Jump to content
IGNORERAD

Test & Go hotell i Bangkok


mrco

Recommended Posts

Har någon av er som har bott på Test & Go hotell i Bangkok tidigare tips på något bra och prisvärt hotell eftersom det verkar som dom ska återinföra Test & Go från den första februari. Hotellets standard är inte så viktigt då jag kanske inte ens ska sova över på hotellet om jag får testresultatet någorlunda snabbt (tar då en taxi ner till Hua Hin). Däremot viktigt med snabb och bra PCR-testtagning (med snabbt provsvar) och bra om det finns kylskåp på rummet då jag har med mig saker som måste förvaras svalt. Såg också att man måste boka ett SHA+ hotell dag fem för ett andra test, så gärna också tips på något bra sådant hotell i Hua Hin. Tacksam för svar.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev mrco:

Har någon av er som har bott på Test & Go hotell i Bangkok tidigare tips på något bra och prisvärt hotell eftersom det verkar som dom ska återinföra Test & Go från den första februari. Hotellets standard är inte så viktigt då jag kanske inte ens ska sova över på hotellet om jag får testresultatet någorlunda snabbt (tar då en taxi ner till Hua Hin). Däremot viktigt med snabb och bra PCR-testtagning (med snabbt provsvar) och bra om det finns kylskåp på rummet då jag har med mig saker som måste förvaras svalt. Såg också att man måste boka ett SHA+ hotell dag fem för ett andra test, så gärna också tips på något bra sådant hotell i Hua Hin. Tacksam för svar.

 

//mrco

jag tog ett sunkigt hotel som ligger dikt an flygplatsen.

 

dom hade 3 fasta test-tider, och 3 tillhörande fasta tider med svar.

03->04 med svar kl 11->11:30 

11->12 med svar kl 20->20:30 

19->19:45 med svar 04-04:30 

 

så då beror det på när du landar och hur du tajmar, testningen.
 

dyrare hotel hämtar förmodligen oftare vid flygplatsen och kan ligga närmare ett test-center, och kanske testar dig individuellt när du kommer.

 

jag hade flyt och testade  10 minuter efter ankomst till hotellet kl 11

fick svar 1930 tror jag det var, då var det för sent för mig att flyga vidare, men till hua-hin kan man ju ta en taxi när-som.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev mrco:

Har någon av er som har bott på Test & Go hotell i Bangkok tidigare tips på något bra och prisvärt hotell eftersom det verkar som dom ska återinföra Test & Go från den första februari. Hotellets standard är inte så viktigt då jag kanske inte ens ska sova över på hotellet om jag får testresultatet någorlunda snabbt (tar då en taxi ner till Hua Hin). Däremot viktigt med snabb och bra PCR-testtagning (med snabbt provsvar) och bra om det finns kylskåp på rummet då jag har med mig saker som måste förvaras svalt. Såg också att man måste boka ett SHA+ hotell dag fem för ett andra test, så gärna också tips på något bra sådant hotell i Hua Hin. Tacksam för svar.

 

//mrco

@M33

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fast Track med resultat på drygt 2h 👊🏾👊🏾 Men prisvärt på MPR är ju samma sak som billigt. Så jag låter någon annan tipsa 😝

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

Fast Track med resultat på drygt 2h 👊🏾👊🏾 Men prisvärt på MPR är ju samma sak som billigt. Så jag låter någon annan tipsa 😝

Var bokar man Fast Track PCR-test?

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev mrco:

Var bokar man Fast Track PCR-test?

 

//mrco

Dyrare hotel tillhandahåller väl det gissar jag, så det ska ju synas på booking sajter. 

 

Men om du ska vidare till Hua hin, kommer du ju tappa tid på att harva in och ut till bkk downtown. 

 

Möjligen om nåt hotel som ligger på vägen till Hua hin har det. 

 

Låg Hua hin för långt bort från Suvvan för att få boka sha++ där? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev mrco:

Var bokar man Fast Track PCR-test?

 

//mrco

I mitt fall, direkt med hotellet. Sofitel. Finns säkert fler som erbjuder, men titta på hotellens hemsidor istället för Agoda, Booking etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dyrare hotel tillhandahåller väl det gissar jag, så det ska ju synas på booking sajter. 

 

Men om du ska vidare till Hua hin, kommer du ju tappa tid på att harva in och ut till bkk downtown. 

 

Möjligen om nåt hotel som ligger på vägen till Hua hin har det. 

 

Låg Hua hin för långt bort från Suvvan för att få boka sha++ där? 

 

Jag har för mig att gränsen var 2 timmar från flygplatsen tidigare för Test & Go hotell så Hua Hin låg för långt bort. Jag får se vad dom säger om och när Test & Go kommer igång igen. Tack för tipsen.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-20 at 13:09, skrev mrco:

Har någon av er som har bott på Test & Go hotell i Bangkok tidigare tips på något bra och prisvärt hotell eftersom det verkar som dom ska återinföra Test & Go från den första februari. Hotellets standard är inte så viktigt då jag kanske inte ens ska sova över på hotellet om jag får testresultatet någorlunda snabbt (tar då en taxi ner till Hua Hin). Däremot viktigt med snabb och bra PCR-testtagning (med snabbt provsvar) och bra om det finns kylskåp på rummet då jag har med mig saker som måste förvaras svalt. Såg också att man måste boka ett SHA+ hotell dag fem för ett andra test, så gärna också tips på något bra sådant hotell i Hua Hin. Tacksam för svar.

 

//mrco

261508260_3006080269631327_6489046507870420878_n.jpg.de3b6f7399b4f3511ec7ad4d1bbb3e67.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...