Jump to content
IGNORERAD

Är det verkligen så enkelt att resa till Thailand just nu?


Lunarmys

Recommended Posts

18 timmar sedan, skrev Amigo:

Sånt är livet. Vet inte hur sant detta är???

 

barrow_about_thpass.JPG

Han hade rätt, 15 januari är nu spikat som sista ankomstdatum.

 

https://thethaiger.com/news/national/test-go-registration-closed-indefinitely-last-group-to-enter-on-january-15
 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    10

  • frogfish

    9

  • Abercrombie

    9

  • Lunarmys

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kom med test and go 27:e dec, det var faktiskt snabbe gjort test och kontroll av papper för att vara Thailand (ett tips är att ha allt utskrivet, annars får du stå i en kö till en skrivare, då tar det tid). Drygt var att hotellet inte fick besked om att jag inte var positiv föränn dagen efter på morgonen  så jag kunde inte gå ut samma kväll (här misstänker jag dock portieren för strul, dagen efter sa receptionen till mog att jag var confirmed redan i går?). 

 

Sen var det som vanligt, Patong är 65% öppet, men mer och mer öppnar samma sak i Rawai, Karon och Kata är väl fortfarande väldigt nedstängda i jämförelse.

 

Efter 5 dagar fick jag ta ett nytt test, på Nyårsdagen, som var negativt det med, så då var det bara att beställa en taxi till Khao Lak, inga problem alls att åka hit, här är det snarare 50% som är öppet, nattlivet är igång bilden ni ser är från 02.00 på natten, du kan åka ut och fiska, dyka tura till similian om du vill. Gotland (från @Scandinaviancorner) fixade det åt mig och jag fick en Barracuda. 

 

Så när man kommer hit fungera allt som förut! lite sämre utbud kanske?  hm.. när det gäller TUK TUK och lady boys i Patong verkar det dock vara lika mycket :doubt:, Bangla road är öppen med nästan lika stort utbud t.ex. så kommer man över att det lilla krånglet med dokumenten så är resan värd att göra.

IMG_20220105_003102.jpg

IMG_20220106_162649.jpg

IMG_20220107_113322.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jed:

Jag kom med test and go 27:e dec, det var faktiskt snabbe gjort test och kontroll av papper för att vara Thailand (ett tips är att ha allt utskrivet, annars får du stå i en kö till en skrivare, då tar det tid). Drygt var att hotellet inte fick besked om att jag inte var positiv föränn dagen efter på morgonen  så jag kunde inte gå ut samma kväll (här misstänker jag dock portieren för strul, dagen efter sa receptionen till mog att jag var confirmed redan i går?). 

 

Sen var det som vanligt, Patong är 65% öppet, men mer och mer öppnar samma sak i Rawai, Karon och Kata är väl fortfarande väldigt nedstängda i jämförelse.

 

Efter 5 dagar fick jag ta ett nytt test, på Nyårsdagen, som var negativt det med, så då var det bara att beställa en taxi till Khao Lak, inga problem alls att åka hit, här är det snarare 50% som är öppet, nattlivet är igång bilden ni ser är från 02.00 på natten, du kan åka ut och fiska, dyka tura till similian om du vill. Gotland (från @Scandinaviancorner) fixade det åt mig och jag fick en Barracuda. 

 

Så när man kommer hit fungera allt som förut! lite sämre utbud kanske?  hm.. när det gäller TUK TUK och lady boys i Patong verkar det dock vara lika mycket :doubt:, Bangla road är öppen med nästan lika stort utbud t.ex. så kommer man över att det lilla krånglet med dokumenten så är resan värd att göra.

IMG_20220105_003102.jpg

IMG_20220106_162649.jpg

IMG_20220107_113322.jpg

:CM är mycket stängt.

Minst 80% beroende på område. 

 

CM boende har säker mer detaljer. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

:CM är mycket stängt.

Minst 80% beroende på område. 

 

CM boende har säker mer detaljer. 

 

CM boende ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-07 at 08:10, skrev Dempa:

Han hade rätt, 15 januari är nu spikat som sista ankomstdatum.

 

https://thethaiger.com/news/national/test-go-registration-closed-indefinitely-last-group-to-enter-on-january-15
 

 

Thethaiger....som tillförlitlig källa Ha ha ha.....

