Jump to content
IGNORERAD

Fusk och märkligheter i sportens värld


Alarik

Recommended Posts

Snart är väl allt som handlar om sport bara bluff och båg.

Kvinnor som vinner i simning och andra sporter har tidigare varit män.

Lia Thomas, en amerikansk proffssimmare som dominerat på damsidan på collegenivå tävlade innan könsbytet tävlade  som man i flera år.

Kvalificeringstävlingarna till den alpina OS-åkningen är riggade,

och så dopning i alla dess former i alla möjliga sporter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Amigo:

Källa på det!

Idrottsminister Anders Ygeman kommer ”naturligtvis att agera” för att antidopningsarbetet skärps och det internationella regelverket efterlevs. Det säger Ygeman till SR Ekot.

Uttalandet kommer efter att flera OS-elitidrottare vittnat om att dopningskontrollerna varit så bristfälliga att det gått att fuska.

– Jag menar att antidopningsarbetet är centralt för en ren idrott och förtroendet för idrotten, säger Anders Ygeman.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte bevisa att solen skiner ibland!

Att det förekommer bluff o båg inom idrotten vet alla.

Fäktaren som monterade en knapp inuti värjan, dopingpreparat med mera gör att mitt intresse för idrott har upphört.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Amigo:

Källa på det!

Flera kvalificeringstävlingar till den alpina OS-åkningen misstänks vara riggade, rapporterar Sportbladet.

Österrike, USA och Sverige har larmat och skickat ett hemligt bevisunderlag till Internationella skidförbundet, Fis, enligt tidningen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Amigo:

Källa på det!

I USA är det nu fokus just på simningsvärlden. En ny stjärna har framträtt och vinner alla tävlingar för University of Pennsylvania och sätter nya rekord på löpande band. Simmaren är inte ny i bassängen. Fram till 2019 tävlade han på den manliga sidan och hette då Will Thomas.

Nu simmar han under namnet Lia Thomas och tävlar på damsidan. Efter ett år av hormonbehandling har han bytt sida – och blivit vinnare. Upprördheten är stor bland många kvinnliga simmare som tränat hela sitt liv men nu ställs inför något som i det närmaste liknar organiserat fusk.

 

Stefan Gustavsson

ledarsidan@varldenidag.se

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Alarik:

I USA är det nu fokus just på simningsvärlden. En ny stjärna har framträtt och vinner alla tävlingar för University of Pennsylvania och sätter nya rekord på löpande band. Simmaren är inte ny i bassängen. Fram till 2019 tävlade han på den manliga sidan och hette då Will Thomas.

Nu simmar han under namnet Lia Thomas och tävlar på damsidan. Efter ett år av hormonbehandling har han bytt sida – och blivit vinnare. Upprördheten är stor bland många kvinnliga simmare som tränat hela sitt liv men nu ställs inför något som i det närmaste liknar organiserat fusk.

 

Stefan Gustavsson

ledarsidan@varldenidag.se

Skit i honom, allt du skrev är ju allmänt känt eller står i dagens mm. 10 sek på google så dyker svaren upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd om damerna när dom tvingas tävla emot herrar.

 

Samt att det givetvis är idi*tiskt. 

 

Ibland har man som idrottare otur och är född vid en dålig tidpunkt, tex ens karriär sammanfaller med Karelins storhetstid. 

Tuff skit. 

 

Men att kontinuerligt behöva befinna sig i tuff skit är ju ohållbart och skulle aldrig tolereras av herrarna. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ibland har man som idrottare otur och är född vid en dålig tidpunkt, tex ens karriär sammanfaller med Karelins storhetstid

Det hände Juha "nalle" Ahokas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur det går för Thailands stora alpinstjärna?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Synd om damerna när dom tvingas tävla emot herrar.

 

Samt att det givetvis är idi*tiskt. 

 

Ibland har man som idrottare otur och är född vid en dålig tidpunkt, tex ens karriär sammanfaller med Karelins storhetstid. 

Tuff skit. 

 

Men att kontinuerligt behöva befinna sig i tuff skit är ju ohållbart och skulle aldrig tolereras av herrarna. 

 

Kön är bara en social konstruktion

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Det hände Juha "nalle" Ahokas.

Jag tror du tänker på Thomas Johansson. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag tror du tänker på Thomas Johansson. 

 

Nej jag tänker på Juha. Fast hade med båda att göra -92 - 95 i Haparanda. Om jag nu inte minns helt fel, var han en av tre som tagit poäng mot Karelin, minns inte vilket tävling o år). Karelin påstod att han "gav" honom poängen. Alla tre brottades OS i Barcelona 1992 då Thomppa vann silver, Juha var 7.  Skulle kunna skriva mycket om "idrottens renlighet"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Juha Ahokas

Juha Matti Ahokas (born September 18, 1969, in Kokkola) is a retired amateur Finnish Greco-Roman wrestler, who competed in the men's super heavyweight category.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Amigo:

Nej jag tänker på Juha. Fast hade med båda att göra -92 - 95 i Haparanda. Om jag nu inte minns helt fel, var han en av tre som tagit poäng mot Karelin, minns inte vilket tävling o år). Karelin påstod att han "gav" honom poängen. Alla tre brottades OS i Barcelona 1992 då Thomppa vann silver, Juha var 7.  Skulle kunna skriva mycket om "idrottens renlighet"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Juha Ahokas

Juha Matti Ahokas (born September 18, 1969, in Kokkola) is a retired amateur Finnish Greco-Roman wrestler, who competed in the men's super heavyweight category.

Men italienare och brottning, där är det väl iallafall reko? 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

Men italienare och brottning, där är det väl iallafall reko? 

 

Man ska förstå Italienare, de har en annan kultur bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-03 at 20:12, skrev Alarik:

Snart är väl allt som handlar om sport bara bluff och båg.

Kvinnor som vinner i simning och andra sporter har tidigare varit män.

Lia Thomas, en amerikansk proffssimmare som dominerat på damsidan på collegenivå tävlade innan könsbytet tävlade  som man i flera år.

Kvalificeringstävlingarna till den alpina OS-åkningen är riggade,

och så dopning i alla dess former i alla möjliga sporter.

Fusk i sport har funnits så länge som det funnits sport, inget nytt under solen där. Inte heller det var bättre förr...

 

För övrigt tycker jag för egen del att man gott kan släppa dopningen fri. Låt de trycka i sig vad fan de vill. Problem solved.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
47 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fusk i sport har funnits så länge som det funnits sport, inget nytt under solen där. Inte heller det var bättre förr...

 

För övrigt tycker jag för egen del att man gott kan släppa dopningen fri. Låt de trycka i sig vad fan de vill. Problem solved.

Ja,vafan.

Dragracing så har man ju åtminstone olika klasser. En Top Fuel inom övrig sport skulle vara perfekt.

Att sedan både läkare och deltagare ska stå på pallen tycker jag bör vara på sin plats.

Pfizer, Moderna och Astra Zeneca kan ju fungera som motsvarighet till stallen i F1 eller cykling

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...