Jump to content
IGNORERAD

Förlängning av Thai-körkort.


Herkules

Recommended Posts

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev LTD:

Du har väl bara ett 2 årigt? 

Har man 5 årigt så anger dom datumet då man fick 5 årigt första gången. 

 

Man får även lov att dricka en extra öl om man har 5 årigt, 0.5 i promille mot 0.2 för 2 årigt så kan löna sig att skaffa ett års visa 😉😆

Promillegränsen gäller väl bara om man kör manuell låda. 
Med automat och GPS är det väl inga begränsningar annat än vid parkering om bilen saknar parkeringsassistans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • rolba

    13

  • janne_h

    12

  • thomas001

    10

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

54 minuter sedan, skrev thomas001:

Du fattar inte vad jag menar eller vad? Varför tips om att ringa först.....JO. Eftersom körskolan har vissa krav på vad du behöver ha med dig!! Därför tipset på att ringa först så du får all info innan du åker dit!! 

Jag är tacksam för tips. Samtidigt påpekar du självklarheter. Varför skulle jag åka runt till en massa körskolor. När det finns telefon?

Jag må vara en idi*t. Men det blir lite flagrant när du skriver som att jag är 5 år. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, janne_h said:

Jag är tacksam för tips. Samtidigt påpekar du självklarheter. Varför skulle jag åka runt till en massa körskolor. När det finns telefon?

Jag må vara en idi*t. Men det blir lite flagrant när du skriver som att jag är 5 år. 

När det finns telefon....varför ringde du inte till Department of transport innan du åkte dit? Ber om ursäkt för att jag har försökt att hjälpa dig lite! Men du slipper fler tips från mig nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag är tacksam för tips. Samtidigt påpekar du självklarheter. Varför skulle jag åka runt till en massa körskolor. När det finns telefon?

Jag må vara en idi*t. Men det blir lite flagrant när du skriver som att jag är 5 år. 

Om du läser myndighetens egen information, så framgår det att all hantering av körkortsärenden ligger nere sedan 

31 mars 2020.

 

https://www.dlt.go.th/en/

 

Det är bara att parkera fordonen, köp en cykel.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev LTD:

Du har väl bara ett 2 årigt? 

Har man 5 årigt så anger dom datumet då man fick 5 årigt första gången. 

 

Man får även lov att dricka en extra öl om man har 5 årigt, 0.5 i promille mot 0.2 för 2 årigt så kan löna sig att skaffa ett års visa 😉😆

Ok då var det 2019 jag fick mitt 5 åriga fast det blev 6 år då jag tog det dagen efter jag fyllt år

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag är tacksam för tips. Samtidigt påpekar du självklarheter. Varför skulle jag åka runt till en massa körskolor. När det finns telefon?

Jag må vara en idi*t. Men det blir lite flagrant när du skriver som att jag är 5 år. 

Det är väl du som skriver som att du vore 5 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev thomas001:

När det finns telefon....varför ringde du inte till Department of transport innan du åkte dit? Ber om ursäkt för att jag har försökt att hjälpa dig lite! Men du slipper fler tips från mig nu!

Det var det vi gjorde. Den som svarade sa att faranger måste boka på plats

Då vi först försökte boka via appen. 

Du behöver inte be om ursäkt. Då jag är tacksam för tipset. 

Men det blir ju lite fel när du tar svaret på tipset som en förolämpning. När du sen skrev att jag inte ska åka till alla körskolorna. Så tog jag det som att du missuppfattat. Och förtydligade det jag skrev. Bevisligen var det inte en missuppfattning visade det sig sen. 

Lite tråkigt att det blir så. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det är väl du som skriver som att du vore 5 år.