Har bråkat med dom och fick med mig ett gäng senast dom påstod att 10de var cut off dag. Stämde ju inte! Och nu...nu är dom och fibblar till det igen. Det är inte fastställt. Jag har lagt ner thethaiger'n helt. idi*ter som vägrar erkänna när dom har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Thethaiger....som tillförlitlig källa Ha ha ha.....

Har bråkat med dom och fick med mig ett gäng senast dom påstod att 10de var cut off dag. Stämde ju inte! Och nu...nu är dom och fibblar till det igen. Det är inte fastställt. Jag har lagt ner thethaiger'n helt. idi*ter som vägrar erkänna när dom har fel.

15:e januari är spikat men givetvis kan de på måndag ändra det till 10:e, det är ändå deras rätt.

 

Att bli arg på TheThaiger för att en artikel är felaktig är som att bli arg på Agoda för att hotellet inte har sea view eller på P3 för att någon gav fel information på MPR angående visaregler. Thethaiger har inga journalister anställda och producerar inga egna artiklar; de klipper och klistrar från The Nation, Bangkok Post och ibland även allmänna bloggare.

 

Förstår man inte det så antar jag att man också blir upprörd över att man inte hittar en resebyrå som säljer enkelbiljetter till 90-talet.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-07 at 09:14, skrev Nicholas:

:CM är mycket stängt.

Minst 80% beroende på område. 

 

CM boende har säker mer detaljer. 

 

 

On 2022-01-07 at 09:30, skrev Jed:

CM boende ? 

 

On 2022-01-07 at 09:50, skrev Nicholas:

Personer som bor året runt i Chiang Mai 

 

@hakancnxexempelvis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Det är ju ett litet pussel, och det faller ju när flygbolaget får för sig att flytta flighter helt plötsligt. Som tur var senarelade de flyget hem en dag, hade det varit flyget dit så hade det ju strulat till det mesta med Thaipass, hotell, pcr-test mm.

 

Jaja, bara de inte hittar på nåt mer fuffens.....🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev frogfish:

Det är ju ett litet pussel, och det faller ju när flygbolaget får för sig att flytta flighter helt plötsligt. Som tur var senarelade de flyget hem en dag, hade det varit flyget dit så hade det ju strulat till det mesta med Thaipass, hotell, pcr-test mm.

 

Jaja, bara de inte hittar på nåt mer fuffens.....🐸

Har du fixat TP och biljett till Thailand igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Har du fixat TP och biljett till Thailand igen?

Vi tar det på PM.....😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Aha, du tog hjälp av Amigo 👌🏼

Den dagen.....

 

Nä, har bara bokat flyg än, men fick en liten tankeställare när de flyttade flighten hem. Bara de inte får för sig att flytta utresan när det närmar sig, det kan ju stjälpa många T&G-relaterade saker.

 

Men skiter det sig vet vi ju vart vi ska vända oss (via PM)🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev frogfish:

Den dagen.....

 

Nä, har bara bokat flyg än, men fick en liten tankeställare när de flyttade flighten hem. Bara de inte får för sig att flytta utresan när det närmar sig, det kan ju stjälpa många T&G-relaterade saker.

 

Men skiter det sig vet vi ju vart vi ska vända oss (via PM)🙉

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-pass-faqs
 

7385D4C8-70FB-4515-9A86-10FCBA99E065.jpeg.c8a3d5f075d3946f911fa3385abe0147.jpeg
 

Ändras det sent så kan det ju såklart bli strul med PCR-test på hemmaplan, hur det blir med hotellbokningen kan säkert skilja sig från hotell till hotell. Samma med försäkring. 
 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-pass-faqs
 

7385D4C8-70FB-4515-9A86-10FCBA99E065.jpeg.c8a3d5f075d3946f911fa3385abe0147.jpeg
 

Ändras det sent så kan det ju såklart bli strul med PCR-test på hemmaplan, hur det blir med hotellbokningen kan säkert skilja sig från hotell till hotell. Samma med försäkring. 
 

 

 

 

Jaha, rätt ut på forumet... När det finns PM.

 

Nu tar det hus i hel*ete......🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Jaha, rätt ut på forumet... När det finns PM.

 

Nu tar det hus i hel*ete......🍻

Fan, trodde vi var på pm. Tur jag inte tog med några dick pics.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev M33:

Fan, trodde vi var på pm. Tur jag inte tog med några dick pics.

 

A02E0534-CD7C-4B63-9C3C-4A1CB7E4B88A.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...