Jump to content
IGNORERAD

Vad krävs för att resa till Thailand nu


Dannep4

Recommended Posts

Kolla på entrythailand.go.th där står det under nyheter att testkravet innan avresa i Sverige slopas från 1 april. Där står allt man behöver veta! Vi kom precis hem från Thailand med Thai Air och de har inget testkrav, så på hemresan var det inget speciellt att tänka på, förutom att man måste passera en febermätare. Vi tyckte allting gick mycket lättare och smidigare än vi hade trott, så lycklig resa till alla som är på väg!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    15

  • M33

    7

  • apknug

    7

  • samet

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hade nog tagit test ändå. Då det fortfarande står som ett krav I flygbolagens manualer. 

 

Åker idag 31/3 från Sverige.

Åker strax efter midnatt 1/4 till Bangkok från Helsingfors. Landar på eftermiddagen 1/4. 

 

Således behöver jag inget test. Men icke sa nicke. Det står som ett krav I manualen så utan PCR nekas man boarding. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev samet:

Jag hade nog tagit test ändå. Då det fortfarande står som ett krav I flygbolagens manualer. 

 

Åker idag 31/3 från Sverige.

Åker strax efter midnatt 1/4 till Bangkok från Helsingfors. Landar på eftermiddagen 1/4. 

 

Således behöver jag inget test. Men icke sa nicke. Det står som ett krav I manualen så utan PCR nekas man boarding. 

Ska bli kul att "se" när de uppdateras i deras system, som jag glömt namnet på. Jag tror att @65Selander är nästa att prova... Jag har till 10/4 på mig för uppdatering.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Claus:

Kolla på entrythailand.go.th där står det under nyheter att testkravet innan avresa i Sverige slopas från 1 april. Där står allt man behöver veta! Vi kom precis hem från Thailand med Thai Air och de har inget testkrav, så på hemresan var det inget speciellt att tänka på, förutom att man måste passera en febermätare. Vi tyckte allting gick mycket lättare och smidigare än vi hade trott, så lycklig resa till alla som är på väg!

Denna info finns även på thailändska ambassadens hemsida.

 

https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att turistströmmarna kommer att öka så länge dom har kvar kraven på Thai Pass och alla test och hotell vid ankomsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Landade precis, fullt kaos på Suvvan. Massor av folk, mest turister "vitingar". 

 

Thailand Pass har spelat ut sin roll. Ingen kollade på några papper i Thailand. Å vid check-in och boarding i Finland tittade de bara att man hade pappret, ingen scannade QR-koden.

 

Vid "Thailand Pass" disken på Suvvan, ville de bara ha TM6 blanketten och passet. Kollade namnet, sedan en stämpel och vidare till Immigration. Inget scannades eller registrerades.

 

Fick prova de nya Immigrationdiskarna idag. Knepet är att välja kön mitt emellan, den som går till bakre diskarna, den kön bekänner nämligen två diskar istället för en, som de två köerna på sidorna. Således gick den hälften så långsamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev samet:

Landade precis, fullt kaos på Suvvan. Massor av folk, mest turister "vitingar". 

 

Thailand Pass har spelat ut sin roll. Ingen kollade på några papper i Thailand. Å vid check-in och boarding i Finland tittade de bara att man hade pappret, ingen scannade QR-koden.

 

Vid "Thailand Pass" disken på Suvvan, ville de bara ha TM6 blanketten och passet. Kollade namnet, sedan en stämpel och vidare till Immigration. Inget scannades eller registrerades.

 

Fick prova de nya Immigrationdiskarna idag. Knepet är att välja kön mitt emellan, den som går till bakre diskarna, den kön bekänner nämligen två diskar istället för en, som de två köerna på sidorna. Således gick den hälften så långsamt. 

P1060063.thumb.JPG.e1e6f46aab4dd46c9449fd77fdab5caf.JPG

 

Du hade tur. Jag kom hit Tisdags och detta var det första som hände. Man fick en ny blankett att 

fylla i. Sedan gå och köa för att visa upp den blanketten och resten av pappren. Sedan gå och

visa passet och pappren en gång till. 

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
54 minuter sedan, skrev samet:

Landade precis, fullt kaos på Suvvan. Massor av folk, mest turister "vitingar". 

