Jump to content
IGNORERAD

Visum nekat, ser ingen anledning och inte fått mejlbekräftelse


carpediem86

Recommended Posts

Se bild nedan. Jag har inte fått något mejl och det står ingen anledning till varför visumet blivit nekat. Tips på hur jag kan gå vidare?

 

Nu kommer jag troligen inte stanna längre än max 2 månader i Thailand ändå, men jag vill inte riskera några problem längs vägen. När jag landar får jag 30 dagar och bör kunna förlänga 30 dagar till. Jag har även fått tips idag om att jag kan ansöka om turistvisa direkt på flygplatsen när jag landar. Allt annat är ordnat nu med Thaipass, karantänhotell osv.

Visa rejected.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    44

  • andrejsdenruskige

    15

  • frogfish

    11

  • biker

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aldrig hört talas om att man kan söka TR på flygplatsen i Thailand? Kanske bättre du kontakta ambassaden på måndag och kolla med dom varför du fått avslag.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan visum tror jag inte du kommer ombord på planet. 

Dom ville iallafall se mitt visum, 44 dagar. 

 

Om ditt thaipass är för en period längre än 30 dagar måste ett matchande visa finnas. 

 

Med reservation för att jag har fel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mycket strul nu, men denna gång var det helt mitt fel. Jag kollade igen i skräpposten och hittade att jag faktiskt fått en anledning här ändå. Jag hade skrivit mitt efternamn "LUNDSTROM" men i passet står det "LUNDSTROEM". Lite hårt att neka och inte kunna ändra pga en missad bokstav. Jag antar att jag måste betala 350 kr för en ny ansökan. Ingen större summa, bra att jag fått en anledning här ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev carpediem86:

Jag kollade igen i skräpposten och hittade att jag faktiskt fått en anledning här ändå. Jag hade skrivit mitt efternamn "LUNDSTROM" men i passet står det "LUNDSTROEM".

Ett vanlig misstag, tyvärr. Men de brukar, som i ditt fall också skett, skicka en meil o be om komplettering om nåt saknas / är otydligt. Typ som för polarens ansökan, han hade biljett från Stockholm till Bangkok bifogat i ansökan men de ville ha även biljetten Helsingfors till Stockholm! :

 

Dear MR MARKKU Xxxxxx Xxxxxxx


 

please send the ticket from Finland to Thailand here by today

Otherwise, your visa will be rejected. 

There will be no refund if visa application is rejected, or applicants paid for multiple entry visa but only eligible to get single entry visa.   

 

Om det är nån som vill ha hjälp med ansökan med visum eller Thailand pass,  vv sänd PM

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev carpediem86:

Så mycket strul nu, men denna gång var det helt mitt fel. Jag kollade igen i skräpposten och hittade att jag faktiskt fått en anledning här ändå. Jag hade skrivit mitt efternamn "LUNDSTROM" men i passet står det "LUNDSTROEM". Lite hårt att neka och inte kunna ändra pga en missad bokstav. Jag antar att jag måste betala 350 kr för en ny ansökan. Ingen större summa, bra att jag fått en anledning här ändå. 

Felskrivet namn leder till att ansökan nekas, detta har det skrivits om många gånger tidigare och betald avgift ryker. Bara att göra om och göra rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns exempel på https://thaiembassy.se / How to apply for a visa hur ö ä och å skrivs,

 

When submitting an application online, your name must be in the order as it appears on your passport. Special characters such as Å, Ä and Ö must be put as AA, AE and OE. Failure to do so will result in your application being rejected.
Ex. If your name is Kåre Björknäs, your name must be spelled KAARE BJOERKNAES

 

Även på passet finns i underst på Informationssidan (med bild o annat) Hittar inte bild där Ö Ä eller Å skrivet men inringat i ex. bilden.

 

swe_pass.JPG.990cd85f0e970e8d4933fc3efd8f277b.JPG

 

Men som sagt, vi hjälper Er med ansökan ifall det känns osäkert, både med e-visa till TH och Thailand Pass. Var  vänlig kontakta med PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Det finns exempel på https://thaiembassy.se / How to apply for a visa hur ö ä och å skrivs,

 

When submitting an application online, your name must be in the order as it appears on your passport. Special characters such as Å, Ä and Ö must be put as AA, AE and OE. Failure to do so will result in your application being rejected.
Ex. If your name is Kåre Björknäs, your name must be spelled KAARE BJOERKNAES

 

Även på passet finns i underst på Informationssidan (med bild o annat) Hittar inte bild där Ö Ä eller Å skrivet men inringat i ex. bilden.

 

swe_pass.JPG.990cd85f0e970e8d4933fc3efd8f277b.JPG

 

Men som sagt, vi hjälper Er med ansökan ifall det känns osäkert, både med e-visa till TH och Thailand Pass. Var  vänlig kontakta med PM.

Vad kostar det då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

vi hjälper Er med ansökan

Vilka är vi? Är detta reklam?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Vilka är vi? Är detta reklam?

Vi är vi, jag och min sambo. Ja, man kan se det som reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Vi är vi, jag och min sambo. Ja, man kan se det som reklam.

Vad kostar det?

 

Och vad är det som är snurrigt med min fråga? Jag var helt enkelt nyfiken. Du borde ju ha karmaförbud, du kan ju inte hantera det....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

V.v skicka PM om Du är intresserad att anlita.

Ska du göra reklam, varför så hemlig med priset? Tycker du det är för dyrt att visa öppet :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

V.v skicka PM om Du är intresserad att anlita.

