Jump to content
IGNORERAD

Visum nekat, ser ingen anledning och inte fått mejlbekräftelse


carpediem86

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Samtidigt så får man se till att sina egna visum fungerar med tanke på 183-dagars regeln. 
Det lär åtminstone bli en massa visumsökandes för din dam. 

Vad då, hon har UT på två år? Ännu ett bevis hur ute ni två är.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    44

  • andrejsdenruskige

    15

  • frogfish

    11

  • biker

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev biker:

Det är nog ingen lyckad taktik.

Det är ju personligt som han startat, Du ska skilja på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Amigo:

Vad då, hon har UT på två år?

Du bör nog läsa på skattereglerna och lägga ihop 2+2. 
Jag har en liten servicetjänst och konsultation som du kan ha behov av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad då, hon har UT på två år? Ännu ett bevis hur ute ni två är.

Varför så aggressiv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Du bör nog läsa på skattereglerna och lägga ihop 2+2. 
Jag har en liten servicetjänst och konsultation som du kan ha behov av. 

Vad då? Får man inte jobba med UT längre. Som jag ser i kortet står det.kuva.thumb.png.44d8991a44bcbf59905d9211e6430f32.png

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev berlitz:

Varför så aggressiv?

För deras syfte är bara att förstöra. Om Du läser blir jag kallat för dum, 3 årig etc av dem, jag ger tillbaka bara

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är ju personligt som han startat, Du ska skilja på det.

Äh, lägg av nu. Vill du mig nåt så ta det med mig direkt. Jag har absolut inget personligt emot dig, men du beter dig ju som en 3-åring ibland. Att en fråga om pris på en tjänst skulle vara så känsligt......

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Att en fråga om pris på en tjänst skulle vara så känsligt

Det är ditt bedöming, håller Du inte med att man skulle ha tagit det med PM?  jag visste att det skulle sluta så här. Inte första gg man sitter på sk diskutionsforum, det finns alltid en som ska förstöra.  Hur fan kan Du tro att det var känsligt, jag kallar det för erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad då? Får man inte jobba med UT längre. Som jag ser i kortet står det.kuva.thumb.png.44d8991a44bcbf59905d9211e6430f32.png

Varför ska du ta det via Nordic Staffing?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Varför ska du ta det via Nordic Staffing?

Smidigast just nu för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Det är ditt bedöming, håller Du inte med att man skulle ha tagit det med PM?  jag visste att det skulle sluta så här. Inte första gg man sitter på sk diskutionsforum, det finns alltid en som ska förstöra.  Hur fan kan Du tro att det var känsligt, jag kallar det för erfarenhet.

Nä, jag tycker uppgiften om pris kan vara officiell, varför ta det i PM? Tråden visar ju att fler var intresserade av priset. Varför skulle det vara hemligt?

Och här var det du som "förstörde" tråden. Ett vanligt svar med pris (som du gav senare) hade väl varit det normala uppträdandet när man har en business, inte en otrevlig "tillrättavisning". Om du försöker dölja priser blir ju folk bara misstänksamma.

 

Men kör på du. Det kommer säkert gå jättebra.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Och här var det du som "förstörde" tråden.

Tråden finns ju kvar och alla intresserade kan läsa hur den har utvecklats. Jag rekommenderar att folk gör det och gör en egen bedömning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, vet inte varför jag kommer att tänka på "No soup for you!!!!!!!!". Nåt bekant över kundbemötandet........🐸

 

image.png.dfe2c0f59d0433ff9ec2e8702077bf1d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Hehe, vet inte varför jag kommer att tänka på "No soup for you!!!!!!!!".

Att Du orkar. Har inte mött ett enda kund ännu. Ska bre en röd matta och bjuda på bubbel om Du kommer till kontoret! Du har gjort så pass mycket reklam nu att nog ska jag hämta Dig från Kallax också med limo. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag vill se den som fixar TP:n idag på 15 min! En timme är det minst, om man är jävligt rutinerat o duktig, och man inte behöver konvertera dokumenten till annan format kanske ½ timme. Visum tar ca tre timmar totalt.

 

Jag visste att det skulle bli tjafs, och konstigt nog kunde jag även gissa vilka nick som hoppar på.

Haha, nu har tråden spårat ur ser jag med 3 sidor av svar där nästna inget handlar om min fråga från början. Jag har sökt visum igen så förhoppsningsvis blir det godkänt nu när jag angett "OE" istället för "Ö" i mitt efternamn. Bra att kunna köpa tjänsten via dig/andra. Okej pris, det är inte bara tiden man betalar för utan smidigheten, och från ditt håll är det inte bara tiden för ansökan utan även reklam, tid att fixa med företaget/deklarera osv. Däremot "En timme minst" och "Visum tar ca tre timmar totalt" känns väldigt länge även för någon som gör det för första gången. Att fixa dokumenten tar lite tid, tog kanske 10 min för mig, samt 10 min för thai pass och 10 min för visum ansökan. Så 30 min allt som allt, plus några extra minuter nu att ansöka igen. Nu är jag rätt säker på datorer, så när jag behövde bifoga en bild (och hade PDF) gick det smidigt med inbyggda verktyget i Windows. Bör inte ta lång tid, däremot lite meckigt om man som mig råkade stava fel första gången och behöver ansöka igen. Bra att det går att köpa tjänsten, men tiden 1+3h som skrev om bör ingen behöva för att bifoga några dokument hoppas jag. 
Tack för de tips som getts i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade snabbt, andra företag som allavisum, visum service Göteborg tar av nån anledning mer betalt? Jag vet inte, det blir ju inte klart bara man lämnat in dokumenten o ansökan, man måste bevaka om det behövs komplettera, kolla status, ha kontakt med kunden. Bara att ta reda på alla papper man behöver bifoga tar sin tid, jag ger en lista och då har man redan sparat en timme. Tänk på helheten. Sen är det ju att man gr det till en annan mot betalning och då ska man vara noggrannare, både för kundens o egens skull. Nå, det får visa sig, kommer inte svälta eller konka om det inte finns behov för tjänsten

