Jump to content
IGNORERAD

Är det verkligen så enkelt att resa till Thailand just nu?


Lunarmys

Recommended Posts

Jag läste på denna sida om vanliga problem med Thailand Pass Application.

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/common-problems-in-Thailand-pass-application

Eftersom det endast går att ladda upp en sida så säger dom att man ska välja ett hotell som ger en bokning på en sida endast. Men hur ska man kunna veta vilka hotell som gör detta? Dom rekommenderar 3st hotell som gör detta. Ett av dessa är Landmark hotell. Vilka hotell rekommenderar ni som inte blir problem med i Bangkok?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    10

  • frogfish

    9

  • Abercrombie

    9

  • Lunarmys

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev frogfish:

Detta är en QR-kod (bortse från mitt eget bidrag till bilden):

image.png.1dc817df6d6d8862b616bf641373db31.png

 

Den finns på vaccinationsbeviset.

Klipp ur denna med tex skrämklippsverktyget, spara den, kolla att den funkar med mobilen, och bifoga den sen till ansökan.

Du måste ha en läsare för EU-koden om du ska verifiera koden på skärmen med telefonkameran. T.ex.

https://app.digitalcovidcertchecker.gov.ie  (som inte behöver laddas som app)

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev JohanB:

Du måste ha en läsare för EU-koden om du ska verifiera koden på skärmen med telefonkameran. T.ex.

https://app.digitalcovidcertchecker.gov.ie  (som inte behöver laddas som app)

Lite osäker på vad du menar.

Jag vet ju att min kod är ok. Dock kollar jag att bilden är läsbar med en QR-kodläsare, om bilden är av dålig kvalitet så är den ej läsbar. Detta kan du göra med vilken läsare som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Lite osäker på vad du menar.

Jag vet ju att min kod är ok. Dock kollar jag att bilden är läsbar med en QR-kodläsare, om bilden är av dålig kvalitet så är den ej läsbar. Detta kan du göra med vilken läsare som helst.

Jo med programmet jag bifogade så verifieras QR-koden i klarskrift med ditt namn och allt, så det inte fattas några oläsbara bitar i koden.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JohanB:

Jo med programmet jag bifogade så verifieras QR-koden i klarskrift med ditt namn och allt, så det inte fattas några oläsbara bitar i koden.

Ok. Jag klarade mig dock bra utan. Och en sån här kod är väl antingen läsbar eller ej, fattas nåt får du error även med vanlig läsare.

Men den är säkert bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Lunarmys:

Jag läste på denna sida om vanliga problem med Thailand Pass Application.

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/common-problems-in-Thailand-pass-application

Eftersom det endast går att ladda upp en sida så säger dom att man ska välja ett hotell som ger en bokning på en sida endast. Men hur ska man kunna veta vilka hotell som gör detta? Dom rekommenderar 3st hotell som gör detta. Ett av dessa är Landmark hotell. Vilka hotell rekommenderar ni som inte blir problem med i Bangkok?

Jag tog bara kort på en del av bekräftelsen med telefonen och laddade upp och det räckte uppenbarligen, var som sagt väldigt enkelt när man väl började med ansökan.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Lunarmys:

Jag läste på denna sida om vanliga problem med Thailand Pass Application.

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/common-problems-in-Thailand-pass-application

Eftersom det endast går att ladda upp en sida så säger dom att man ska välja ett hotell som ger en bokning på en sida endast. Men hur ska man kunna veta vilka hotell som gör detta? Dom rekommenderar 3st hotell som gör detta. Ett av dessa är Landmark hotell. Vilka hotell rekommenderar ni som inte blir problem med i Bangkok?

Om man exporterar sin pdf till t.ex. png så hamnar båda sidorna i samma dokument och går (gick när jag gjorde det) utmärkt att ladda upp.

Folk som nyttjar skärmdumpar får såklart problem, men att välja hotell efter antal sidor på bekräftelsen är ju precis lika dumt som det låter.

Exportera era dokument till önskat format istället. Men vad vet jag som har mac....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

Om man exporterar sin pdf till t.ex. png så hamnar båda sidorna i samma dokument och går (gick när jag gjorde det) utmärkt att ladda upp.

Folk som nyttjar skärmdumpar får såklart problem, men att välja hotell efter antal sidor på bekräftelsen är ju precis lika dumt som det låter.

Exportera era dokument till önskat format istället. Men vad vet jag som har mac....

Det går ju att ta skärmdump flera sidor eller dokument också om man lägger dem sida vid sida. Så gjorde jag men försäkringen eftersom jag har 2 olika. Bekräftelsen från just Landmark var en pdf på 3 sidor men då det enligt mitt tycke väsentliga står på första sidan lade jag bara in en bild av den. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det går ju att ta skärmdump flera sidor eller dokument också om man lägger dem sida vid sida. Så gjorde jag men försäkringen eftersom jag har 2 olika. Bekräftelsen från just Landmark var en pdf på 3 sidor men då det enligt mitt tycke väsentliga står på första sidan lade jag bara in en bild av den. 

Allt detta klarade du utan en äppleskrutsdator? Helt otroligt. 

 

Största hånet såg jag i förrgår. Där stod en äppleskrutsdator på ett kontor i Pattaya, men kördes en windowsmiljö på den via Citrix. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev samet:

Allt detta klarade du utan en äppleskrutsdator? Helt otroligt. 