 

Thailand Pass har spelat ut sin roll. Ingen kollade på några papper i Thailand. Å vid check-in och boarding i Finland tittade de bara att man hade pappret, ingen scannade QR-koden.

 

Vid "Thailand Pass" disken på Suvvan, ville de bara ha TM6 blanketten och passet. Kollade namnet, sedan en stämpel och vidare till Immigration. Inget scannades eller registrerades.

 

Fick prova de nya Immigrationdiskarna idag. Knepet är att välja kön mitt emellan, den som går till bakre diskarna, den kön bekänner nämligen två diskar istället för en, som de två köerna på sidorna. Således gick den hälften så långsamt. 

Ingen fast track ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nutteman:

P1060063.thumb.JPG.e1e6f46aab4dd46c9449fd77fdab5caf.JPG

 

Du hade tur. Jag kom hit Tisdags och detta var det första som hände. Man fick en ny blankett att 

fylla i. Sedan gå och köa för att visa upp den blanketten och resten av pappren. Sedan gå och

visa passet och pappren en gång till. 

 

MVH

Nutteman

Det "stoppet" har jag provat förr. Idag var det en person som man bara visade att man hade ThailandsPass sedan bara passera, inte sitta ner eller nått. 

 

Fram till disken, där kollade de passet och TM6, en stämpel å vidare till Immigration. Klart på 30sek. 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ingen fast track ?

Nej, tyvärr. Finnair har slutat med det på inresan. Haft tre inresor med dem senaste månaderna, aldrig fått. Däremot när man reser ut från Suvvan har jag fått FastTrack. 

 

Så vet inte om det är tillfälligt eller om någon gjort fel? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Nej, tyvärr. Finnair har slutat med det på inresan. Haft tre inresor med dem senaste månaderna, aldrig fått. Däremot när man reser ut från Suvvan har jag fått FastTrack. 

 

Så vet inte om det är tillfälligt eller om någon gjort fel? 

Nu var det några år sedan jag åkte Finnair, men senaste 2ggr fick jag fråga efter det. Ena gången fick jag det vid bryggan efter att ha klivit av kärran. 

 

Edit: Det kan ju vara så att fast track inte är öppen nu..?

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev M33:

Nu var det några år sedan jag åkte Finnair, men senaste 2ggr fick jag fråga efter det. Ena gången fick jag det vid bryggan efter att ha klivit av kärran. 

 

Edit: Det kan ju vara så att fast track inte är öppen nu..?

Förr fick man det alltid på bryggan eller precis vid dörren.  

 

FastTrack var öppen. Gick förbi den till den nya immigration. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Från 1:a maj, krävs inte nåt hotel eller pcr test. 

 

Iallafall inte pcr. 

 

Vaccinerad ska du vara. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On Friday (April 22), Thailand’s Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA) approved a further easing of entry rules for people entering the country.

 

From May 1, fully vaccinated visitors will no longer need to take an RT-PCR test on arrival and no longer need to book a hotel room for their first night.

 

Instead, it is only recommended that visitors take a self ATK test during their stay if they show symptoms.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

On Friday (April 22), Thailand’s Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA) approved a further easing of entry rules for people entering the country.

 

From May 1, fully vaccinated visitors will no longer need to take an RT-PCR test on arrival and no longer need to book a hotel room for their first night.

 

Instead, it is only recommended that visitors take a self ATK test during their stay if they show symptoms.

Det har dom räknat ut bra. Vaccinerade och ovaccinerade smittas lika lätt av nuvarande Omikron och smittar andra lika mycket också så det är ju fullt logiskt att bara vaccinerade får komma in. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Det har dom räknat ut bra. Vaccinerade och ovaccinerade smittas lika lätt av nuvarande Omikron och smittar andra lika mycket också så det är ju fullt logiskt att bara vaccinerade får komma in. 

Även ovaccinerade kommer in nu med ganska lite strul. 

 

Typ ett pcr test innan du flyger. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev LTD:

Det har dom räknat ut bra. Vaccinerade och ovaccinerade smittas lika lätt av nuvarande Omikron och smittar andra lika mycket också så det är ju fullt logiskt att bara vaccinerade får komma in. 

Kan du visa fakta på att vaccinerade och ovaccinerade både smittas och smittar lika mycket?

Det är nämligen tvärt emot vad jag hört alla experter säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Dannep4:

Kan du visa fakta på att vaccinerade och ovaccinerade både smittas och smittar lika mycket?