Nja, var mer intresserad av era priser. Innan jag vet dem så veta jag inte om jag är intresserad av att anlita just er. Är det hemligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev SatanG:

Ska du göra reklam, varför så hemlig med priset? Tucker du det är för dyrt att visa :-)

 

/ SatanG

800 SEK för visum, tillsammans med Thailand Pass +400 SEK, alltså paketpris 1 200 SEK  (Enbart Thailand pass, eller enbart visum 800 SEK) Visumavgift tillkommer. Minst tre veckor före avresa ska vi ha dokumenten. Vi granskar dokumeten, skickar in ansökan om vi bedömer att ansökan är komplett, kunden ansvarar att dokumenten är sanningsenliga. Vid ev avslag tas ingen service avgift, visumavgiften returneras endast om Ambassaden returnerar avgiften. För Thailand pass tillkommer hotel, transport o test avgift och ev andra kostnader som krävs för Thailand pass. Är dokumenten ofullständiga ber vi kunden komplettera det som behövs.

Vi kan fixa både från finska ambassaden i Helsingfors (bosatta i Finland) och svenska ambassaden i Stockholm.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det här börjar att bli intressant. 
 

Du får fakturera i efterhand och hoppas på det bästa, Andrejs. Du kunde ju tjänat storkovan när du var i farten före jul😀

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev frogfish:

Du får fakturera i efterhand och hoppas på det bästa, Andrejs. Du kunde ju tjänat storkovan när du var i farten före jul😀

Haha

Skulle aldrig falla mig in att ta betalt.Jag har ju en arbetsgivare som betalar mig under dagarna, fast det hade ju varit en riktigt bra timlön. 
15 minuter TP 800kr och nästa 15 minuter hade gett 400kr. 

Att bara fixa TP hade kunnat ge 3200kr/t. Det är godkänd timlön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

15 minuter TP 800kr och nästa 15 minuter hade gett 400kr. 

Jag vill se den som fixar TP:n idag på 15 min! En timme är det minst, om man är jävligt rutinerat o duktig, och man inte behöver konvertera dokumenten till annan format kanske ½ timme. Visum tar ca tre timmar totalt.

 

Jag visste att det skulle bli tjafs, och konstigt nog kunde jag även gissa vilka nick som hoppar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag vill se den som fixar TP:n idag på 15 min! En timme är det minst, om man är jävligt rutinerat o duktig, och man inte behöver konvertera dokumenten till annan format kanske ½ timme. Visum tar ca tre timmar totalt.

 

Jag visste att det skulle bli tjafs, och konstigt nog kunde jag även gissa vilka nick som hoppar på.

Du ska ju inte skapa dokument utan dessa ska komma från ”beställaren”. 
Konvertering från PDF tar inte många sekunder. 
 

Jag skulle aldrig beställa en tjänst av någon som verkar tycka att det är knepigt och tar en sjuhelsikes massa tid. Han verkar ju inte vara direkt duktig. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

någon som verkar tycka att det är knepigt och tar en sjuhelsikes massa tid. Han verkar ju inte vara direkt duktig. 

Tack för de vitsorden. All feedback är välkommet, dock har vi inte gjort en enda visum ännu med betalning. Däremot några st till kompisar helt gratis så har ganska bra fattning om tidsåtgången.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Amigo:

Tack för de vitsorden. All feedback är välkommet, dock har vi inte gjort en enda visum ännu med betalning. Däremot några st till kompisar helt gratis så har ganska bra fattning om tidsåtgången.

Är det något nytt som hänt på visumfronten?

När jag läst igenom vad som krävdes för visum så fixade jag alla dokument som behövdes. 
När alla dokument fanns så tog det inte lång tid alls. 
Behöver du hjälp med dina kunders ansökan så kan du skicka dessa till mig så hjälper jag dig gratis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Är det något nytt som hänt på visumfronten?

När jag läst igenom vad som krävdes för visum så fixade jag alla dokument som behövdes. 
När alla dokument fanns så tog det inte lång tid alls. 
Behöver du hjälp med dina kunders ansökan så kan du skicka dessa till mig så hjälper jag dig gratis. 

Tack för erbjudande, men vi ska nog klara det själva. Är bara glad att Du kan fixa det på noll tid. Vissa springer 100 m på 9,8 sek, för mig tar samma sträcka ca 90 sek. Vad jag sett, har jag tex fått. bild på kunden med pass där passet är inte synbart/läsbart, då är det bara be om tydligare foto. Men den som tycker att tjänsten kostar för mycket kan ju låta bli använda den o göra ansökan själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Tack för erbjudande, men vi ska nog klara det själva. Är bara glad att Du kan fixa det på noll tid. Vissa springer 100 m på 9,8 sek, för mig tar samma sträcka ca 90 sek. Vad jag sett, har jag tex fått. bild på kunden med pass där passet är inte synbart/läsbart, då är det bara be om tydligare foto. Men den som tycker att tjänsten kostar för mycket kan ju låta bli använda den o göra ansökan själv.

Vad heter ert företag?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Tack för erbjudande, men vi ska nog klara det själva. Är bara glad att Du kan fixa det på noll tid. Vissa springer 100 m på 9,8 sek, för mig tar samma sträcka ca 90 sek. Vad jag sett, har jag tex fått. bild på kunden med pass där passet är inte synbart/läsbart, då är det bara be om tydligare foto. Men den som tycker att tjänsten kostar för mycket kan ju låta bli använda den o göra ansökan själv.

Om jag ska ha någon att springa 100m så ringer jag inte någon som knappt kan ta sig fram i styrfart. 
Att folk inte kan ta bilder är ju ett problem. Kanske du kan ha fotoservice med i utbudet på tjänster. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...