 

Största hånet såg jag i förrgår. Där stod en äppleskrutsdator på ett kontor i Pattaya, men kördes en windowsmiljö på den via Citrix. 

Haha. Vilken stolle!

Något sådant skulle aldrig jag göra ens om jag fick betalt för det. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-15 at 11:36, skrev frogfish:

Detta är en QR-kod (bortse från mitt eget bidrag till bilden):

image.png.1dc817df6d6d8862b616bf641373db31.png

 

Den finns på vaccinationsbeviset.

Klipp ur denna med tex skrämklippsverktyget, spara den, kolla att den funkar med mobilen, och bifoga den sen till ansökan.

HM, jag är vaxad i Thailand men hemma i Sverige tillfälligt och skall tillbaka i januari. Undrar om systemet gillar min thailändska QR-kod? Ha, testade med telefonen och så småningom kommer ett thailändskt Covidbevis i mitt namn upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-15 at 14:01, skrev Lunarmys:

Jag läste på denna sida om vanliga problem med Thailand Pass Application.

https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/common-problems-in-Thailand-pass-application

Eftersom det endast går att ladda upp en sida så säger dom att man ska välja ett hotell som ger en bokning på en sida endast. Men hur ska man kunna veta vilka hotell som gör detta? Dom rekommenderar 3st hotell som gör detta. Ett av dessa är Landmark hotell. Vilka hotell rekommenderar ni som inte blir problem med i Bangkok?

Jag har under de senaste månaderna bokat 5 olika hotell för det här Thailandpass systemet med Agoda och där får man en bokningsbekräftelse på bara en sida. Funkat varje gång. Smidigaste sidan att hitta karantänshotell på också

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Jag har under de senaste månaderna bokat 5 olika hotell för det här Thailandpass systemet med Agoda och där får man en bokningsbekräftelse på bara en sida. Funkat varje gång. Smidigaste sidan att hitta karantänshotell på också

Gött. Om man som jag ska till Phuket först så bokar man (i mitt fall) fem nätter via Agoda. Bokar och betalar testet som tas på HKT på förhand och tar en taxi på flygplatsen till hotellet?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Gött. Om man som jag ska till Phuket först så bokar man (i mitt fall) fem nätter via Agoda. Bokar och betalar testet som tas på HKT på förhand och tar en taxi på flygplatsen till hotellet?

Förboka taxi åxå

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Gött. Om man som jag ska till Phuket först så bokar man (i mitt fall) fem nätter via Agoda. Bokar och betalar testet som tas på HKT på förhand och tar en taxi på flygplatsen till hotellet?

Tror du missförstår. På Agoda kan man boka "paket" med karantänshotell, testning, taxi. Det får du allt på en bekräftelse. 

 

Läste nyss en rapport från en Stockholmare som fick avslag på sitt ThailandsPass för att han inte bokat hotellet på "rätt" sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Tror du missförstår. På Agoda kan man boka "paket" med karantänshotell, testning, taxi. Det får du allt på en bekräftelse. 

 

Läste nyss en rapport från en Stockholmare som fick avslag på sitt ThailandsPass för att han inte bokat hotellet på "rätt" sätt. 

Ok, jag trodde att totalpaket var en "Bangkokgrej", och att det var separata bokningar som gäller när man landar på Phuket. Inte lätt att hänga med i svängarna. Det är ont om Sha ++ på Phuket också.

Link to comment
Dela på andra sajter

När frugan ansökte om våra thai-pass fick vi nej först och svar att det tar de där 3-7 dagar* , typ 5 min senare sökte hon igen på precis samma sätt och fick ok på min och sonens var via Hotmail 😉.

 

Ankomsten till Thailand var otroligt smidig de var otroligt förbereda och organiserade en stor eloge till personalen på Suvan. Det vi hade mest krångel med var byta av flyg i Amsterdam (flög med KLM) mycket krångel och försening... 

 

*Thailand Pass system has received your registration.

The result of your registration will be sent to you within 3 - 7 working days

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Kollar ambassadens hemsida och där framgår tydligt att man ska boka och betala för test vid framkomst via en separat sida om man landar på Phuket. Det behöver alltså inte bokas något paket.

 

https://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/

Ja det är ju alltså olika regler om du reser med sandbox eller test and go. Om du ska använda Phuket sandbox så är det nog lämpligare att ta frågor knutit till det i en separat tråd.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-17 at 04:35, skrev Abercrombie:

Gött. Om man som jag ska till Phuket först så bokar man (i mitt fall) fem nätter via Agoda. Bokar och betalar testet som tas på HKT på förhand och tar en taxi på flygplatsen till hotellet?

Mina bokningar har gällt Bangkok och där funkar det utmärkt med Agoda paketen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december.

 

När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. 

 

Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. 

 

Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. 

 

Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. 

 

Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes.

 

Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf :doubt:, jag kom över det problemet iaf. 

 

 

Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jed:

Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december.

 

När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. 

 

Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. 

 

Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. 

 

Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. 

 

Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes.

 

Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf :doubt:, jag kom över det problemet iaf. 

 

 

Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! 

 

Inte för att det hjälper dig men det räcker att Test&Go-paketet är förbetalat. Jag hade 0 betalda hotellnätter vid ankomst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Inte för att det hjälper dig men det räcker att Test&Go-paketet är förbetalat. Jag hade 0 betalda hotellnätter vid ankomst. 

Test and go på flygplatsen då? 

 

Coolt. Ja Phuket har ju egna regler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...