Jump to content
IGNORERAD

Testad Positiv med Covid


hasseryd

Recommended Posts

Har en vän ., ja hon jobbar i Pattaya på en resturang.

Har inte haft jobb på 2 veckor unfefär. Jag träffade damen senast 3 veckor sen. Nu har hon tydligen  testars Positiv för CV19 . Vad händer med hene nu? Karantän? Var och hur? Hon bor i Pattata men skriven i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev hasseryd:

Har en vän ., ja hon jobbar i Pattaya på en resturang.

Har inte haft jobb på 2 veckor unfefär. Jag träffade damen senast 3 veckor sen. Nu har hon tydligen  testars Positiv för CV19 . Vad händer med hene nu? Karantän? Var och hur? Hon bor i Pattata men skriven i Korat.

Gjorde hon ett test hemma så bör hon bara vara tyst så länge hon inte behöver sjukhusvård.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Gjorde hon ett test hemma så bör hon bara vara tyst så länge hon inte behöver sjukhusvård.

Har hon testat positivt på sjukhus vet hon nog redan vad som händer…

Link to comment
Dela på andra sajter

I min by/halvstor ort blir de som testas positiva skickade till regionala covidsjukhuset, sedan slussas dom vidare till hemregionen, om dom inte kvicknar på sig på några dagar, kan ju vara fall av icke allvarligt slag, alla behandlas tydligen lika initialt..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hasseryd:

Har en vän ., ja hon jobbar i Pattaya på en resturang.

Har inte haft jobb på 2 veckor unfefär. Jag träffade damen senast 3 veckor sen. Nu har hon tydligen  testars Positiv för CV19 . Vad händer med hene nu? Karantän? Var och hur? Hon bor i Pattata men skriven i Korat.

Har hon råd så kan hon välja ett godkänt hotell, annars är det väl statens karantän anläggningar som gäller om jag förstått saken korrekt. Det brukar innebära nån militärbas eller liknande där dom ordnat tillfälliga vårdplatser och inte alls så trivsamma sådana. Vill dra mig till minnes att det var nån av medlemmarna här vars svärfar (?) plockades in direkt i ett sådant när dom kom från ett rött område? 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev apknug:

Känns som nya "Buffalo sick"

 

I tested positive Colona..........!

Hasse, skicka pengar till henne nu, så hon kan ta in på ett  ``godkänt hotell`` 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev apknug:

Känns som nya "Buffalo sick"

 

I tested positive Colona..........!

Maybe buffalo also have colona

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon får tydligen bo i sitt eget hem /rum tills hon testar positiv. Har inte bett om pengar. Gar bara bjudit på nat 2 ggr före Jul. Hela kostnaden ingen sjuk Bufalo ( ingen sex heller). Har varit med förr var bara lite nyfiken vad karantänreglerna för Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Har hon råd så kan hon välja ett godkänt hotell, annars är det väl statens karantän anläggningar som gäller om jag förstått saken korrekt. Det brukar innebära nån militärbas eller liknande där dom ordnat tillfälliga vårdplatser och inte alls så trivsamma sådana. Vill dra mig till minnes att det var nån av medlemmarna här vars svärfar (?) plockades in direkt i ett sådant när dom kom från ett rött område? 

Inget hotell om man testar positivt, då är det sjukhus som gäller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hasseryd:

Hon får tydligen bo i sitt eget hem /rum tills hon testar positiv. Har inte bett om pengar. Gar bara bjudit på nat 2 ggr före Jul. Hela kostnaden ingen sjuk Bufalo ( ingen sex heller). Har varit med förr var bara lite nyfiken vad karantänreglerna för Thai

Du skrev ju att hon redan testat positivt? 

Då är det sjukhus som gäller, inga pengar så blir det modell sovsal utan ac. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev hasseryd:

Hon får tydligen bo i sitt eget hem /rum tills hon testar positiv. Har inte bett om pengar. Gar bara bjudit på nat 2 ggr före Jul. Hela kostnaden ingen sjuk Bufalo ( ingen sex heller). Har varit med förr var bara lite nyfiken vad karantänreglerna för Thai

Hade hon inte testat positivt?

 

Buffalo sick?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hur funkar dessa RT-PCR tester igentligen? Mitt andra test i Phuket Sandbox var positivt för mitt RT värde var större än 30. Jag begärde ett omtest och även det var positivt för mitt RT värde var mindre än 30!

Har försökt få ett svar men inte fått något. Någon som fattar?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Hur funkar dessa RT-PCR tester igentligen? Mitt andra test i Phuket Sandbox var positivt för mitt RT värde var större än 30. Jag begärde ett omtest och även det var positivt för mitt RT värde var mindre än 30!

Har försökt få ett svar men inte fått något. Någon som fattar?

Nä men vad händer med dig nu? 

 

Rakt in i fältsjukhuset? 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Hur funkar dessa RT-PCR tester igentligen? Mitt andra test i Phuket Sandbox var positivt för mitt RT värde var större än 30. Jag begärde ett omtest och även det var positivt för mitt RT värde var mindre än 30!

Har försökt få ett svar men inte fått något. Någon som fattar?

Under 28 då har du covid . Annars krävs ytterligare tester.  Ivermectin snabbt . Finns  att köpa i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Hur funkar dessa RT-PCR tester igentligen? Mitt andra test i Phuket Sandbox var positivt för mitt RT värde var större än 30. Jag begärde ett omtest och även det var positivt för mitt RT värde var mindre än 30!

Har försökt få ett svar men inte fått något. Någon som fattar?

Är nog CT värde du menar. Det är just detta värde som gör att PCR testet inte är helt tillförlitligt och att det ger en hel del falska positiva. Vilken gräns Thailand har vet jag inte men det har i alla fall tidigare skiljt sig en hel del mellan olika länder.

Ju lägre värde desto större mängd virus i provet. Det är just den övre gränsen som är svår att sätta, vissa säger 28 medan andra säger 35-37.

 

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...