Jump to content
IGNORERAD

Moped i Sverige


UglyFarang

Recommended Posts

UglyFarang

Vi var en samling trevliga människor som hade grilldag igår och då kom givetvis samtalen att handla om kommunistdvärgens brutala våldtäkt på Ukraina och dess folk och givetvis soppapriset.

Sambon har tidigare menat på att vi borde ha en moped till småkörningarna och givetvis hennes vändor ut i skogen för att plocka bär och svamp så jag har kollat på moppar på blocket och förvirringen ökade för varje annons jag har läst!

 

Vilka märken är lönt att köpa?

Vilket utförande ska man satsa på?

Min tanke är att lägga ca 15 000:- sedan kommer frågorna, 2 eller 4 takt, vatten eller luftkyld, insprutning eller förgasare, så stora hjul som möjligt och plant lastgolv och pakethållare där man kan montera en toppbox är ett måste.

 

Tacksam för kommentarer och åsikter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
33 minuter sedan, skrev Nicholas:

4 takt. 

 

Det är min tanke också för om inte teknikutvecklingen har revolutionerat 2 taktaren så är den törstigare men har mindre behov av service.

Automat är också mitt val.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att det krävs körkort för 45 km mopparna, medans 30 mopparna endast förarbevis

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev husse:

Tänk på att det krävs körkort för 45 km mopparna, medans 30 mopparna endast förarbevis

Screenshot_20220306-170309.thumb.png.cdad363815bd6e131e07201fa4482aa0.png

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
2 timmar sedan, skrev husse:

Tänk på att det krävs körkort för 45 km mopparna, medans 30 mopparna endast förarbevis

Sambon har körkort för bil.

Jag har funderat lite på att försöka övningsköra MC med henne och se om det var möjligt att hon hinner med att lösa teorin trots mycket arbete.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller mig till gammalt o beprövat.

 

ca300kr året i försäkring dessutom.

C6CA0979-8406-4A96-8717-9BB302D11B3B.thumb.jpeg.dce9f4ea1a3745ae1428c0f892c264c3.jpeg

 

Ett trevligt fordon att ta sig fram på bland cyklister o andra marodörer.

 

 

C;D

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev C-dude:

Jag håller mig till gammalt o beprövat.

 

ca300kr året i försäkring dessutom.

C6CA0979-8406-4A96-8717-9BB302D11B3B.thumb.jpeg.dce9f4ea1a3745ae1428c0f892c264c3.jpeg

 

Ett trevligt fordon att ta sig fram på bland cyklister o andra marodörer.

 

 

C;D

 

 

Trevligt att det är fler som åker tvåtaktare här. 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
13 timmar sedan, skrev C-dude:

Jag håller mig till gammalt o beprövat.

 

ca300kr året i försäkring dessutom.

C6CA0979-8406-4A96-8717-9BB302D11B3B.thumb.jpeg.dce9f4ea1a3745ae1428c0f892c264c3.jpeg

 

Ett trevligt fordon att ta sig fram på bland cyklister o andra marodörer.

 

 

C;D

 

 

Om det var jag själv som skulle ha en så skulle valet falla på en Puch Alabama.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
16 minuter sedan, skrev Alarik:

Skall det vara riktiga grejor så skall det vara

 

image.thumb.png.5cff1b12c21dddedecf2fd7f97c2bc38.png

Du måste nysa lite i däcken annars så blir resan väldigt obekväm!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp inget som är tillverkat i kina Dom håller bara nån månad Sen kan du skänka dom stena metall   Inte värt att reparera

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
2 minuter sedan, skrev IH-fan:

Köp inget som är tillverkat i kina Dom håller bara nån månad Sen kan du skänka dom stena metall   Inte värt att reparera

Är Taiwan bättre?

Jag tänker på Kymco som det finns ganska många av på begagnatmarknaden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Är Taiwan bättre?

Jag tänker på Kymco som det finns ganska många av på begagnatmarknaden.

Mycket hellre. undrar om ni kan ha en EUmoppe som kräver ett körkort.

 Men hellre Peugeot Aprila Honda Yamaha.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev FF:

Mycket hellre. undrar om ni kan ha en EUmoppe som kräver ett körkort.

 Men hellre Peugeot Aprila Honda Yamaha.

 

    FF

Det finns ju plastbideer som bara går 25 också, klass 2

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev FF:

Mycket hellre. undrar om ni kan ha en EUmoppe som kräver ett körkort.

 Men hellre Peugeot Aprila Honda Yamaha.

 

    FF

Varför skulle det inte funka med en EU-moppe som kräver körkort?

Senast jag kollade så godkänner man B-körkort för dessa.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Varför skulle det inte funka med en EU-moppe som kräver körkort?

Senast jag kollade så godkänner man B-körkort för dessa.

B kort funkar, köpte en 2 takt skoter till dottern när hon va 15, jäklar va bensin den drog, bytte den mot en 4t, lite slöare men moppe ska va billigt att köra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har sökt efter en Honda NSC 50 Vision men de som kommer ut till försäljning finns oftast långt bort eller försvinner innan man hinner etablera kontakt tyvärr.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-06 at 20:17, skrev C-dude:

Jag håller mig till gammalt o beprövat.

 

ca300kr året i försäkring dessutom.

C6CA0979-8406-4A96-8717-9BB302D11B3B.thumb.jpeg.dce9f4ea1a3745ae1428c0f892c264c3.jpeg

 

Ett trevligt fordon att ta sig fram på bland cyklister o andra marodörer.

 

 

C;D

 

 

Mamba, den där e rolig att trimma 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-12 at 13:20, skrev UglyFarang:

Vi har sökt efter en Honda NSC 50 Vision men de som kommer ut till försäljning finns oftast långt bort eller försvinner innan man hinner etablera kontakt tyvärr.

Lägg ut köpesannonser

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår så var vi hemma hos kompisar där den Thailändska damen hade tröttnat på de höga dieselpriserna och köpt sej en Kymco Agility City 50 för sina jobbresor vid fint väder som uppfyller min sambos önskemål så det blev lite provkörning och diskussion om denna och jag kan väl säja att den var lite trög med mej(100+) på sadeln men den höll sina 45Km/h enlig mätning med GPS så om vi inte hittar en Honda innan sommaren så kan nog en sådan här vara ett alternativ till sambon.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...