Jump to content
IGNORERAD

Konspirationsteori....

Batting
 Dela

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det är väl rätt uppenbart att Fritz inte är så förtjust i det fria ordet (om det inte går i linje med hans egna åsikter förstås). Vare sig det gäller MPR, verkliga möten eller poddar.

Nu missförstod du mig mer än vad du normalt brukar göra. 

• Ge karma 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev BanFang:

Ja jag har hört att han är notorisk storspelare. Han åkte väl fast i Pattaya i en stor spelhärva.

Ja, ryktet vill förtälja att det var kollekten det spelades med.

• Haha 2

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu missförstod du mig mer än vad du normalt brukar göra. 

Ja nu har jag ju inte bildat mig den uppfattningen baserat på något enstaka inlägg i den här tråden men ok du säger att jag har fel då. Kan du står upp för att de som är kritiska till Coronavaccinet också ska få höras, även om du tycker att de har helt fel?

• Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev BanFang:

Ja jag har hört att han är notorisk storspelare. Han åkte väl fast i Pattaya i en stor spelhärva.

Nu får du nog byta batterier i hörapparaten eller börja föra minnesanteckningar så att det inte blir så fel, eller varför inte båda delarna.

Sanningen är att det var en razzia mot bridgeklubben för ett antal år sen men jag var inte där pga min partner lämnat återbud så jag låg hemma i soffan och visste inget förrän dan efter.

Sanning är även att vi inte spelar om pengar. Ett år fick jag en stor blomvas som pris för bästa spelare över året. Den står oanvänd och du kan få den gratis bara för att du är så snäll och söt. Puss.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 2
  • Haha 4

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja nu har jag ju inte bildat mig den uppfattningen baserat på något enstaka inlägg i den här tråden men ok du säger att jag har fel då. Kan du står upp för att de som är kritiska till Coronavaccinet också ska få höras, även om du tycker att de har helt fel?

Om jag säger så här då. Jag är mycket kritisk till att det tillåts att folk som bevisligen ljuger och förvränger fakta får så mycket utrymme i media som dom får. Jag har inga som helst problem med om dom stängs ute, vad dom skriver på sina egna medier är en annan sak.

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu får du nog byta batterier i hörapparaten eller börja föra minnesanteckningar så att det inte blir så fel, eller varför inte båda delarna.

Sanningen är att det var en razzia mot bridgeklubben för ett antal år sen men jag var inte där pga min partner lämnat återbud så jag låg hemma i soffan och visste inget förrän dan efter.

Sanning är även att vi inte spelar om pengar. Ett år fick jag en stor blomvas som pris för bästa spelare över året. Den står oanvänd och du kan få den gratis bara för att du är så snäll och söt. Puss.

Ja, han hade kanske  blivit varnad av en kontakt inom polisen att det skulle bli razzia.

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Alarik:

Ja, han hade kanske  blivit varnad av en kontakt inom polisen att det skulle bli razzia.

Suck, han blev akut sjuk och dog inte långt efter.

• Tråkigt 2

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Fritz:

Om jag säger så här då. Jag är mycket kritisk till att det tillåts att folk som bevisligen ljuger och förvränger fakta får så mycket utrymme i media som dom får. Jag har inga som helst problem med om dom stängs ute, vad dom skriver på sina egna medier är en annan sak.

Det finns rätt många som tycker "gammelmedia" bevisligen ljuger och förvränger fakta. Vem avgör vem som ska få höras och vem som ska tystas?  

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 5

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Det finns rätt många som tycker "gammelmedia" bevisligen ljuger och förvränger fakta. Vem avgör vem som ska få höra och vem som ska tystas?  

Mediamogulerna.

Rupert Murdoch och hans dotter Elisabeth till exempel är svensk tv:s okända makthavare.

Världens mäktigaste mediefamilj äger i dag 15 svenska film- och tv-bolag.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Och där har vi en stor skillnad mellan oss.

Du saknar helt egna erfarenheter och drar slutsatser baserat på vad andra tycker om honom. 

Du litar blint på att det som sägs om honom är sant.

Med andra ord har du inget underlag för eget kritiskt tänkande.

Naivitet på farligt hög nivå.

Ignorance is bliss, som de säger...

Kalla mig gärna naiv men jag litar mer på det jag googlar fram än vad det du påstår, inget snack om den saken.

