Jump to content
IGNORERAD

Växla sedlar i Thailand?


Abercrombie

Recommended Posts

Jag har alltid med mig några femhundringar som jag växlar in i Thailand. Inga problem om de är hela och rena. Personalen har dock superblick att upptäcka minsta lilla åverkan på sedlarna. 

Hursomhelst, hur är det med de andra svenska sedlarna? Hundringen, tvåhundringen och tusingen. Är de lika välkomna hos växlingskontoren?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag har alltid med mig några femhundringar som jag växlar in i Thailand. Inga problem om de är hela och rena. Personalen har dock superblick att upptäcka minsta lilla åverkan på sedlarna. 

Hursomhelst, hur är det med de andra svenska sedlarna? Hundringen, tvåhundringen och tusingen. Är de lika välkomna hos växlingskontoren?

Nu tar de allt som har en säkerhetsstrip

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan brukar ha med sig en rejäl bunt med sedlar från svamp/bär/thaigodisförsäljningar som hon växlar på Superrich i bottenplan på suvan.

Nu har hon inte varit till Thailand på ett bra tag så jag får nog hjälpa henne att bära denna gång 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan brukar ha med sig en rejäl bunt med sedlar från svamp/bär/thaigodisförsäljningar som hon växlar på Superrich i bottenplan på suvan.

Nu har hon inte varit till Thailand på ett bra tag så jag får nog hjälpa henne att bära denna gång 😀

Guldsmederma vid fontänrondellen på Posri road i Udon har oftast bättre kurs än alla växlingskontor, superrich inkluderat.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Baa:

Guldsmederma vid fontänrondellen på Posri road i Udon har oftast bättre kurs än alla växlingskontor, superrich inkluderat.

Konstigt.......

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Konstigt.......

Egentligen inte, "alla" guldsmeder i Thailand är kinesättlingar och är det något folkslag som kan hantera pengar är det dom.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Baa:

Guldsmederma vid fontänrondellen på Posri road i Udon har oftast bättre kurs än alla växlingskontor, superrich inkluderat.

Speciellt så vill dom ha eurosedlar I större valörer. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Guldsmederma vid fontänrondellen på Posri road i Udon har oftast bättre kurs än alla växlingskontor, superrich inkluderat.

Har hört att de är mycket mer kinkiga  att sedlarna ska vara i felfritt skick 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan brukar ha med sig en rejäl bunt med sedlar från svamp/bär/thaigodisförsäljningar som hon växlar på Superrich i bottenplan på suvan.

Nu har hon inte varit till Thailand på ett bra tag så jag får nog hjälpa henne att bära denna gång 😀

Då har du en anledning att besöka Thailand också 🤠

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev husse:

Då har du en anledning att besöka Thailand också 🤠

Har bokat en tripp till den 13/5.  Får se om det blir av denna gång

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan brukar ha med sig en rejäl bunt med sedlar från svamp/bär/thaigodisförsäljningar som hon växlar på Superrich i bottenplan på suvan.

Nu har hon inte varit till Thailand på ett bra tag så jag får nog hjälpa henne att bära denna gång 😀

Superrich på Suvvan lär vara stängt för tillfället så ni får leta fram adressen till deras huvudkontor och åka dit för bästa kurs.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Superrich på Suvvan lär vara stängt för tillfället så ni får leta fram adressen till deras huvudkontor och åka dit för bästa kurs.

Nä det är öppet enligt deras hemsida.  Om du ändå bara gissar, låt bli att skriv då 😀

Frugan ska inte dit 1/5

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian
45 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä det är öppet enligt deras hemsida.  Om du ändå bara gissar, låt bli att skriv då 😀

Frugan ska inte dit 1/5

Den gröna superich är stängd...men den orange ska vara öppen

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nä det är öppet enligt deras hemsida.  Om du ändå bara gissar, låt bli att skriv då 😀

Frugan ska inte dit 1/5

När jag just kollat så finns Suvvan inte med enligt deras hemsida. Om du menar den oranga Superrichen, den med sämre kurs så vet jag inte

Link to comment
Dela på andra sajter

På sai 13 mellan Second road och Areca har tidigare i alla fall varit en växlingsholk, den som jag funnit ge bäst kurs, vet ej om den fortfarande är i bruk.

Under de åren jag nyttjat den har den i alla gett bättre än de s.k. ATM tjuvarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den orangea var igång i onsdags. Dock med dålig kurs. Dåligt minne men 3.50-3.55. Cirka 0.10 sämre än Superrich i Bangkok.

Tror inte den gröna fanns kvar. Samma kurs på 3 olika växlingskontor i källaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...