag bedrivit egen affärsverksamhet.

 

Nu gör jag iof likadant fast tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

En del skatteslavar här lär applådera sådana initiativ.

Finns en forummedlem som köpte en gurka till sin sylta för att hen skulle kunna ge sin kompis revisorn ett kvitto på matvaror inköpta till företaget samt en körjournal med drygt 60 mil, för en s. k. tjänsteresa med egen bil.

Fan va coolt! Bra att du tipsar om detta! Men måste man verkligen ha körjounal när man använder privat bil? Man måste väl inte ha körjournal när man drar av för resor till arbetet?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Alarik:

En del skatteslavar här lär applådera sådana initiativ.

Finns en forummedlem som köpte en gurka till sin sylta för att hen skulle kunna ge sin kompis revisorn ett kvitto på matvaror inköpta till företaget samt en körjournal med drygt 60 mil, för en s. k. tjänsteresa med egen bil.

Ja, det är helt i sin ordning. Skönt att du kan bidra till tjänsteresor åt folket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Fan va coolt! Bra att du tipsar om detta! Men måste man verkligen ha körjounal när man använder privat bil? Man måste väl inte ha körjournal när man drar av för resor till arbetet?

Nej, men om man använder sin egen bil för tex inköpsresor till sitt företag, så är det säkrast!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är helt i sin ordning. Skönt att du kan bidra till tjänsteresor åt folket. 

Ja, skall så frilandsgurkor till självplock på några hektar så fort vädret tillåter.

Har redan börjat förodla en del inomhus.

De förodlade gurkplantorna brukar klara sig bra mycket bättre än de som direktsås utomhus.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Alarik:

Ja, skall så frilandsgurkor till självplock på några hektar så fort vädret tillåter.

Har redan börjat förodla en del inomhus.

De förodlade gurkplantorna brukar klara sig bra mycket bättre än de som direktsås utomhus.

Vad kostar självplocket, och hur långt från Partille ligger odlingen?

Frågar för bilavdraget!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Tommy:

Vad kostar självplocket, och hur långt från Partille ligger odlingen?

Frågar för bilavdraget!

 

 

MVH

Trodde fan att det var du som var "gurkan"!
;-)

 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Stefan:

Trodde fan att det var du som var "gurkan"!
😉

 

//S

Klart det var!

 

Men som alla som har normal läsförståelse fattar, så skrev jag att min gode vän "Revisorn" förstod att det var ett skämt i ett lite senare inlägg, det fattade nog @Alarik också eller kanske inte, alla kan inte fatta allt och några fattar knappt något och bara vill vara otrevliga?

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och den stora frågan , Vad gäller på AB eller Enskilt bolag ...hua nästan en fredagstråd... he he..😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wavis:

Och den stora frågan , Vad gäller på AB eller Enskilt bolag ...hua nästan en fredagstråd... he he..😉

OCH det finns andra Bolagsformer!

Kan ju bli riktigt kul!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

OCH det finns andra Bolagsformer!

Kan ju bli riktigt kul!

 

 

MVH

Yepp Själv ett bolag som inte får dra moms ,, de du..🧐

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...