Jump to content
IGNORERAD

Fungerar ett arbetstillstånd för en Thaikock i ett EU-land i hela EU?


Tommy

Recommended Posts

Jag är trött...

 

Men frågan min fru ställer är:

Om en Kock från Thailand har ett 2-års arbetstillstånd i Tjeckien, kan han då jobba i Sverige på samma tillstånd?

 

Migrationsverket svarar inte på email, de suger som alltid...

 

Nån som vet, eller bara känner för att snacka skit i denna tråden?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

@Issanbonde kanske har några tips och råd.... han fick ju några thaimssagedamer i från Tjeckien på halsen

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt spontana svar är hen måste ha arbetstillstånd i Sverige

 

Kastade de inte ut ett antal ej EU-medborgare som hade arbetstillstånd i annat EU-land i Somras som plockade bär 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag är trött...

 

Men frågan min fru ställer är:

Om en Kock från Thailand har ett 2-års arbetstillstånd i Tjeckien, kan han då jobba i Sverige på samma tillstånd?

 

Migrationsverket svarar inte på email, de suger som alltid...

 

Nån som vet, eller bara känner för att snacka skit i denna tråden?

 

 

MVH

Nej!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Enis:

Mitt spontana svar är hen måste ha arbetstillstånd i Sverige

 

Kastade de inte ut ett antal ej EU-medborgare som hade arbetstillstånd i annat EU-land i Somras som plockade bär 

 

Enis

Det var väl en han.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Det är som jag tror också.

Skickade ett mail till MigV och ställde samma fråga där.

"Svar kommer INOM 1 vecka" Var det automatiserade svaret jag fick från dem, plus att det går inte fortare att få svar om jag ställer samma fråga flera gånger...

 

Sen testade jag att kolla hur lång tid det tar att få svar på ett sökt arbetstillstånd för en Thailändsk kock...

 

De svaren jag fick, från nån robot, var om ni ansökt via e-tjänsten (som de rekommenderar), så har 75% av de sökande fått svar inom 12 månader...

Om ni ansökt via inskickade blanketter, så har 75% fått svar inom 8 månader...

Tack för att ni rekommenderade E-tjänsten, era idi*ter...

Vi har en kock på gång, men det går inte att få svar på om de ens börjat kolla på ansökan...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-08 at 08:36, skrev Issanbonde:

Nej!

Tack för samtalet idag, jag uppskattar det verkligen!

Nu skall jag bara försöka få min fru att tro på det, trots att hon hört av en Thaikärring att det visst går bra...

 

Fortsatt trött, tröttare än när jag startade tråden!

 

God natt allihopa!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick ett svar från Migrationsverket, så småningom...

 

De Thailändska experterna hade inte rätt, men de tror att jag har fel...

Jag blir så trött på dem...

Naturligtvis var svaret från MigV, att det inte går, precis som alla med en hjärna redan antog!

 

Mannen i fråga (som visst skall vara duktig) trodde att han hade ett 2-års arbetstillstånd i Tjeckien, men det var inte korrekt, bara 6 månader...

 

Det är skönt att ha rätt i 99% av fallen! Trist bara att det endast gäller idag...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...