Jump to content
IGNORERAD

Thailändskt pass på ambassaden


sepesko

Recommended Posts

Vi ska fixa nytt ID-kort samt Thailändskt pass till min sambo

Blir inte klok på om man måste ha med sig egna passfoton , eller om det är som när man fixar svenskt pass att dom tar fotot på plats

Någon som vet detta säkert och har fixat pass senaste tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev sepesko:

Blir inte klok på om man måste ha med sig egna passfoton

Den kan man ha med sig även om de fotar på plats? För säkerhetens skull.

 

I Thailand tas foto på plats i kontoret iallafall. Sen vet jag inte om de har samma utrustning i Stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev sepesko:

Vi ska fixa nytt ID-kort samt Thailändskt pass till min sambo

Blir inte klok på om man måste ha med sig egna passfoton , eller om det är som när man fixar svenskt pass att dom tar fotot på plats

Någon som vet detta säkert och har fixat pass senaste tiden?

Min fru gjorde nytt pass i höstass och då behövde hon inte ha ned sig några foton. Foto togs på ambassaden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Min fru gjorde nytt pass i höstass och då behövde hon inte ha ned sig några foton. Foto togs på ambassaden.

Bra , Tack för info

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Är det någon som vet om det är samma på ambassaden i Köpenhamn?

Sambon vill förnya passet innan nästa resa och jag tar mycket hellre en dag i Köpenhamn än i Stockholm.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Är det någon som vet om det är samma på ambassaden i Köpenhamn?

Sambon vill förnya passet innan nästa resa och jag tar mycket hellre en dag i Köpenhamn än i Stockholm.

Vill ? 

 

Varför, hon får ju resa på utgånget pass till Thailand. Mycket lättare/smidigare att ordna passet på hemmaplan än på ambassaden. 

 

Förr, var det inga bekymmer i Köpenhamn, vet inte hur det är nu, saker och ting ändrar ju hela tiden. Kontakta dem och fråga är nog bäst. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 minut sedan, skrev samet:

Vill ? 

 

Varför, hon får ju resa på utgånget pass till Thailand. Mycket lättare/smidigare att ordna passet på hemmaplan än på ambassaden. 

 

Förr, var det inga bekymmer i Köpenhamn, vet inte hur det är nu, saker och ting ändrar ju hela tiden. Kontakta dem och fråga är nog bäst. 

 

 

Ja, hon blev ifrågasatt vid incheckning på Kastrup när hon hade kort tid kvar på sitt Thai-pass för en del år sedan så hon kommer inte att åka på ett utgånget pass.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Ja, hon blev ifrågasatt vid incheckning på Kastrup när hon hade kort tid kvar på sitt Thai-pass för en del år sedan så hon kommer inte att åka på ett utgånget pass.

Danskjävlar 🙂

 

Frugan har åkt två gånger på utgånget pass från Arlanda utan några som helst problem 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2022-03-06 at 18:13, skrev samet:

Vill ? 

 

Varför, hon får ju resa på utgånget pass till Thailand. Mycket lättare/smidigare att ordna passet på hemmaplan än på ambassaden. 

 

Förr, var det inga bekymmer i Köpenhamn, vet inte hur det är nu, saker och ting ändrar ju hela tiden. Kontakta dem och fråga är nog bäst. 

 

 

Jag har flera gånger sett dom som säger att man kan åka med utgånget pass och att man kommer in i Thailand men jag undrar vad säger dom vid incheckningen? Går det verkligen att passera check In med bara ett utgånget Thaipass?
Min minderåriga son i Sverige har ett liknande problem, hans ThaiPass är utgånget och det Svenska har mindre än 6 månader kvar. Kön för nya pass på Ambassaden är ungefär lika lång som hos Svenska passpolisen.

Några tips om vad man kan göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
19 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Jag har flera gånger sett dom som säger att man kan åka med utgånget pass och att man kommer in i Thailand men jag undrar vad säger dom vid incheckningen? Går det verkligen att passera check In med bara ett utgånget Thaipass?
Min minderåriga son i Sverige har ett liknande problem, hans ThaiPass är utgånget och det Svenska har mindre än 6 månader kvar. Kön för nya pass på Ambassaden är ungefär lika lång som hos Svenska passpolisen.

Några tips om vad man kan göra?

Använd det svenska passet vid incheckning och Thai passet vid Thai immigrationen. Mindre än 6 månader kvar på svenska passet kan bli problem tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

nytt pass pa svenska ambasaden  i BKK tar 2-3 veckor fick jag till svar nar jag skrev och fragade for 2 veckor sedan nu i borjan pa Mars 2022

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-26 at 06:16, skrev thaiola:

nytt pass pa svenska ambasaden  i BKK tar 2-3 veckor fick jag till svar nar jag skrev och fragade for 2 veckor sedan nu i borjan pa Mars 2022

Bokade tid idag, 9 veckor till första tiden.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...