Jump to content
IGNORERAD

Varför kriga?

Batting
 Dela

Recommended Posts

Förr i tiden så krigade man för att bl.a. erövra olika saker och t.ex. förmodligen sprida sina gener.
Nu mera så kan man ju handla med andra länder, och dom som vill sprida sina gener utan samtycke spärras förhoppningsvis in.
Att det finns länder med någon slags medeltida syn på saker och ting vit vi ju, men andra länder som lämnat detta stadie tänkte jag på.
Varför känns det viktigt för t.ex. Ryssland att ta över Ukraina? 
Om dom vill komma åt olika rikedomar i andra länder så kan dom väl köpa upp detta?

Det är väl inget egenvärde i att ha ett till ytan stort land?
USA brukar ju köpa upp företag och sedan lägga ner dessa för att liksom ta över.
Det kan man ju ha åsikter om, men det är ju ändå lite smidigare än att ockupera hela landet.
Nu ska gudarna veta att även USA krigat, men mer av ideologiska skäl.
Det förstår jag inte heller.
Alla måste ha samma åsikter, eller vad?

Handlar allt om att den där Putin vill känna sig stor? 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Batting:

Förr i tiden så krigade man för att bl.a. erövra olika saker och t.ex. förmodligen sprida sina gener.
Nu mera så kan man ju handla med andra länder, och dom som vill sprida sina gener utan samtycke spärras förhoppningsvis in.
Att det finns länder med någon slags medeltida syn på saker och ting vit vi ju, men andra länder som lämnat detta stadie tänkte jag på.
Varför känns det viktigt för t.ex. Ryssland att ta över Ukraina? 
Om dom vill komma åt olika rikedomar i andra länder så kan dom väl köpa upp detta?

Det är väl inget egenvärde i att ha ett till ytan stort land?
USA brukar ju köpa upp företag och sedan lägga ner dessa för att liksom ta över.
Det kan man ju ha åsikter om, men det är ju ändå lite smidigare än att ockupera hela landet.
Det förstår jag inte heller.
Alla måste ha samma åsikter, eller vad?

Handlar allt om att den där Putin vill känna sig stor? 

Rövhålet vill återupprätta Sovjet!

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Wanchai:

Rövhålet vill återupprätta Sovjet!

Jo men varför?
Tänk dig att du blev härskare över Sverige, men du är liksom inte nöjd.
Du ska tvunget regera över ett större landområde så du börjar annektera Finland eller nått.
Varför?
Det borde väl bara skapa mer problem.
Jag har t.ex. nog med min egen ekonomi, jag börjar inte snegla på grannens hus och suktar över att ta över även hans räkningar.
För mig är det ofattbart.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Batting:

USA har mer eller mindre gett sej in i krig för att testa krigsmateriel och sina soldater som väl är så har de fått pisk många gånger.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2022-01-12 at 22:56, skrev UglyFarang:

USA har mer eller mindre gett sej in i krig för att testa krigsmateriel och sina soldater som väl är så har de fått pisk många gånger.....

Förmodligen p.g.a. att de ställer upp med soldater som tagit värvning för att de inte klarat av ett vanligt jobb.
Det är så fånigt när man ser någon f.d. Amerikansk soldat på tv som någon annan Amerikan absolut ska ta i hand och visa sentimental vördnad inför, "Oh… thank you for standing up for me and my country! ”, tårdrypande patetiskt.
Det var väl jönsens enda chans efter att inte blivit kallad till någon intervju på Wallmart, eller vad det heter. 

• Pannslag 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Förmodligen p.g.a. att de ställer upp med soldater som tagit värvning för att de inte klarat av ett vanligt jobb.
Det är så fånigt när man ser någon f.d. Amerikansk soldat på tv som någon annan Amerikan absolut ska ta i hand och visa sentimental vördnad inför, "Oh… thank you for standing up for me and my country! ”, tårdrypande patetiskt.
Det var väl jönsens enda chans efter att inte blivit kallad till någon intervju på Wallmart, eller vad det heter. 

Vi har ju folk som leker krig här på forumet. 
T.ex tallviking blir ju blöt i kalsongerna bara han ser en gråmålad båt

• Haha 3
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...