Jump to content
IGNORERAD

Ryssarna i Thailand


MaiChai

Recommended Posts

https://thethaiger.com/hot-news/tourism/phuket-krabi-resorts-no-longer-accepting-credit-cards-from-russian-guests?fbclid=IwAR0uHZguXphj6eYeoT1GHWh8SSFICeXh0D_jAB-EpYtc5rVj7QQw_Dd8PSg

 

Nu accepteras deras kreditkort inte längre, rublen sjunker som en gråsten. Hur ser farmtiden ut för turistande ryssar egentligen?

 

Kommer de att släppas ut till länder som Thailand där de kanhända upplyses om vilka övergrepp Ryssland gjort i Ukraina - som deras lokala medieföretag inte berättat?

 

Ni som driver turistverksamhet i Thailand - hur ser ni på Ivan och hans 4 polare när de kliver in i baren för några Chang?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • rolba

    4

  • LTD

    4

  • Fager

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Minst 75% av rysskunderna har försvunnit från frugans massage.

När jag passerade banken på förmiddagen var det kö över hela parkeringen utanför. Misstänker att det var där de höll hus.

Enligt frugan har i alla fall inte hennes rysskunder mycket till övers för Putten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Minst 75% av rysskunderna har försvunnit från frugans massage.

När jag passerade banken på förmiddagen var det kö över hela parkeringen utanför. Misstänker att det var där de höll hus.

Enligt frugan har i alla fall inte hennes rysskunder mycket till övers för Putten.

Hade jag varit ryss i Thailand hade jag legat lågt med mina Putin sympatier om jag haft dem...

 

Tänkte när lite fylllskallar ramlar av charterplanet från Chabarovsk för 14 dagars party i LOS, hur reagerar man?

 

Åka på en semester med familjen och där få reda på att "den begränsade" militära insatsen var ett överfallskrig med tiotusentals döda lättar kanske inte upp stämningen på utflyktsbåten eller vid frukostbuffen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

många ryssar har fått en extra månad pga problem med att åka hem igen 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

många ryssar har fått en extra månad pga problem med att åka hem igen 

Ja visum är nog inte problemet för dom, snarare hur dom ska betala för allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eftersom jag har noll moral och är totalt utan skrupler så hade jag givetvis gjort business med ryssarna.

Plockat deras Rolex, condos, hus, guldkedjor och annat smått och gott för en spottstyver.

 

Det här kan ju bli riktigt bra.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eftersom jag har noll moral och är totalt utan skrupler så hade jag givetvis gjort business med ryssarna.

Plockat deras Rolex, condos, hus, guldkedjor och annat smått och gott för en spottstyver.

 

Det här kan ju bli riktigt bra.

 

 

Bra ide 👍🙏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på Bangkok bank Jomtien igår, flera ryssar där som verkade "ta ner pengar". En sa han ville göra tre fyra samma transaktion "if they cancel my card".

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eftersom jag har noll moral och är totalt utan skrupler så hade jag givetvis gjort business med ryssarna.

Plockat deras Rolex, condos, hus, guldkedjor och annat smått och gott för en spottstyver.

 

Det här kan ju bli riktigt bra.

 

Tja ev skulle jag gå lite längre, nått BJ  från nån ryskt gold digger fru.  Svenska köttmissiler för Ukraina!

Ev kan man posera i nån T-shirt från svenska fred.   Varför  inte en rekryt övning i Thailand.enkla men sunda övningar i att runka bulle, kompaniknullning.😉

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev apknug:

Jag var inne på Bangkok bank Jomtien igår, flera ryssar där som verkade "ta ner pengar". En sa han ville göra tre fyra samma transaktion "if they cancel my card".

https://www.nationthailand.com/thai-destination/40013115?fbclid=IwAR2csW7i4R_6YxG7MD4oSNyIgLxVeFcBNZu34hjuhPzBTokH2V0lUoxzUnQ

 

Gäller att skynda på!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär vara runt 9000 ryssar - och ukrainare - i Thailand just nu som inte kan ta sig hem eftersom Aeroflot och S7 slutat flyga internationellt från och med idag. Bara Minsk är kvar på den internationella kartan...

 

De är rädda att de leaseade planen kommer att beslagtas utomlands då kreditgivarna vet att de inte kommer kunna betala.

 

Mellanösternbolagen flyger fortfarande men det lär bli trångt på deras flighter till Putinland.

 

Har en god vän som är Ryska och jag träffade henne för snart 15 år sedan i Bangkok då hon jobbade åt en thailändsk resebyrå med den ryska marknaden. Vacker, välutbildad, begåvad och trevlig. Vi har hållit kontakten även sedan hon flyttade tillbaka till St Petersburg för familjen skull.

 

Jävligt synd om alla trevliga och vänliga ryssar man träffat under åren att en dåre ska förstöra allt för dem. Men förhoppningsvis också det som får dåren störtad till slut, när Ivan inser vad Putin ställt till med?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eftersom jag har noll moral och är totalt utan skrupler så hade jag givetvis gjort business med ryssarna.

