Jump to content
IGNORERAD

Thailändska passet utgånget. Nekad boarding?


Chomphoo

Recommended Posts

Jag som tyckte jag såg ljuset i tunneln med alla ansökningar och skit. Och så upptäcker jag att tjejens Thailänska pass är utgånget!

Kan man använda det till hemresa för hennes del?

Kan man skriva utgångna passets nummer i div dokument så som i Thaipass mm?

 

Såg en gammal tråd i ämnet men den var verkligen gammal så jag frågar på nytt.

 

Med Vänliga Hälsningar

Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

Smarta Thaifruntimmer!

 

Hon har "Städat" bort det giltiga passet från skrivbordet och lämnat kvar ett ogiltigt gammalt pass. 

 

Någonstans finns ett giltigt pass men bryr mig snart inte mer. Hon får göra sina J..... thai pass ansökningar själv. Är man så J... dum att man städar bort viktigaste dokumentet och planterar en fälla i form av gammalt dokument så får man göra jobbet själv.

 

Fick helt plötsligt tid över för egna intressen 😉

 

Mvh Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa Thaidamer.

 

Passet ÄR utgånget!

 

Kommer hon få bording på Arlanda med utgånget Thaipass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan har givetvis varit aktuell även i vårt hushåll.

 

Som förmildrande/försvårande omständighet kan nämnas några saker.
#1, Förnya passport via ambassaden är svin-långsamt och omständigt.

#2, Det har inte varit enkelt att resa till Thailand på sista tiden för att förnya där vilket är enklast.

#3, förvirringen med Thailand och passport, då menar jag att trots att ditt thai-passport är utgånget så är du ju fortfarande thailändsk medborgare.

varje vettigt land ska ju ha en skyldighet att ta emot sina medborgare, med eller utan giltiga dokument.

#4, förvirringen med thai-damer och thai i allmänhet spär på soppan.

 

Min kära fru sökte nu "thai-pass", samt visum på sitt svenska pass, dvs hon "låtsades" vara svensk till 100%

Jag ställde mig tveksam till om det skulle vara nödvändigt ( men eftersom jag inte är thai, så anser min fru att min trovärdighet är låg)

Men när allt var klart med visum och allt så hörde hon från en thai-tjej som åkt till Thailand nyligen med utgånget thai-passport att det gick bra.

Då kom ju budskapet från en thai-mun och var då givetvis genast trovärdigt.

 

och så håller det på, år ut och år in.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har åkt till Thailand med utgånget pass två gånger utan några problem

Hon har även ett svenskt pass 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-15 at 09:16, skrev rolba:

Då är väl även hennes uppehållstillstånd utgånget?

Ha ha.....Hon har svenskt medborgarskap 😉 . Men nu har hon lyckats "Hitta" ett Thailändskt pass som inte var utgånget. Vad fan hon gav mig ett utgånget pass att jobba med förstår jag inte. Men det är inte allt vi faranger förstår när "Jag har rätt" damerna styr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...