Det är nämligen tvärt emot vad jag hört alla experter säga.

Läs nyheterna

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
3 minuter sedan, skrev LTD:

Läs nyheterna

Vilka nyheter? Och det kan väl tänkas att ovaccinerade blir sjukare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev LTD:

Läs nyheterna

Vilka nyheter? Jag hittar inga nyheter som bekräftar det du påstår.

Däremot hittar jag gott om rapporter och nyheter som säger att man kan bli smittad även som vaccinerad. Det blev jag själv trotts tre doser.

Däremot blev jag inte särskilt sjuk utan bara lättare förkyld. Som vaccinerad får man lägre virusnivåer i kroppen och blir därför mindre smittsam.

Möjligtvis skulle man kunna tänka sig att man ändå skulle smitta fler om man inte blir särskilt sjuk och därför fortsätter träffa folk.

 

Hänvisa inte bara till nyheterna utan ta fram dom eller någon rapport som bekräfta ditt påstående.

 

Här får du en länk som bekräftar mitt påstående.

 

Det är inte svårt att få fram hundratals till om det skulle behövas.

 

https://www.1177.se/globalassets/1177/regional/stockholm/media/y.-dokument-o-pdfer/corona-dokument/infoblad_fem_skal_till_vaccin_sig.pdf

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-23 at 04:31, skrev lasseiudon:

Tyvärr så krävs det fortfarande att man skaffar ett ThaiPass.

För mig får dom gärna fortsätta med ThaiPass om det fortsätter gå lika fort som när jag ankom den 21a.

 

Jag har aldrig varit ute så fort som denna gången. Ett stopp (ca 20-30 bemannade diskar) för att kolla ThaiPass, bordingkort, ankomstkort och passet. 0 minuter väntetid och tog ca 45 sekunder. Vidare till imigration, 0 kö även där.

 

Dom minuterna jag la på att ansöka om ThaiPass var snabbt intjänade genom att inte behöva stå i kö.

 

ThaiPasset blev beviljat på 30 timmar. Har man liten datavana så kan man kanske behöva be om hjälp.  Jag tror ändå att detta är  bättre för oss än att alla ska visa upp vaccinbevis, försäkringar och övriga dokument vid ankomst. Det finns ju så många "tomtar" som inte ens klarar av att fylla i ankomstkortet och skapar onödig kö så tänk vilken circus det skulle bli om alla dokument skulle kollas. 

 

Jag tycker Thailand skötte detta bra eller så hade jag rejäl tur denna gången.....

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Jolo:

För mig får dom gärna fortsätta med ThaiPass om det fortsätter gå lika fort som när jag ankom den 21a.

 

Jag har aldrig varit ute så fort som denna gången. Ett stopp (ca 20-30 bemannade diskar) för att kolla ThaiPass, bordingkort, ankomstkort och passet. 0 minuter väntetid och tog ca 45 sekunder. Vidare till imigration, 0 kö även där.

 

Dom minuterna jag la på att ansöka om ThaiPass var snabbt intjänade genom att inte behöva stå i kö.

 

ThaiPasset blev beviljat på 30 timmar. Har man liten datavana så kan man kanske behöva be om hjälp.  Jag tror ändå att detta är  bättre för oss än att alla ska visa upp vaccinbevis, försäkringar och övriga dokument vid ankomst. Det finns ju så många "tomtar" som inte ens klarar av att fylla i ankomstkortet och skapar onödig kö så tänk vilken circus det skulle bli om alla dokument skulle kollas. 

 

Jag tycker Thailand skötte detta bra eller så hade jag rejäl tur denna gången.....

Nä rå de flesta av oss som åkt in i Thailand de senaste två åren har nog den uppfattning / erfarenhet.

 

De som klagar mest på Thaipass är nog de som sitter kvar hemma i Sverige....

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
36 minuter sedan, skrev apknug:

Nä rå de flesta av oss som åkt in i Thailand de senaste två åren har nog den uppfattning / erfarenhet.

 

De som klagar mest på Thaipass är nog de som sitter kvar hemma i Sverige....

Jag är inte så bra på data, men jag klagar inte å så dyra hotell kan bli problem med pcr testena  oxå då (kan det kosta)Men välbärgade  å data kunniga inga problem. Tror det löser sig senare i detta år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...