Plockat deras Rolex, condos, hus, guldkedjor och annat smått och gott för en spottstyver.

 

Det här kan ju bli riktigt bra.

 

 

Tack för tipset. Ska genast ut med reklamblad.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.nationthailand.com/in-focus/40013161?fbclid=IwAR2slih5_AUhxg3oy_DfluATSyCndB4UJOowCmoXWVQ0p_dF69YCLU3VOKE

 

Runt 4000 strandae i Phuket. 

 

Inte utan att jag känner en viss sympati med dem, sparat ihop till en semester i Thailand för att slippa den frusna tundran så får deras diktator tuppjuck och vips ställs flygen in och deras kreditkort blir värdelösa - de blir strandade utan pengar och möjlighet att ta sig hem.

 

Fördelen är väl att när de väl kommer hem kan de berätta vad som "den begränsade militära operationen" egentligen innebär för allmogen i Ryssland

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle förnyas ATM kort idag så vi gick till Kasikorn Bank på Terminal 21 i Pattaya.

När vi kom dit såg jag en kille som gick fram och tillbaka utanför banken och tittade oroligt in.

Jag satte mig utanför och vänta och som alltid så tar det lång tid på banken.

Efter ca. 20 minuter kommer en tjej ut till killen som vankat oroligt utanför.

Jag hör dem tala ryska, hon visa honom en bankbok och ett ATM kort från Kasikorn Bank.

Han ser lättat ut och ger henne en kram sedan går dom direkt till mobilståndet utanför banken och köper två nya SIM-kort från DTAC som dom får hjälp med att aktivera efter fotografering av pass och ansikte med masken neddragen.

 

Det kan inte vara lätt att vara ryss ute i världen idag för alla sympatisera inte Putin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker redan nog synd om thailändarna som måste dras med ryska turister redan.Hur skall de nu bli med asen

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev burrabus:

Tycker redan nog synd om thailändarna som måste dras med ryska turister redan.Hur skall de nu bli med asen

Tveksamt om det verkligen är kört för dem att åka hem.

från dagens fb flöde.

 

Sveta Voronina

Hi everyone! I'm looking for people who would like to share a ride to the airport. I'm going from Kata beach to the airport on 17th of March, my flight is at 10:40 am.

P.S. I'm russian, all our cards are blocked for using abroad and I'm kinda short on cash. So if we could share the expenses of a taxi I would be very happy!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev LTD:

Tveksamt om det verkligen är kört för dem att åka hem.

från dagens fb flöde.

 

Sveta Voronina

Hi everyone! I'm looking for people who would like to share a ride to the airport. I'm going from Kata beach to the airport on 17th of March, my flight is at 10:40 am.

P.S. I'm russian, all our cards are blocked for using abroad and I'm kinda short on cash. So if we could share the expenses of a taxi I would be very happy!

Hoppas hon lyckas ta sig hem och stanna kvar där 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det är rätt hemskt att alla ryssar som är/reser utomlands kan se ocensurerade nyheter. Det kan ju rasera deras bild av Putin 😉 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen kan dom använda Union Pay men kursen är ju usel ändå.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-09 at 06:23, skrev MaiChai:

https://www.nationthailand.com/in-focus/40013161?fbclid=IwAR2slih5_AUhxg3oy_DfluATSyCndB4UJOowCmoXWVQ0p_dF69YCLU3VOKE

 

Runt 4000 strandae i Phuket. 

 

Inte utan att jag känner en viss sympati med dem, sparat ihop till en semester i Thailand för att slippa den frusna tundran så får deras diktator tuppjuck och vips ställs flygen in och deras kreditkort blir värdelösa - de blir strandade utan pengar och möjlighet att ta sig hem.

 

Fördelen är väl att när de väl kommer hem kan de berätta vad som "den begränsade militära operationen" egentligen innebär för allmogen i Ryssland

Som man röstar får man ligga. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-09 at 12:23, skrev MaiChai:

https://www.nationthailand.com/in-focus/40013161?fbclid=IwAR2slih5_AUhxg3oy_DfluATSyCndB4UJOowCmoXWVQ0p_dF69YCLU3VOKE

 

Runt 4000 strandae i Phuket. 

 

Inte utan att jag känner en viss sympati med dem, sparat ihop till en semester i Thailand för att slippa den frusna tundran så får deras diktator tuppjuck och vips ställs flygen in och deras kreditkort blir värdelösa - de blir strandade utan pengar och möjlighet att ta sig hem.

 

Fördelen är väl att när de väl kommer hem kan de berätta vad som "den begränsade militära operationen" egentligen innebär för allmogen i Ryssland

 

On 2022-03-16 at 15:08, skrev Kenneth4618:

Det är rätt hemskt att alla ryssar som är/reser utomlands kan se ocensurerade nyheter. Det kan ju rasera deras bild av Putin 😉 

De blir väl internerade om de lyckas ta sig hem igen så att inget slipper ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...