Jump to content
IGNORERAD

2022-02-24 -- dagen då tredje världskriget startade?

spooncreek
 Dela

Recommended Posts

57 minuter sedan, skrev Dempa:

Man behöver inte vara antivaxxare för att förstå att i fullt friska yngre människor gör vaccinet mer skada än nytta. Men hjärntvätten bland vaccinförespråkarna verkar ireversibel 

Survey of post vaccine myocarditis patients (median age 17) showed 23% still had abnormal ECGs and nearly 46% had abnormal MRI at follow up 90 days +

20% could not perform "usual daily activities"

Biased as 38% did not respond

Nevertheless - not "mild"

https://www.thelancet.com/journals/lanchi/article/PIIS2352-4642(22)00244-9/fulltext#tbl2

Procent är bra, men räkna i antal istället. Och dela med totalt antal vaccinerade så får du en bätte siffra.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev evert 1:

Ganska självklart att Putin nu vill ha fred, men det är OVILLKORLIGT på hans villkor.

Samma gäller även Ukraina, de ville överhuvudtaget inte annekteras av Ryssland.

De vill med största sannolikhet återgå till den gamla gränsen men även att Krim fortsättningsvis också ska tillhöra Ukraina.

M.a.o öppet för "något" stora åsiktsskillnader - vem ska ge med sig?

Ordspråket säger: Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål.

Ger Ukraina efter nu är det troligtvis börja till slutet för Ukraina som egen självständig stat.

Putin kanske slutar kriga om han får Gotland. 

.

.

Ironi, sarkasm och @John Khonkenlogik.

• Ge karma 4
  • Haha 1
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Procent är bra, men räkna i antal istället. Och dela med totalt antal vaccinerade så får du en bätte siffra.

Hmm, nu är det ju inte jag som räknat utan forskare med lite mer koll på detta än du och jag. Om du tycker att antalet i denna kohort var för låg finns det fler undersökningar att titta på, nedan en med över 800,000…

https://dailysceptic.org/2022/09/12/covid-vaccine-destroys-natural-immunity-nejm-study-shows/

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

JK skriver "du tycker alltså att ryssarna ska mörda kvinnor och barn för en princip" - men det är jag som ska ge mig - förklara gärna hur du tänker?

/Krille

Det har jag förklarat flera gånger . Men du ställer bara motfrågor utan ta reda på något. Jag har skrivit var jag står. Din tolkning är inte min eftersom jag vill ha fred där båda är nöjda och du vill inte ha fred . Vem är då Putin vänlig. 

• Pannslag 1
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Krille:

Artikeln bygger ju på fantasier och falsk information och det förstår en normalbegåvad person. De som är mindre begåvade har ju även fått hjälp av Atom som på ett väldigt pedagogiskt sätt förklarar varför.

Att du ändå inte förstår är ju inte direkt överraskande.

/Krille

Nu gör du som vanligt. Vad är falsk. Släng inte ur dig massa skit. Du är faktiskt patetisk.  Vad är det som är fel. Svarar du inte så kommer jag behandla dig som du själv vill bli behandlad.

• Pannslag 2
  • Snurrigt 1
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det har jag förklarat flera gånger . Men du ställer bara motfrågor utan ta reda på något. Jag har skrivit var jag står. Din tolkning är inte min eftersom jag vill ha fred där båda är nöjda och du vill inte ha fred . Vem är då Putin vänlig. 

Du är Putin vänlig eftersom du vill ha fred på Putins villkor.

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu gör du som vanligt. Vad är falsk. Släng inte ur dig massa skit. Du är faktiskt patetisk.  Vad är det som är fel. Svarar du inte så kommer jag behandla dig som du själv vill bli behandlad.

Det är liksom så du blir behandlad. Sluta sprid Putins pravda och stöd Ukraina.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Putin vill att Ryssland ska bli ett återskapat Sovjet, tycker också att Sverige ska återerövra de stater som en gång i tiden tillhörde Sverige (innan freden 1721):big_smile:

• Ge karma 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Du lär ju andas ett slag , och faktiskt kolla av att dina svar motsvarar de inlägg du citerar.  Ingen,  @John Khonken kan vara så korkad som du framställer dig själv just nu. Som sagt, pusta ut. Läs om. Skriv igen.

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 6
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Du har redan fått det förklarat mycket pedagogiskt av t ex Atom. Att försöka förklara igen ännu enklare blir bara lyteskomik och det är något jag försöker hålla mig från.

Trots dina otrevliga och uppriktigt sagt korkade inlägg tror jag ändå att du är en rätt snäll person. 

Så ett tips även från mig är att du läser igenom det andra skrivit igen i lugn och ro innan du svarar framöver.

/Krille 

Ändrades av Krille
  • Ge karma 4
  • Tummen upp 2
Dela på andra sajter

Hörde talas om dessa fantastiska "Youtubers" idag!

