Jump to content
IGNORERAD

Visum nekat, ser ingen anledning och inte fått mejlbekräftelse


carpediem86

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    44

  • andrejsdenruskige

    15

  • frogfish

    11

  • biker

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

32 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag visste att det skulle bli tjafs

Tjafset stod du helt själv för denna ggn (igen)..... Snurrgubbar och pannslag på vanliga frågor om en service du du annonserar ut, det känns ganska tjafsigt. Normalt är väl att man ger ett hövligt svar.

 

Men som sagt, jag önskar dig all lycka.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Kanske du kan ha fotoservice med i utbudet på tjänster.

Absolut, ingår i tjänsten OM kunden kommer till Oss i Piteå. Scannar in, konverterar vid behov och tar foton som krävs. Samma om kunden skickar dokumenten per snigelpost.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Normalt är väl att man ger ett hövligt svar.

Förlåt om jag varit ohövlig! Missat själv, tyvärr. Snurrgubben ståd för jag skrev innan PM vid intresse. Du kanske borde kolla hur Du reagerar för karma?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev frogfish:

Tjafset stod du helt själv för denna ggn (igen)..... Snurrgubbar och pannslag på vanliga frågor om en service du du annonserar ut, det känns ganska tjafsigt. Normalt är väl att man ger ett hövligt svar.

 

Men som sagt, jag önskar dig all lycka.

Kundvården är väl kanske inte den bästa i det företaget. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Kundvården är väl kanske inte den bästa i det företaget.

Tycker jag har svarat sakligt. Visa mig en sur svar på en sunt fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mycket problem för att kunna åka till Thailand i 30 dagar. Tror jag avstår tills dom går tillbaka till det normala igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Lunarmys:

Så mycket problem för att kunna åka till Thailand i 30 dagar. Tror jag avstår tills dom går tillbaka till det normala igen. 

Har ganska många bekanta här omkring,skulle uppskatta att 9 av 10 har avbokat, ändrat eller låtit bli att ens planera resa dit nu. De är mestadels par med thai fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite frågande..då du vill ha svar på mpr om visum etc. Och i nästa stund har du ett företag som löser alla problem???

Vad ska du lösa?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev berlitz:

Lite frågande..då du vill ha svar på mpr om visum etc. Och i nästa stund har du ett företag som löser alla problem???

Vad ska du lösa?

Även oss behövde lära systemet först. Inte lätt första gångerna, men man får en visst vana efter några ansökningar. Förresten vilken fråga har jag ställt här om visum???? Har inte heller lovat lösa alla problem.

 

 

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå visum. Jag hade nästa vinter tänkt att åka 3 månader till LOS och då på förhand söka turistvisum 60 dagar och förlänga med 30 på plats. Men när jag nu läser kraven på ambassadens hemsida så står det att man ska visa inkomstuppgifter. 

Och vid den tiden så har jag slutat att jobba dock utan att vara pensionär. Kan det bli ett problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Apropå visum. Jag hade nästa vinter tänkt att åka 3 månader till LOS och då på förhand söka turistvisum 60 dagar och förlänga med 30 på plats. Men när jag nu läser kraven på ambassadens hemsida så står det att man ska visa inkomstuppgifter. 

Och vid den tiden så har jag slutat att jobba dock utan att vara pensionär. Kan det bli ett problem?

Inte enl. dagens krav, om ett år vet nog ingen. Räcker med sparade pengar

Ändrades av Amigo
Rätta till om medel/inkomst
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Amigo:

Även oss behövde lära systemet först. Inte lätt första gångerna, men man får en visst vana efter några ansökningar. Förresten vilken fråga har jag ställt här om visum???? Har inte heller lovat lösa alla problem.

 

 

Är inte det vitsen med att vara entreprenör,att förenkla å lösa problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev berlitz:

Är inte det vitsen med att vara entreprenör,att förenkla å lösa problem?

Det kan vara ett av anledningar, finns ju andra skäl också. Vi löser problemen om man känner sig osäker hur man gör en ansökan om visum till Thailand, det är ju långt ifrån att lösa alla problem. Dessutom kan man frigöra tid för sig själv, för familj eller man helt enkelt om vill slippa alla bekymmer som e-visa ansök innebär.

 

Jag tex har inga problem att ansöka exemption till turistvisa (+30 dagar efter 60) men sitter gärna i en närliggande bar (eller där jag väljer att sitta) istället för att köa till immigration, så jag gärna betalar serviceofficen att göra det och komma med färdig pass till mig.

59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Kundvården är väl kanske inte den bästa i det företaget.

Stå nu för dina påståenden! Vilken svar har varit otrevlig i denna tråd?  Jag måste bara fråga, @andrejsdenruskige och @frogfish går ni in på allavisum´s och visum service Göteborg eller andra företag som ger samma tjänst och anklagar o ifrågasätter deras tjänster?

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Amigo:

Det kan vara ett av anledningar, finns ju andra skäl också. Vi löser problemen om man känner sig osäker hur man gör en ansökan om visum till Thailand, det är ju långt ifrån att lösa alla problem. Dessutom kan man frigöra tid för sig själv, för familj eller man helt enkelt om vill slippa alla bekymmer som e-visa ansök innebär.

