Jump to content
IGNORERAD

Flyga till Europa


Atom

Recommended Posts

De första 20 åren jag bodde i Thailand så var jag i Sverige varje år och dottern har en årlig Sverigesemester i bagaget från det hon var 8 månader tills min Mors begravning i slutet av februari 2020 sammanföll med stängda gränser och karantän. Dyker det inte upp en Omega-variant som krossar all immunitet, naturlig eller via vaccin, och folk faller som furor i Europas byar och städer så åker vi till Europa i sommar.

 

Normalt sett så bokar vi i ekonomi och så använder vi miles och poäng för en uppgradering men Thai verkar bestämt sig för att cashen måste in så oavsett datum eller destination så finns det inga uppgraderingar. På grund av Thais situation så tillåter heller inte andra Star Alliance bolag att man använder Thai-poäng för att uppgradera på deras flyg så vill vi flyga business, och det vill vi efter att inte rest på över 2 år, så blir det till att köpa en businessbiljett direkt.

 

Planen är att flyga till Madrid i slutet av juni och hem från London i början av augusti. Jag kollade direkt med alla tänkbara flygbolag samt nätfirmor och det var förvånansvärt liten skillnad på att boka direkt eller via typ Expedia och med tanke på risken för inställda/ändrade flyg så känns det som att det blir till att boka direkt. 

 

Thai var givetvis överlägset dyrast och FinnAir och Turkarna oväntat dyra. Kvarstår gör Qatar, Emirates, Etihad och Luftwaffe. Ganska likartade priser och flygtider där Luftwaffe har fördelen av att vara Star Alliance. Klart dyrare än vad jag hade trott (mellan 220,000 och 260,000 Baht för 3 personer) men när jag kollade på att istället köpa T&R till Madrid så var det marginellt billigare så det är tydligen där priserna ligger.

 

Jag har bara erfarenhet av Business från Luftwaffe; vilket av dessa 4 flygbolag skulle ni välja? Eller har ni kanske någon dark horse jag missat eller något trick för att få ned priset?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Pelartricket är ju väl beprövat om man vill uppgradera sig till business. Huruvida en hel familj ska lyckas på samma flight vet jag dock ej...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Benriach:

Pelartricket är ju väl beprövat om man vill uppgradera sig till business. Huruvida en hel familj ska lyckas på samma flight vet jag dock ej...

De måste stå på rad bakom pelaren! I bredd funkar aldrig.....

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev apknug:

De måste stå på rad bakom pelaren! I bredd funkar aldrig.....

Även om nedstängningen har varit bra för min kroppsbredd så blir nog tufft ändå, kanske om jag står på sidan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Carabao2:

Google Flights!

Google Flights är smidigt och alltid min startpunkt. Jag fick samma pris, 161,910 THB med Etihad, på våra specifika datum. Det är ganska mycket billigare än de 218,310 jag får med en återresa från London och vi måste avsluta i UK då dottern ska gå en sommarkurs där. Givetvis kan vi dock köpa en enkelresa från London till Madrid men det blir lite extra bök. Den allra billigaste resan jag hittar är till och från Frankfurt med Etihad, då är vi nere på 138,855 THB. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...