Jump to content
IGNORERAD

Väljer ni Diesel- eller Bensin-motor vid nästa bil köp?


Tommy

Diesel eller Bensin?  

42 röster

  1. 1. Diesel eller Bensin?

    • Diesel
      14
    • Bensin
      28


Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Tog tåget ner till Kävlinge idag för att köpa en riktigt fin bil, en Cheva Captiva (som designats och tillverkats i Sydkorea, så inget amerikanskt skit)...

 

Underbart att köra hem den!

 

Första bilden visar bilen och en bostadsrättsförening där en av mina vänners mor bor, en slump...

Vännen bor normalt i Pattaya, men har inte varit hemma under Pandemin, han jobbar till sjöss, så han köpte en sommarstuga i Lödde, där han tillbringat sin lediga tid de senaste 2 åren.

 

Andra bilden visar mej, i en så kallad BTT-bild som påstås bevisa att jag faktiskt varit i Löddeköpinge!

Cap2.thumb.jpg.a5344c684012bd6f41b021712c248a0f.jpg

 

Cap1.thumb.jpg.7f1ab2d95ffad9a81b3e761722afdd36.jpg

 

 

MVH

 

Vad är det för fel på Amerikanska bilar nu då?? 

 

2jru9l.jpg.8736c12d7df81515668534d1844e7d17.jpg

 

 

20201229_140322.thumb.jpg.48cdaaf08efa73da03f7baa69b43f456.jpg20220304_180617.thumb.jpg.4232bd7f2510609a4f7b915957f8e6e6.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    14

  • UglyFarang

    9

  • Nicholas

    8

  • LTD

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Tog tåget ner till Kävlinge idag för att köpa en riktigt fin bil, en Cheva Captiva (som designats och tillverkats i Sydkorea, så inget amerikanskt skit)...

 

Underbart att köra hem den!

 

Första bilden visar bilen och en bostadsrättsförening där en av mina vänners mor bor, en slump...

Vännen bor normalt i Pattaya, men har inte varit hemma under Pandemin, han jobbar till sjöss, så han köpte en sommarstuga i Lödde, där han tillbringat sin lediga tid de senaste 2 åren.

 

Andra bilden visar mej, i en så kallad BTT-bild som påstås bevisa att jag faktiskt varit i Löddeköpinge!

Cap2.thumb.jpg.a5344c684012bd6f41b021712c248a0f.jpg

 

Cap1.thumb.jpg.7f1ab2d95ffad9a81b3e761722afdd36.jpg

 

 

MVH

 

Många av de Captivor som sålts i Sverige är tillverkade på Chevrolets fabrik i Amata City i Thailand

 

Min var en av dom

 

P1000402.JPG

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tallviking:

Många av de Captivor som sålts i Sverige är tillverkade på Chevrolets fabrik i Amata City i Thailand

 

Min var en av dom

 

P1000402.JPG

Jo jag vet, General motors byggde om sin fabrik i Sydkorea och flyttade en del av sin produktion till Thailand ett par år.

Vår förra Captiva var nog byggd i Thailand, men jag är inte helt säker på det, minns inte och känner att det är ganska oviktigt...

Tror säkert att Thailändska fabriker med sydkoreanska chefer håller samma höga kvalité som de som finns i Korea.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Jo jag vet, General motors byggde om sin fabrik i Sydkorea och flyttade en del av sin produktion till Thailand ett par år.

Vår förra Captiva var nog byggd i Thailand, men jag är inte helt säker på det, minns inte och känner att det är ganska oviktigt...

Tror säkert att Thailändska fabriker med sydkoreanska chefer håller samma höga kvalité som de som finns i Korea.

 

MVH

Min hade dessutom V6:an från australiska Holden i sig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Min hade dessutom V6:an från australiska Holden i sig

3,2 liters bensinare?😬

Vag drog den per mil?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tommy:

3,2 liters bensinare?😬

Vag drog den per mil?

 

MVH

"För mycket" men det var inte viktigt då ! :-)

 

P1000431.JPG

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...