 

Jag tex har inga problem att ansöka exemption till turistvisa (+30 dagar efter 60) men sitter gärna i en närliggande bar (eller där jag väljer att sitta) istället för att köa till immigration, så jag gärna betalar serviceofficen att göra det och komma med färdig pass till mig.

Stå nu för dina påståenden! Vilken svar har varit otrevlig i denna tråd?  Jag måste bara fråga, @andrejsdenruskige och @frogfish går ni in på allavisum´s och visum service Göteborg eller andra företag som ger samma tjänst och anklagar o ifrågasätter deras tjänster?

Det händer att jag frågar efter vad nåt kostar hos olika företag. Och då brukar jag inte få rullande ögon (snurrgubbe) tillbaka med ett svar som Skicka ett PM sa jag ju innan för f*n.... De brukar glatt svara vad det kostar och försöka sälja in aktuell tjänst. Din approach är betydligt mindre trevlig, dessutom gissar jag att den är mindre framgångsrik. Men som du skrivit tidigare, up to you.

 

Jag lovar att inte fråga dig om nåt mer. Men MIN åsikt är att du är alldeles för lättkränkt och otrevlig för att försöka promota ett nytt företag. Du kanske skulle överlåta den uppgiften till din bättre hälft.

 

Sen undrar jag var jag har anklagat och ifrågasatt dina tjänster (eller era)? Du får gärna citera. Är fråga efter pris att anklaga? Eller ifrågasätta? Vad var det du skrev, Stå för dina påståenden...

 

Lycka till med de affärerna.....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Vi löser problemen om man känner sig osäker hur man gör en ansökan om visum till Thailand, det är ju långt ifrån att lösa alla problem. Dessutom kan man frigöra tid för sig själv, för familj eller man helt enkelt om vill slippa alla bekymmer som e-visa ansök innebär.

 

Jag tex har inga problem att ansöka exemption till turistvisa (+30 dagar efter 60) men sitter gärna i en närliggande bar (eller där jag väljer att sitta) istället för att köa till immigration, så jag gärna betalar serviceofficen att göra det och komma med färdig pass till mig.

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bara för att du inte har några problem  betyder väl inte att dina kunder inte har problem. Med detta konsept,lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Skicka ett PM sa jag ju innan för f*n.

Detta har jag inte skrivit. Men om nån är lätt kränkt är det Du om karma! Jag lovar att avvisa din ev. beställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Detta har jag inte skrivit. Men om nån är lätt kränkt är det Du om karma! Jag lovar att avvisa din ev. beställning.

Haha, detta är ju en parodi. Du skrev tidigare att dina inlägg kan ses som reklam.

Jag tycker du lyckas inget vidare.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Detta har jag inte skrivit. Men om nån är lätt kränkt är det Du om karma! Jag lovar att avvisa din ev. beställning.

Inte så kundvänligt å säga att eventuellta kunder är lätträknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Detta har jag inte skrivit. Men om nån är lätt kränkt är det Du om karma! Jag lovar att avvisa din ev. beställning.

Nä, ditt exakta svar var detta "Snurrgubben ståd för jag skrev innan PM vid intresse.". PR i den högre skolan.....

 

Beställa hos dig? Nja, efter dina bravader här så litar jag nog mer på en intellektuellt försvagad 3-åring vid såna saker. Tro inte att resultatet skulle bli sämre iaf.

 

Men kör på, jag ser att du jobbar hårt på rykte och rekommendationer här. Det kommer nog gå bra.....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Haha, detta är ju en parodi. Du skrev tidigare att dina inlägg kan ses som reklam.

Jag tycker du lyckas inget vidare.

 

4 minuter sedan, skrev berlitz:

Inte så kundvänligt å säga att eventuellta kunder är lätträknade.

Ärlighet vinner i längden Han är ju inte potentiell kund, han bara driver här. Han är MPR:s troll som strular varenda tråd här, och han som började tjata Jag svarar och han är alltid otrevlig, inte bar i detta tråd. Jag är säker på att de flesta håller med mig. Jag ger honom en egen kuva.png.6861b68ed3d3185d60da5f66ac21b570.png

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

 

Ärlighet vinner i längden Han är ju inte potentiell kund, han bara driver här.

Är det mig du skriver om så var min fråga ärlig. Men efter ditt svar så var det ganska klart att det aldrig skulle bli aktuellt, både pga bemötande och gissad kompetens i ämnet (oavsett ämne....).

Men fortsätt du med dina snurrgubbar och pannslag. Det kommer locka kunder.....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Ärlighet vinner i längden Han är ju inte potentiell kund, han bara driver här.

Självklart så vinner ärlighet i längden...så lyft gärna upp dina referenser ang detta då.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Samtidigt så får man se till att sina egna visum fungerar med tanke på 183-dagars regeln. 
Det lär åtminstone bli en massa visumsökandes för din dam. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Ärlighet vinner i längden Han är ju inte potentiell kund, han bara driver här. Han är MPR:s troll som strular varenda tråd här, och han som började tjata Jag svarar och han är alltid otrevlig, inte bar i detta tråd. Jag är säker på att de flesta håller med mig. Jag ger honom en egen kuva.png.6861b68ed3d3185d60da5f66ac21b570.png

Det är nog ingen lyckad taktik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...