Med tanke på att du verkar så förorätrad sen många trådar tillbaka. Och ska in i var och varannan tråd för att skriva något negativt. Trots att du inte deltagit i diskussionen. Så kan man starkt ifrågasätta din mentala ålder. Släpp det och gå vidare. Om du sen i alla fall tycker att du mår bra genom att försöka nedvärdera mig. Får du göra det. Kunde inte bry mig mindre. Då du är en snöflinga i min värld. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev biker:

Om du läser myndighetens egen information, så framgår det att all hantering av körkortsärenden ligger nere sedan 

31 mars 2020.

 

https://www.dlt.go.th/en/

 

Det är bara att parkera fordonen, köp en cykel.

 

mvh

biker

 

Fast inte helt. Då dom har ett kösystem med bokningar idag. Istället för drop in som det var tidigare. I alla fall enligt dom som jobbar där. I Bangkok ligger tydligen kön fram till augusti för närvarande. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev thomas001:

När det finns telefon....varför ringde du inte till Department of transport innan du åkte dit? Ber om ursäkt för att jag har försökt att hjälpa dig lite! Men du slipper fler tips från mig nu!

Hahaha.....

Du bor ju i Thailand, Thomas. Du borde ju förstå att ge någon ett tips offentligt är nåt man inte gör. Om mottagaren tar tipset så måste den ju erkänna att den inte kunde allt innan, sånt gör man inte ostraffat i Thailand (tipsar offentligt).

Nä, ge tipsen diskret så att mottagaren sen kan använda det (och ev skriva nånstans hur man ska göra för att visa att de kan....).

 

Och självklart gäller det jag skrev ingen på MPR, och definitivt inte nån i denna tråden.......🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev janne_h:

Med tanke på att du verkar så förorätrad sen många trådar tillbaka. Och ska in i var och varannan tråd för att skriva något negativt. Trots att du inte deltagit i diskussionen. Så kan man starkt ifrågasätta din mentala ålder. Släpp det och gå vidare. Om du sen i alla fall tycker att du mår bra genom att försöka nedvärdera mig. Får du göra det. Kunde inte bry mig mindre. Då du är en snöflinga i min värld. 

Jag deltar inte aktivt. Däremot så läser jag och försöker ta till mig de råd och tips som faktiskt kommer upp i tråden.

Det är ju tydligen inte helt lätt att ta till sig tips från folk som "vet mindre".

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev biker:

Om du läser myndighetens egen information, så framgår det att all hantering av körkortsärenden ligger nere sedan 

31 mars 2020.

 

https://www.dlt.go.th/en/

 

Det är bara att parkera fordonen, köp en cykel.

 

mvh

biker

 

I mitten av april 2021 förlängde jag andra 5åringen.

 

 

Så det låg inte speciellt nere. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev biker:

Om du läser myndighetens egen information, så framgår det att all hantering av körkortsärenden ligger nere sedan 

31 mars 2020.

 

https://www.dlt.go.th/en/

 

Det är bara att parkera fordonen, köp en cykel.

 

mvh

biker

 

I mitten av mars 2021 förlängde jag mina körkort här i Udon Thani, jag hade nog tur för inte långt därefter stängdes det ner helt men jag tror att dom öppnat nu igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har fått tid till 30e mars i Nontaburi. Dock en liten varning. Det är idag möjligt att göra förlängning av körkortet. Där dom skriver det rosa id kort nummret på körkortet. Istället för passnummret. Jag var varnad på körkortdmyndigheten att göra så (man kan välja att använda passet eller id kortet som underlag) . Det kan tyckas praktiskt att ha det thai id nummret. Då Thai id nummret inte förändras vid byte som passnummret gör. Men då gäller tydligen bara körkortet lokalt istället för i  hela landet. Jag har en kompis som förlängde sitt körkort nyligen i Pattaya nyligen. Och fick det med sitt thai id nummer. På hans körkort står det nu. Att han bara får köra i Chonburi. Då han bor i Pattaya. Det måste vara hål i huvet på Thailändska beslutsfattare som genomfört detta. Då man med passnummret på körkortet får köra i hela Thailand. Men det är tyvärr ett faktum man ej kan bortse ifrån. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...