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Amigo:

Kollade snabbt, andra företag som allavisum, visum service Göteborg tar av nån anledning mer betalt? Jag vet inte, det blir ju inte klart bara man lämnat in dokumenten o ansökan, man måste bevaka om det behövs komplettera, kolla status, ha kontakt med kunden. Bara att ta reda på alla papper man behöver bifoga tar sin tid, jag ger en lista och då har man redan sparat en timme. Tänk på helheten. Sen är det ju att man gr det till en annan mot betalning och då ska man vara noggrannare, både för kundens o egens skull. Nå, det får visa sig, kommer inte svälta eller konka om det inte finns behov för tjänsten

Jag anlitade Visumpartner i Stockholm 2017. Och då fanns det en mycket stor anledning till det.

Jag skaffade då O-A visum. Då kunde man inte längre skicka passet till ambassaden med post. 

Det måste lämnas in och hämtas personligen, eller via ombud.

Jag har 45 mil enkel resa till Stockholm. Alltså 180 mils resor för att skaffa visumet. Därutöver

förlorad arbetsinkomst för all resandetid.

Då kändes det väldigt motiverat att utnyttja typ Visumpartner för detta.

625Kr. kostade deras arbete.

 

Nu har man automatiserat processen med visumansökan, allt utförs elektroniskt.

Det är ju samma sak nu som förut, det är den sökande som måste skaffa fram

rätt dokument, stava rätt osv. Det är ingen annan som gör åt dig.

 

Det finns alltid några stycken som tycker det blir jobbigt så fort något ska

utföras med datorn. Kommer säkert alltid att finnas. Oavsett vad det handlar om.

Boka tid för vaccinering, boka flygbiljetter mm.

 

Jag har några exempel i bekantskapskretsen. Jag hjälper dem gärna.

Inte sjutton anlitar de ett företag och betalar stora pengar.

Och inte tar jag något betalt. 

 

Sedan kan man ju naturligtvis beskriva processen med visum som så komplicerad och

i princip omöjlig att klara av. Då kommer en och annan säkert att anlita de konsultfirmor som finns.

Säkert har det varit inkörningsproblem med e-visa. Och inte blivit enklare med thai-pass, sandbox,

karantänhotell, tester.......

Men vi får väl hoppas hela denna hantering avvecklas och en viss normalisering inträder framöver.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev biker:

Men vi får väl hoppas hela denna hantering avvecklas och en viss normalisering inträder framöver.

Tror inte att e-visa avvecklas. Men hoppas att den utvecklas så den blir logiskt.Idagsläge måste man typ bifoga nåt även på punkter det inte krävs, annars kommer man inte framåt.

 

Det är ju bra att Du klarar o respekt för frivilligt arbete. Sen får man själv överväga när det blir utnyttjande, har nu gjord några o ingen har ens erbjudit ersättning. Säger man nej är man k*k. Så tycker det är mer reko säga, ja jag hjälper Men vill ha ersättning än att känna sig utnyttjad.

Ändrades av Amigo
typo
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev biker:

Jag anlitade Visumpartner i Stockholm 2017.

Då var det helt annat, går inte jämföra med dagens. Nu ska man ha typ två visum, med TP.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Tror inte att e-visa avvecklas. Men hoppas att den utvecklas så den blir logiskt.Idagsläge måste man typ bifoga nåt även på punkter det inte krävs, annars kommer man inte framåt.

 

Det är ju bra att Du klarar o respekt för frivilligt arbete. Sen får man själv överväga när det blir nyttjade, har nu gjord några o ingen har ens erbjudit ersättning. Säger man nej är man k*k.

Jag var otydlig, nej för helvete, avveckla inte e-visa. Men jag syftade på allt annat runt omkring som

tillkommit i den sk. pandemin.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Då var det helt annat, går inte jämföra med dagens. Nu ska man ha typ två visum, med TP.

Nu förstår jag inte? Ska man ha 2 visum nu?

Jag tycker mig inte se några stora skillnader

på de olika visumen, jämfört med tidigare.

 

Edit

Eller kallar du thai-pass för visum också?

Nu tror jag du får läsa på.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Ska man ha 2 visum nu?

Thailand pass menade jag med den andra, det är ju en certificat of entry, tillstånd att tillträda till Thailand, det t.o.m hette så innan.

Ändrades av Amigo
typo
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Thailand pass menade jag med den andra, det är ju en certificad of entré, det t.o.m hette så innan.

Alltså är det 1 visum, inte 2.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Alltså är det 1 visum, inte 2.

mvh

biker

 

Sementik. Utan den kommer man inte in. Trodde du fattade.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Sementik. Utan den kommer man inte in. Trodde du fattade.

Så du vidhåller att det är 2 visum?

Trodde du hade någon liten koll, men tydligen inte.

 

Förövrigt en totalt meningslös diskussion, inser jag nu.

Jag får önska lycka till med företaget.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...