1420 https://www.youtube.com/c/1420channel

Det var via SR P1 med ett långt inslag och samtal med skaparen av kanalen, en modig ung rysk man!

Han har gjort en mängd intervjuer med ryssar i nutid, och han håller på tills han blir arresterad (och då vill han filma det också).

En massa starka "Youtube videor"

Ett exempel, snälla ge det din tid!

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Putin vill att Ryssland ska bli ett återskapat Sovjet, tycker också att Sverige ska återerövra de stater som en gång i tiden tillhörde Sverige (innan freden 1721):big_smile:

Blir inte lätt mot östgranne! Men vi kan bjuda på bulle med choklad.

Det är häftigt att betala skatt. Vem ska man reta upp idag med mina inlägg?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Hörde talas om dessa fantastiska "Youtubers" idag!

1420 https://www.youtube.com/c/1420channel

Det var via SR P1 med ett långt inslag och samtal med skaparen av kanalen, en modig ung rysk man!

Han har gjort en mängd intervjuer med ryssar i nutid, och han håller på tills han blir arresterad (och då vill han filma det också).

En massa starka "Youtube videor"

Ett exempel, snälla ge det din tid!

MVH

Har följt denna några månader nu, vissa är på våran sida, vissa inte!

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, det du! Äh, det var inte ADHD!:heat:

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev audirs2:

Har följt denna några månader nu, vissa är på våran sida, vissa inte!

Och vissa säger tydligt att de inte vågar säga vad de tycker!

MVH

• Tummen upp 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nicholas:

Finland, ett land med stake. 

Sverige, not so much. 

Screenshot_20220922-215744_SVT Nyheter.jpg

Jag tycker/tror att Marin har lite fel, de som lämnar Ryssland nu är troligen potentiella Reservister, som försöker undvika Putins "Mobilisering" och de bör få fri lejd ut från Ryssland.

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 2

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag tycker/tror att Marin har lite fel, de som lämnar Ryssland nu är troligen potentiella Reservister, som försöker undvika Putins "Mobilisering" och de bör få fri lejd ut från Ryssland.

MVH

Lite så tänkte jag åxå! Dom VILL inte va kvar i Russki! Känner en ryss i Vällingby, han säger att aldrig i livet att han åker tillbaka dit! Han jobbar på ICA lagret i Upplands Bro! Hans son spelar i Djurgården "hokejj"!

• Ge karma 2

Sju år i folkskola, det du! Äh, det var inte ADHD!:heat:

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Feltänkt. 

Krig förs av stater i kraft av sina medborgare. 

Den absoluta majoriteten av ryssarna stödjer Putin. 

Därmed inte sagt att dom vill delta personligen I kriget men stödjer det. 

Skulle du tycka att ryssar skulle kunna gå som barn i huset (Sverige) om vi låg i krig med Ryssland? 

Vi har just blivit hotade med kärnvapen men det är ok att ryssar fikar och har det trevligt i Sverige? 

Fuck that, inte ens om dom kom in och åt lunch hos er så är det acceptabelt. 

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Lite så tänkte jag åxå! Dom VILL inte va kvar i Russki! Känner en ryss i Vällingby, han säger att aldrig i livet att han åker tillbaka dit! Han jobbar på ICA lagret i Upplands Bro! Hans son spelar i Djurgården "hokejj"!

So what? 

• Tummen upp 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

Nja, ju fler som lämnar desto mindre motstånd i Ryssland mot Putin. Dom får väl söka asyl då och prövas. Risken är ju stor att det även kommer Putintrogna under radarn, precis som med muslimerna, och då är det en betydande säkerhetsrisk.

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ingen,  @John Khonken kan vara så korkad som du framställer dig själv just nu.

Jag är skeptisk .........

• Ge karma 3

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev evert 1:

Vänta bara till när Mongoliet vill tillbaka till slutet på 1200-talet!Karta_Mongolvaldet.jpg.5421ad803adb7ce60988937eb4416cce.jpg

• Ge karma 2
  • Ojojoj 1
  • Haha 6

"When I find myself in times of trouble, Bloody Mary comes to me"..

Dela på andra sajter

Finland kommer stänga sin gräns för ryska turister med kort tidtabell, antagligen redan nästa vecka. Det säger utrikesminister Pekka Haavisto i New York, där han sammanträtt med FN:s generalförsamling.

Hufvudstadsbladet 23/9

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Fredman:

Vänta bara till när Mongoliet vill tillbaka till slutet på 1200-talet!Karta_Mongolvaldet.jpg.5421ad803adb7ce60988937eb4416cce.jpg

Ja Finland tillhör oss! Den svenska minoriteten i södra Finlandr förtryckta och måste befrias! 😁

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
  • Haha 6
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...