Jump to content
IGNORERAD

Reklamfritt mailkonto


UglyFarang

Recommended Posts

Jag fick igår upp en stor ruta på mina båda mailkonto där jag uppmanas att välja hur jag vill ha min "annonseringsupplevelse" på webben, jag var av den uppfattningen att Pyttemjuk hade full koll på detta sedan länge då jag vid flera tillfällen fått en poppup som påpekat att: Vi har märkt att du har en reklamblockerare, om du vill ha reklamfri mail så kan du välja Microsoft/Outlook någonting vilket jag inte gjort då det har funkat bra med blockering.

 

Rutan som kommit upp ger mej ett par(3) val.

 

Välj layout för Outlook står det överst.

 

Välj layout för Outlook.

Välj den annonseringsupplevelse på webben och mobilen som passar dig. Du kan ändra den här layouten i inställningarna.  

 

Det första alternativet:

 

Maximalt skärmutrymme
Den här upplevelsen maximerar skärmutrymmet genom att visa annonser i din postlåda. Outlook Web läses in snabbare.

 

Detta kallas då:
Standard (rekommenderas)  

 

Det andra alternativet:

Större annonser på webben
Den här upplevelsen visar fler annonser på sidorna av skärmen på webben. Det kan göra Outlook Web långsammare.  

 

Detta kallas då:

Banderoll  

 

Det tredje alternativet:

Uppgradera till Microsoft 365 för en annonsfri upplevelse:

 

Detta alternativ kostar 649:-/år

 

Jag är varken intresserad av att få reklam eller betala 649:-/år till tjuven Bill Gates, så jag vill gärna ha några tips på välfungerande mailservice till vettiga pengar.

 

Jag vet att det ska finnas service där man kan ha någon websida och några mailkonto för vettiga pengar men jag har noll koll på detta så snälla hjälp mej att slippa Pyttemjuk och tjuven  Bill Gates!

 


 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kjellskåne:

Hej använder Thunderbird gratis ingen reklam 

Tack Kjell!

Det var mycket snabbt!

Jag kollar lite och ser att det är Mozilla som ligger bakom, är det snabbt och smidigt att använda med bra sorterings möjligheter och blockering av spam?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Tack Kjell!

Det var mycket snabbt!

Jag kollar lite och ser att det är Mozilla som ligger bakom, är det snabbt och smidigt att använda med bra sorterings möjligheter och blockering av spam?

Ser nu att Mozilla Thunderbird var något annat...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag fick igår upp en stor ruta på mina båda mailkonto där jag uppmanas att välja hur jag vill ha min "annonseringsupplevelse" på webben, jag var av den uppfattningen att Pyttemjuk hade full koll på detta sedan länge då jag vid flera tillfällen fått en poppup som påpekat att: Vi har märkt att du har en reklamblockerare, om du vill ha reklamfri mail så kan du välja Microsoft/Outlook någonting vilket jag inte gjort då det har funkat bra med blockering.

 

Rutan som kommit upp ger mej ett par(3) val.

 

Välj layout för Outlook står det överst.

 

Välj layout för Outlook.

Välj den annonseringsupplevelse på webben och mobilen som passar dig. Du kan ändra den här layouten i inställningarna.  

 

Det första alternativet:

 

Maximalt skärmutrymme
Den här upplevelsen maximerar skärmutrymmet genom att visa annonser i din postlåda. Outlook Web läses in snabbare.

 

Detta kallas då:
Standard (rekommenderas)  

 

Det andra alternativet:

Större annonser på webben
Den här upplevelsen visar fler annonser på sidorna av skärmen på webben. Det kan göra Outlook Web långsammare.  

 

Detta kallas då:

Banderoll  

 

Det tredje alternativet:

Uppgradera till Microsoft 365 för en annonsfri upplevelse:

 

Detta alternativ kostar 649:-/år

 

Jag är varken intresserad av att få reklam eller betala 649:-/år till tjuven Bill Gates, så jag vill gärna ha några tips på välfungerande mailservice till vettiga pengar.

 

Jag vet att det ska finnas service där man kan ha någon websida och några mailkonto för vettiga pengar men jag har noll koll på detta så snälla hjälp mej att slippa Pyttemjuk och tjuven  Bill Gates!

 


 

Gmail fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev kjellskåne:

Hej använder Thunderbird gratis ingen reklam 

Vet du hur stora filer man kan skicka i ett mail?

Jag skickar ganska ofta ritningar och bilder. 

När jag läst igenom deras infosida ser jag att det är Mozilla som ligger bakom vilket jag ser som positivt då jag är mycket nöjd med deras Firefox.

8 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Gmail fungerar.

Gmail är väl Google som äger?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Vet du hur stora filer man kan skicka i ett mail?

Jag skickar ganska ofta ritningar och bilder. 

När jag läst igenom deras infosida ser jag att det är Mozilla som ligger bakom vilket jag ser som positivt då jag är mycket nöjd med deras Firefox.

Gmail är väl Google som äger?

Japp. Google mail. Alphabet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...