Jump to content
IGNORERAD

Anutin

Esspe
 Dela

Recommended Posts

Den här mannen aspirerar ju nu på att bli näste PM, gud förbjude. Ständiga utspel i media ofta med att skuldbelägga faranger. Massor med idi*tiska förslag och det var han och hans parti som satte i gång förra covidvågen när dom klubbade i Tonglor på venues som egentligen skulle vara stängda enl deras egna restriktioner. "Skitiga faranger som aldrig duschar" är väl hans mest berömda uttalande.

Nu har han varit i farten igen och man får ju hoppas att detta är spiken i kistan. Nyårsparty utan mask med bilder på Instagram som hans son lagt ut. 

https://aseannow.com/topic/1245990-anutin-exhorts-thais-to-raise-their-covid-guard-just-days-after-instagram-pictures-angered-netizens/

• Ge karma 5
  • Ojojoj 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Och hans svammel om att begränsa inresor, för de med Thai Pass, till den 10/15 Januari. 

Det blev inget.

I publiceringen i "Royal Gasette" nämns inget om nån tidsbegränsning. 

Så " Mighty Mouse" / "Motor Mouth"

har losat face än en gång...

Ändrades av hakancnx
  • Ge karma 2
  • Tummen upp 1

/hakancnx

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hakancnx:

Och hans svammel om att begränsa inresor, för de med Thai Pass, till den 10/15 Januari. 

Det blev inget.

I publiceringen i "Royal Gasette" nämns inget om nån tidsbegränsning. 

Så " Mighty Mouse" / "Motor Mouth"

har losat face än en gång...

Verkar vara en ständig strid i regeringen vid varje möte nft. Anutin slänger ur sig nånting ett par dagar innan i media och sen röstar dom ner honom. Dags att skicka ut honom för gott till vänster.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Hela Thailändska samhället är ju uppbyggt på. Att eliten har en annan måttstock än vanligt folk. Idag vid frukosten. Visade min fru mig ett inslag från Thai TV

Där en tjej från en förmögen familj hade blivit stoppad i sin mercedes på grund av fylla. Hon hade hamnat i slagsmål med polismannen med knytnävsslag. Och orden vet du vem jag är? Vet du vem min pappa är? 

Dagen efter stod hon och bad polisen om ursäkt 

Då hennes föräldrar kanske inte tyckte att det var lika viktigt att visa sin makt här. Men helt klart så lever inte Thailändska makthavare efter den måttstock dom ger till andra. 

Märker i och för sig själv. Att när jag kör min Mercedes SLK. Att jag får annorlunda behandling än om jag skulle komma åkande i någon av företagets rörmokar bilar. 

Risken att bli stoppad är markant högre i det senare fallet. Då det händer ibland att poliser blir omplacerade efter att ha stoppat fel bil. 

Det är tyvärr ett faktum i Thailand. Att det är skillnad på folk och folk. 

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Att när jag kör min Mercedes SLK.

Season 9 Lol GIF by The Office

• Haha 8
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Season 9 Lol GIF by The Office

Var hittar man en SLK?

Det måste väl vara någon hårfrisörska på någon av Bangkoks bakgator som kör sådana. 

• Ge karma 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Var hittar man en SLK?

Det måste väl vara någon hårfrisörska på någon av Bangkoks bakgator som kör sådana. 

Det där är riktigt trevliga, små bilar faktiskt! En kompis har en sådan och han är faktiskt frisör!

• Haha 3
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fantomen:

Det där är riktigt trevliga, små bilar faktiskt! En kompis har en sådan och han är faktiskt frisör!

Han?

Jag gissar att din kompis föredrar att bli benämnd som ”hon”. 
Om din kompis identifierar sig som kvinna så tycker jag att du ska respektera det. 

• Ojojoj 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Hela Thailändska samhället är ju uppbyggt på. Att eliten har en annan måttstock än vanligt folk. Idag vid frukosten. Visade min fru mig ett inslag från Thai TV

Där en tjej från en förmögen familj hade blivit stoppad i sin mercedes på grund av fylla. Hon hade hamnat i slagsmål med polismannen med knytnävsslag. Och orden vet du vem jag är? Vet du vem min pappa är? 

Dagen efter stod hon och bad polisen om ursäkt 

Då hennes föräldrar kanske inte tyckte att det var lika viktigt att visa sin makt här. Men helt klart så lever inte Thailändska makthavare efter den måttstock dom ger till andra. 

Märker i och för sig själv. Att när jag kör min Mercedes SLK. Att jag får annorlunda behandling än om jag skulle komma åkande i någon av företagets rörmokar bilar. 

Risken att bli stoppad är markant högre i det senare fallet. Då det händer ibland att poliser blir omplacerade efter att ha stoppat fel bil. 

Det är tyvärr ett faktum i Thailand. Att det är skillnad på folk och folk. 

Ja jisses en ursäkt och lite gåvor så kommer man undan med rattfylla och misshandel.

ZnyqqqUZOsdcqLXu9wXT.webp

NJNeA9OyjXj2P49YjanY.webp

bpgsGkPBuXRao1vc0WlK.jpg

Ändrades av Kentan
  • Ge karma 1
  • Ojojoj 3
  • Snurrigt 2
  • Tråkigt 2

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

Det är tydligen nya regler på gång men dom kommer nog inte heller gälla för alla.

1067321201_Drivingrules..JPG.dfce612447eac562685523a031a11559.JPG

• Ge karma 4
  • Wai 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

On 2022-01-09 at 11:12, skrev Esspe:

Den här mannen aspirerar ju nu på att bli näste PM, gud förbjude. Ständiga utspel i media ofta med att skuldbelägga faranger. Massor med idi*tiska förslag och det var han och hans parti som satte i gång förra covidvågen när dom klubbade i Tonglor på venues som egentligen skulle vara stängda enl deras egna restriktioner. "Skitiga faranger som aldrig duschar" är väl hans mest berömda uttalande.

Nu har han varit i farten igen och man får ju hoppas att detta är spiken i kistan. Nyårsparty utan mask med bilder på Instagram som hans son lagt ut. 

https://aseannow.com/topic/1245990-anutin-exhorts-thais-to-raise-their-covid-guard-just-days-after-instagram-pictures-angered-netizens/

Jag gillar Anutin. Jag var på bio med dottern idag och, precis som förr gången, så var vi de enda som stod upp, även om dottern satte sig efter halva tiden. Det var alltså bara jag, bland runt 100 thailändare, som stod upp och jag tänkte "utan politiker som Anutin så kommer ni start ta makten och då är det slut på massage för 150 Baht/timme och Singha för 50 Baht i baren". Anutin är en "Banana", dvs gul på utsidan men vit på insidan (uppvuxen i Asien men utbildad i Väst). Många thailändska bananas är dessutom inverterade bananer; gul på utsidan, vit på insidan men med ett ytterligare gult lager på hjärnan; alltså västerländskt tänkande är bra men bara så länge familjen tjänar på det.

Anutin är vår bäste vän; han säger det hans fans i Buriram och Surin vill höra men han umgås med fler västerlänningar än någon annan höjdare.

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...