Jag följer med ganska bra i debatten om covid och vaccin men anser mig inte därför vara expert på området, så därför googlar jag mig kritiskt fram till en uppfattning.

Här några fler lögnaktiga "claims" av Joe.

https://www.bbc.com/news/60199614

Ändrades av Fritz
  • Ge karma 1

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Ja ni har onekligen samma frisyr i alla fall.

eller snarare brist på sådan....

• Haha 1

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Det finns rätt många som tycker "gammelmedia" bevisligen ljuger och förvränger fakta. Vem avgör vem som ska få höras och vem som ska tystas?  

För radio och TV, granskningsnämnden och för tidningar medieombudsmannen. Till dom kan du anmäla det som du anser vara lögner.

Nu ger jag upp.

Ändrades av Fritz
  • Ge karma 1

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tycker också att diskussionen om att blockera Joe Rogan från Spotify är helt absurd. Jag håller i många fall med honom, han är sansad och står faktiskt oftast i mitten. Tycker dock personligen inte att hans podcasts är särskilt bra; avsnitten är oftast alldeles för långa och han ställer aldrig några svåra frågor. Bjuder man in intelligenta människor som besitter viss makt så tycker jag det är en journalists ansvar (även om Joe inte ser sig som en journalist) att ställa svåra frågor, annars kan de enkelt dupera sina lyssnare. Det är dock inget som helst skäl att vilja blockera honom, han låter som sagt alla komma till tals.

Nu kanske någon undrar varför jag lyssnar på Joe Rogan? Det började med att en gammal barndomskompis skickade en bild på Joe och sade att vi var lika. Sedan sade en kompis i Bangkok samma och när jag frågade dottern och frugan så sade de samma sak. Och en sådan kille kan man givetvis inte helt ignorera. Han är onekligen lite mer vältränad än vad jag är men kan ändå se en viss likhet 😉

IMG20211226195720.thumb.jpg.070bb620095207955ab46a048d4b29a2.jpg.11e45f5069156afe11f19d50afb354e3.jpg

Joe-Rogan-Spotify.jpeg.7714dc5f83c40941d45226fd76033642.jpeg

Som du säger, så är Rogan ingen journalist och hans podcast har aldrig försökt vara nåt annat än vad det är; en kille som bjuder in personer som han själv tycker är intressanta och prata med dem i några timmar.

Utan någon som helst agenda eller baktanke.

Och det är det som jag tror är hans stora charm. Alla som tittar eller lyssnar på podcasten kan relatera till honom och ser honom som en average Joe

Han försöker inte vara nåt han inte är.

Och jag har följt honom i många år, lagt hundratals timmar under åren och oavsett om han nu inte längre är en average Joe, så har hans personlighet i podcasten inte ändrats. Han är enligt mig en enkel man som gör det han tycker om och "råkade" bli en världssuccé. Helt fantastiskt.

Som tillägg till att ställa svåra frågor, så är det just journalisters jobb. Var är dessa idag? Jo, de klagar över Joe eller ljuger om hästmedicin eller propagerar för krig.

Komiskt. Och tragiskt.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Håller delvis med eftersom MSM tappar makt dagligen. Mest pga att folk börjar få upp ögonen till deras lögner.

(Ja, inte alla då)

Men det hindrar inte de från att försöka och samtidigt gräva sin grav ännu snabbare.

Inte mig emot... :D 

jo, men varför gnäller du och många andra så mycket när ni fått så många plattformar att framföra era åsikter på som inte fanns förr? Det är min fråga.

Själv har jag haft minoritetsåsikter hela mitt liv, och gnäller ganska sällan över det. Deal with it.

• Ge karma 4
  • Tummen upp 2
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Surin P3:

Som du säger, så är Rogan ingen journalist och hans podcast har aldrig försökt vara nåt annat än vad det är; en kille som bjuder in personer som han själv tycker är intressanta och prata med dem i några timmar.

Utan någon som helst agenda eller baktanke.

Och det är det som jag tror är hans stora charm. Alla som tittar eller lyssnar på podcasten kan relatera till honom och ser honom som en average Joe

Han försöker inte vara nåt han inte är.

Och jag har följt honom i många år, lagt hundratals timmar under åren och oavsett om han nu inte längre är en average Joe, så har hans personlighet i podcasten inte ändrats. Han är enligt mig en enkel man som gör det han tycker om och "råkade" bli en världssuccé. Helt fantastiskt.

Som tillägg till att ställa svåra frågor, så är det just journalisters jobb. Var är dessa idag? Jo, de klagar över Joe eller ljuger om hästmedicin eller propagerar för krig.

Komiskt. Och tragiskt.

Som sagt, jag håller med Joe i nästan alla hans åsikter, han skulle tveklöst vara en av mina favoritskribenter om han var med på MPR. Innan jag går i polemik med ditt inlägg vill jag än en gång påtala att jag är 100% emot att stoppa honom; vill folk lyssna på hans podcasts så ska de givetvis få göra det.

Nu är det gjort och jag kan istället fokusera på att såga ditt inlägg 😉 Ideen att bara bjuda in vem som helst och låta dem säga vad som helst och sedan lägga upp det på social media är givetvis gulligt; dottern och hennes kompisar gjorde det när de var 12-13 år. Har man ett par miljoner lyssnare/tittare så tycker jag nog ens ansvar är lite större än så; då måste man ställa kritiska frågor och inte bara låta dessa genier mala på. Jag såg exempelvis avsnittet med Dr. Malone; en oerhört intelligent man. Dr. Malone delar dock många egenskaper med andra akademiker som valt den "andra sidan"; de är gamla och på väg ned och känner att ingen lyssnar på dem längre. För 20 år sedan hade de resignerat och skrivit indignerade inlägg i lokalpressen om felparkerade cyklar men numera finns det en helt annat möjlighet; säg något som går helt emot vad alla andra experter säger och helt plötsligt har du öppnat upp en marknad som består av 20% av västvärldens befolkning, ett gäng gubbar (oftast) som generellt sett hatar all akademiker men som bara älskar de akademiker som kritiserar de akademiker som övriga 80% tror på. 

Nog finns det fortfarande gott om riktiga journalister. Håller helt med om att även ämnen som inte har med politik att göra blivit så politiserade att man tröttnar men inte är det så illa att man behöver krypa ned i ett kaninhål som bara leder längre och längre ned. 

Ändrades av Atom
  • Ge karma 4
  • Haha 1

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Vad talar för stickan?

Tycker mest det verkar som ett stort skämt. Han bad ju om uppmärksamhet och det talar väl emot det mesta om man har skjutit en statsminister på öppen gata.

Massvis talar för stickan. 

Låna gratis, digitalt. 

https://biblioteket.stockholm.se/titel/1171027#:~:text=I Den osannolika mördaren presenterar,också viktiga bitar till pusslet.

I sin lilla bögslunga konkade stickan stadigt runt med en Magnum. 

Iskallt. 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

För radio och TV, granskningsnämnden och för tidningar medieombudsmannen. Till dom kan du anmäla det som du anser vara lögner.

Nu ger jag upp.

Kolla läget med "stoppa pressarna" 

Googla lite där. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Massvis talar för stickan. 

Låna gratis, digitalt. 

https://biblioteket.stockholm.se/titel/1171027#:~:text=I Den osannolika mördaren presenterar,också viktiga bitar till pusslet.

I sin lilla bögslunga konkade stickan stadigt runt med en Magnum. 

Iskallt. 

Du har ju vid flera tillfällen uttryckt vad som närmast kan beskrivas som glädje över att man sköt ihjäl vår statsminister. Utifrån den kontexten är ärligt talat allt du framför i teorier om själva mordet fortsatt helt ointressant. 

• Ge karma 6
  • Haha 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du har ju vid flera tillfällen uttryckt vad som närmast kan beskrivas som glädje över att man sköt ihjäl vår statsminister. Utifrån den kontexten är ärligt talat allt du framför i teorier om själva mordet fortsatt helt ointressant. 

Svår logik. 

Sosselogik får man anta. 

• Tummen upp 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Känslan var inte exakt glädje. 

Jag ska ge en ytterligare ledtråd. 

Birds flying high
You know how I feel
Sun in the sky
You know how I feel
Breeze driftin’ on by
You know how I feel

It’s a new dawn
It’s a new day
It’s a new life
For me
And I’m feeling good
I’m feeling good

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Svår logik. 

Sosselogik får man anta. 

Fast jag är ju inte sosse. Jag bara ogillar folk som inte respekterar demokrati. Sånt förstår förstås inte du, det har varje medlem med en endaste IQ-poäng fattat sedan länge.

• Ge karma 5
  • Ojojoj 1
  • Tummen upp 2
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...